Kjøp av HTPC.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av HTPC.

Hei!
    Den lokale videosjappa er desverre lagt ned, hvordan kan det løses på best mulig måte?

Jeg tenkte på en liten HTPC med blueray slik at jeg kan fjerne Sony 320 spilleren.. Er løsningen å kjøpe en ferdig fra f.eks komplett, eller bygge en selv?

K.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel et alternativ: Komplett.no - Acer Aspire Revo 100

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Bygg selv.
    Det blir litt som å komme med spørsmålet:
    Jeg skal kjøre til Kongo, åssen bil trenger jeg?

Om man er helt neewbie trenger man kanskje litt mer support enn bygg selv, fordet om forslaget absolutt var bra!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K_enneth
    Det blir litt som å komme med spørsmålet:
    Jeg skal kjøre til Kongo, åssen bil trenger jeg?

Om man er helt neewbie trenger man kanskje litt mer support enn bygg selv, fordet om forslaget absolutt var bra!!
    hehehe, men det var det du spurte om

Alternativer:
    MPX.no - Shuttle XS35GT V2 Barebone Sort
    MPX.no - Acer Aspire Revo 100
    MPX.no - Acer Aspire Revo R3700 (denne kan ikke ha BD-drev)
    MPX.no - ZOTAC ZBOX HD-AD01, AMD Neo X2 L325 (denne kan ikke ha BD-drev)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har nylig kjøpt en Revo 100 og har et ambivalent forhold til denne. For å ta det positive først. Designet er lekkert, og den medfølgende touchpaden er noe av det mer geniale som er laget. Den er oppladbar, og brukervennligheten er strålende.

Når jeg har fått den opp å gå fungerer den fint. Sliter litt med blue-ray avspilling og noe hakking. Det er noe jeg fortsatt forsker på. Jeg endte opp med å skrote clear.fi og gikk for Xbmc kombinert med arcsoft sitt hometeahter.

Det negative:

- Usannsynlig mye tid går med til å slette og oppdatere og sikkerhetskopiere. Som eksempel lastet jeg ned en 87 mb oppdatering til clear.fi på en ultratreg server bare for å finne ut at jeg måtte laste ned 100 mb til fra samme server. I tilegg fyller acer pc'ene sine med alskens rart så man får en liten ryddejobb.

- Litt liten hardisk så ekstern enhet er nesten obligatorisk. Minne kunne også ha vært 4gb i stedet for 2, men det er forsåvidt billig å gjøre noe med.

Det positive

- Liten og lekker, med en touchpad løsning som rett og slett er genial.
    - Når du får den opp å gå, er det bare kos. Fikk bilde på tv uten problemer.
    - XBMC fungerer helt utmerket som MC på maskinen.

Tja..det jeg kan komme på i farten. Driver fortsatt og forsker med denne.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K_enneth
    Jeg tenkte på en liten HTPC med blueray slik at jeg kan fjerne Sony 320 spilleren.. Er løsningen å kjøpe en ferdig fra f.eks komplett, eller bygge en selv?
    Fikk denne i hus for et par dager siden:

Xtreamer Ultra Announcement!

Har satt inn en SSD. Den kommer med operativsystem på en 8GB USB-stick der en kan velge å boote mellom XBMC, Boxee, Ultra OS (Everest) eller Window (lisens følger ikke meg) evt. kan en sette den opp som en NAS. Har4 nå satt inn en 64GB SSD og overført sticken til en del av disken (her må en ut på gyngende grunn dersom en ikke kan noe om ubuntu...) og multibooter nå mellom XBMC, Boxee, Ultra eller Win7 (bruker MC). Virker så langt bra. Har en usb blu-ray på lur, men har ikke innstallert noen player for BD enda. Den spiller i hvert fall av nedlastet 720p materiale med utmerket kvalitet. Det er early days enda, men så langt ser det greit ut!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frekk
    I tilegg fyller acer pc'ene sine med alskens rart så man får en liten ryddejobb.
    Yup, det er nesten enklere å kjøre en clean install enn å rydde opp.
    Men sånn er det med alle PCer og spesielt de for hjemmemarkedet. Det er nesten så ille med dritt at PCen ikke kan brukes til det den er kjøpt for.
    Men du skal allikevel prise deg lykkelig, for det gjør maskinen mye rimeligere enn om den hadde kommet uten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Yup, det er nesten enklere å kjøre en clean install enn å rydde opp.
    Men sånn er det med alle PCer og spesielt de for hjemmemarkedet. Det er nesten så ille med dritt at PCen ikke kan brukes til det den er kjøpt for.
    Men du skal allikevel prise deg lykkelig, for det gjør maskinen mye rimeligere enn om den hadde kommet uten.
    I prossesen med kjøp vurderte jeg å bygge selv da jeg kunne få det slik jeg ønsket med clean install og en bedre spekket maskin. Men det tiltalende designet og den medfølgende fjernkontrollen avgjorde saken. Hadde nok gjort en clean install om jeg visste jobben som lå bak dette.

Men, maskinen fungerer utmerket. Kun små utfordringer med blue ray. Ingen med dvd. XBMC fungerer ypperlig. ingen avspillings problemer på flac, mp3, videofiler eller lignende.

Og ja, det blir nok billigere på den måten som du sier. Egentlig synd, for det gjør et bra produkt dårligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frekk
    Og ja, det blir nok billigere på den måten som du sier. Egentlig synd, for det gjør et bra produkt dårligere.
    Bingo

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så får man jo også mediamaskin uten windows. Det er derfor asrock sine bokser er så populære til sånt, finfin linuxstøtte også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så får man jo også mediamaskin uten windows. Det er derfor asrock sine bokser er så populære til sånt, finfin linuxstøtte også.
    Så på de maskinene også, men likte løsningen med touchpaden til acer, og det ble avgjørende. Nå er jeg av de som syntes windows 7 faktisk er bra og fungerer godt, og hadde gått for en w7 installasjon uansett.

Problemene er vel heller at acer fyller opp med alskens mulig rart. På den andre siden som nevnt blir det jo billigere

Nå ser det ut til at problemene med blue ray også er løst. kilden til problemene ligger i refresh raten.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linux er kjempebra, har ingenting å utsette på de nye distroene som nå er omtrent jevngode med Windows, også 7.

Problemet med Linux er BluRay, og så lenge det er problemer med slikt vi jeg holde meg til 7 (eller 8 ) på en media-PC hvis en av oppgavene er å håndtere BluRay.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan bygge selv, deleliste

Blu-Ray, i 2011? Annet enn ripping har ikke optisk media noen befatning med PC-en. Det går helt utmerket godt ann å spille Blu-Ray filer på linux, det er dette som er en mediapc, alt annet er blu-ray spiller, hvilket er kronglete når man først har PC...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annet enn ripping har ikke optisk media noen befatning med PC-en.
    Samme her
    Det går helt utmerket godt ann å spille Blu-Ray filer på linux
    Nei, det går ikke, med mindre det er blitt noen utvikling på den siste måneden så er det ikke mulig.
    Da snakker du om MKV regner jeg med, og det er ikke en BluRay fil.

Jeg ripper til .iso for å beholde alt av menyer, ekstramateriell, språk og teksting. Og det virker ikke på Linux foreløpig (punktum)

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her

Nei, det går ikke, med mindre det er blitt noen utvikling på den siste måneden så er det ikke mulig.

Jeg ripper til .iso for å beholde alt av menyer, ekstramateriell, språk og teksting. Og det virker ikke på Linux foreløpig (punktum)
    Avspilling direkte fra .iso ser ut til å være litt problematisk på Linux, men hvis man pakker ut filstrukturen i en .iso til en katalog istedenfor ser det ihvertfall ut til at MythTV klarer det ganske greit:
    Problem playing Blu-Ray rip | MythTV | Users

Har ikke prøvd dette selv så vet ikke om/hvor godt det fungerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes løsninger som lar deg spille av enkeltspor i en BD-iso. Men, jeg ser ikke helt poenget med denne type avspilling. Hvis man er fornøyd med dette, så er det da mye bedre å rippe til mkv først som sist.

Jeg er enig med deg. Jeg vil at avspilling av iso skal fungere akkurat som om man hadde platen i spilleren. Det er også grunnen til at jeg har kjøpt en Dune mediaspiller. Den fungerer veldig bra til dette, og nå som den faktisk også støtter kapitler i mkv, så begynner jeg å bli veldig fornøyd med den.

Når det er sagt, så tror jeg utviklingen på libbluray har kommet et godt stykke på vei for full meny- og BD-J støtte, så jeg har et visst håp om at vi vil kunne se full BD-støtte i XBMC o.l. om et års tid eller så.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blander meg litt bort i tråden din! Lurer på hvilken XBMC jeg skal laste ned for å installere på HTPC???

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Blander meg litt bort i tråden din! Lurer på hvilken XBMC jeg skal laste ned for å installere på HTPC???
    Dersom du har windows i bunn ville jeg installert win versjonen.
    Dersom du ikke har win så gå for "live" versjonen dersom du ikke skal bruke maskinene til noe annet enn HTPC. Men som nevnt, BD-iso virker ikke på live, kun på win og kun dersom du har et eksternt bluray avspilleprogram.

preferanser varierer

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har windows i bunn ville jeg installert win versjonen.
    Dersom du ikke har win så gå for "live" versjonen dersom du ikke skal bruke maskinene til noe annet enn HTPC. Men som nevnt, BD-iso virker ikke på live, kun på win og kun dersom du har et eksternt bluray avspilleprogram.

preferanser varierer
    Men det går an å boote Windows versjonen også? Blir helt svimmel av hele greiene... Lurer på å gå for Boxee i tillegg, er usikker på hva jeg kommer til å trives best med. Det er 40GB SSD på HTPC'n... :-)

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •