Hvordan få lyd fra lydkort til receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få lyd fra lydkort til receiver?

Hei.
    Jeg har kjøpt meg dette lydkortet,
    (Creative SB Audigy 2 ZS)
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120862&cks=PRL
    og nå lurer jeg på hvordan jeg skal kople dette lydkortet til receiver slik at jeg kan spille all musikk jeg har på datan på anlegget mitt.
    På forhånd takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På lydkortet er det en rød mini-jack utgang (på motsatt side som 1394 utgangen). Dette er digitalutgangen på lykortet ditt. Viss du ikke er veldig kresen på lyd, holder det faktisk med en vanlig mini-jack->phono ledning som du bruker mellom lydkortet og digitalinngangen på reciveren.

Fordeler med å koble sammen digitalt er at du får (lite eller ingen forvrengning i lyden), du slipper kabelspaggettien bak PC'en, og du kan få Dolby Digital / DTS ut av lydkortet. Til musikk/filmer fungerer dette perfekt.

Viss du bruker PC'en til spilling også vil jeg anbefale og koble opp analogt og. Grunnen til dette er at du vil bare få et PCM stereosignal ut av PC'en under spill (så lenge du ikke har et hovedkort med innebygget Dolby Digital koder på da).

Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha
    Det skal jeg få testet!
    Men en ting, hvis jeg ikke skulle like lyden så godt, er det andre muligheter for å få en overgang som er bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eller bruk analogutgangene

Har samme lydkortet, bruker det til DVD-Audio plater i min HTPC. Jeg bruker de tre analoge minijack utgangene rett til 5.1 analog inngang på forsterker.

Forskjellig samplingsrate for DVD-Audio kontra andre lydkilder, hadde jeg brukt digitalutgangen hadde lyden blitt redusert til PCM stereo.

Men digitalutgangen er helt grei for DVD lyd fra filmer, selv har jeg Dolby Digital koding på hovedkortet så jeg foretrekekr å bruke det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •