In wall media center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

In wall media center

Har planer om å bygge et lite media center i stue i min nye leilighet.
    Har lyst på en in wall touchscreen som styrer music rundt om i leiligheten + at jeg kan spille av filmer som jeg ser på hoved tvèn som er plassert et annet sted. vil ha mulighet til å gå på online og eventuelt streame music og filmer via media centeret. bilde vil jeg overføre til hovedskjermen. Lyden vil jeg overføre til music anlegget som er rundt om i leiligheten.

kunne tenke meg en touchscrenn som har mulighet til å bygges inn i veggen og ikke er større en 17". Hva slags software trenger jeg ( noe som er kult og bruker vennlig)(med litt show faktor). Hva trenger jeg av stasjoner disk som står å går et sted.? media center?

er det noen som har bygget dette selv eller har litt peiling på hva som er tøft.
    tenkte å legge meg på rundt 20-30tusen for en komplett løsning med høytallere. (ikke hovedskjermen da, den har jeg)

håper på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo,

Jeg kan prøve å liste opp en del ting som jeg vil anbefale

Lagringsplass (ditt spørsmål om disk som står og går)
    Her kan du fint følge denne "guiden" til punkt å prikke
    http://avforum.no/forum/diy-htpc-kon...ygger-nas.html
    Men jeg ville heller valgt dette hovedkortet: Komplett.no - ZOTAC H55-ITX WiFi,Socket-1156
    Og slike disker: Komplett.no - Seagate Barracuda® XT 3TB
    Hva slags disker du kjøper er egentlig opp til deg, men jeg vil absolutt anbefale deg å holde deg unna "Green" "eco-friendly" osv. Disse har hatt mye problemer ved bruk som kun lagringsplass.

In-Wall-Skjerm
    Dette er den eneste komplett har: Komplett.no - LG 17" LCD T1710B-BN
    Men denne kommer jeg tilbake til litt lengre ned.

PC
    Her kan du kjøpe en Asrock fra multicom:
    ASRock NetTop Core 100HT Home Theater PC, Intel Core i3-350M, 4GB, 500GB, DVDRW, WLAN, Full HD, THX, USB3.0, HDMI / MULTICOM
    Her har du mange forskjellige versjoner å velge mellom, ut ifra hvilke behov du har til hardware osv.

Generelt
    Å kjøpe hardware er ikke noe problem, så her kommer den vanskelige biten; å få alt til å spille på lag
    For det første, jeg ville valgt ubuntu som operativsystem. Dette pga at windows er, enkelt og greit windows Hvis eneste grunnen til å velge windows er "jeg kan ikke linux" så burde du heller se på dette som en nydelig mulighet til å lære deg linux. det er verdt det, tru meg.

Jeg er ikke helt sikker på hvordan du har sett for deg ting, men her er noen forslag:

1: Kjøre touch-skjermen via VGA-utgangen som skjerm nummer 1 også tv'n som skjerm nummer 2 via HDMI utgangen.
    Når du starter gitte programmer kommer dette opp på skjerm nummer 2, mens skjerm nummer 1 som oftest bare står og viser et litt fancy bilde med store ikoner som bare er snarveier.

2: Kjøre XBMC konstant til skjerm nummer 2 og bruke en fjernkontroll (da gjerne en harmony 1100, siden dette er en fancy touch-skjerm) for å kontrollere hele anlegget.

Problemet med begge disse er at de ikke er egnet til å sufre med (for å streame musikk og filmer), da man ikke har noe egnet mus og tastatur for å gjøre dette både enkelt og fancy.
    Hvordan har du sett for deg at dette skal gjøres?

Når det kommer til delen for å få musikk i forskjellige rom så kan dette fort bli både vanskelig og dyrt.
    Hvis du får en forsterker som du kan sette opp forskjellige moduser som definerer hvilke UTGANGER den skal bruke, så er dette det letteste. Dette kan da styres via en harmony eller at forsterkeren har mulighet for styring via serieport eller nettverk, så man gjør dette via pc'n (og da igjen programerer opp dette på touch-skjermen din, så man trykker på Kjøkken/Stue/Soverom avhengig av hvor man vil ha lyd)
    Om det er mulig å få tak i en slik forsterker aner jeg ikke.
    Hvis ikke dette er mulig må man kjøpe en annen boks, som er laget nøyaktig for dette. Det er idag mange firmaer som lager slike (sees ofte i forbindelese med smarthus)
    Du kan ta en titt på X11 f.eks. Evt crestron som er dyrere, men har vært på markedet i lang tid.

Vil anbefale deg å lese litt her: http://avforum.no/forum/av-automatis...usjon-hjemmet/

Hvis du klarer å gi litt tydeligere bilde av hva du vil ha og hvordan du vil at dette skal fungere, så blir det enklere å gi deg tips som passer best for hvordan du vil ha det

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Det jeg tenkte var å ha en touch screen på veggen eller bygd inn. Den skal jeg kjøre selve softwaren på, velge music og filmer eventuel spille av via Internett.
    Vil da overføre bilde til hoved tv når det gjelder se på film. Styre musikk via touch skjermen ut på anlegget. Anlegget blir bare et sted så det er ikke nødvendig med soner.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bruke tablet som touchskjerm? Det finnes allerede løsninger på markedet som tilater deler av om ikke alt du er ute etter.
    Jeg bruker en iPad som fj.kontroll i mitt system, programet jeg bruker er nok ikke helt der du vi ha det nå, men mulighetene er på vei dit og.
    Det er uansett en av mange løsninger.
    Spennende prosjekt så denne vil jeg følge med på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både android-tablet og ipad vil gjøre dette veldig enkelt ja
    Kjør XBMC for film så setter du I PROGRAMMET at den skal bruke HDMI for lyd, også bruker du et annet program som støtter fjernkontroll for musikk-avspilling, og kjører da dette via vanlig lyd-ut.
    Vil fortsatt anbefale deg linux som OS på pc'n men hvilke tablet du velger er mer smak og behag.. Ikke noen hemmelighet idag at det er mere muligheter med android enn ios

PS: Hvis det er veldig viktig for deg, så går det sikkert ann å lage en enkel sak for å henge en tablet på veggen, men personlig så trur jeg det blir irriterende å måtte løfte rumpa fra sofaen hver gang jeg vil bytte sang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •