IR-mottaker - alternativer til USB-UIRT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IR-mottaker - alternativer til USB-UIRT

Jeg leter etter et billigere alternativ til USB-UIRT. Trenger kun en USB-mottaker (ikke sender), som bør virke med Girder eller liknende programvare, slik at jeg kan styre Spotify med fjernkontrollen jeg allerede har til forsterkeren min. Noen forslag?

Finnes det forøvrig et gratis/billigere program som likner Girder?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

EventGhost er et gratis og glimrende alternativ til Girder. Jeg kombinerer EventGhost med USB-UIRT på min HTPC, og sammen med Harmony One fjernkontroll, styrer jeg XBMC, VLC, Spotify og X10 lys-styringssystem via dette. Kjørte tidligere Girder, men gikk over til EventGhost og har ikke angret på det.

EvenGhost/Girder og USB-UIRT, virker som veldig overkill for kun å styre Spotify, så ønsker du et veldig billig alternativ, kan du se på flirc.tv - Your TV - PC Remote Companion
    Den Kan ikke kombineres med feks Girder eller EventGhost, men for å styre feks Spotify vil den fungere utmerket.
    Jeg har en slik, og den fungerer strålende til sitt bruk og i grove trekk, "lurer" den maskinen din til å tro at fjernkontrollen er et tastatur, og du setter den opp ved hjelp av hurtigtaster som er brukt i feks Spotify.
    Ulempen, er at det er vanskelig å kombinere den med flere avspiller som bruker forskjellig hurtigtast oppsett. Men feks space er veldig vanlig brukt som play/pause, så da vil den knappen du setter opp som play/pause på fjernkontrollen fungere i alle avspiller som bruker det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! FLIRC ser strålende ut til mitt bruk! Men synes det er rart man ikke kan programmere play/pause/fremover/bakover-knapper. Logitech-tastaturet mitt har slike media center-knapper som fungerer uten at man trenger installere ekstra drivere i verken Vista eller Linux. Er litt dumt at det forutsetter at man må ha Spotify-vinduet åpent for at FLIRC skal fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg missforstår deg, men du kan fint programmere play/pause next/prev med Flirc.
    Flirc emulerer et tastatur, og vil kun virke med det programmet som er aktivt(har fokus) slik alle tastaturer virker. Flirc er billig enkelt og gjør det det skal gjøre. Trenger du avanserte funksjoner, må du over på EvengGhost/Girder.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av dagens tastaturer har "universelle" media center-knapper som fungerer med nesten alle avspillere i Windows og Linux, uten ekstra drivere. Disse fungerer uansett hvilket vindu som er i fokus.

Jeg sendte mail til utvikleren av FLIRC i går, og fikk respons i dag på at han kom til å integrere dette i firmwaren deres om rundt to firmwareoppdateringer fram i tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo supert ut :-D