Det ALLER beste tv-kortet, uansett pris

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det ALLER beste tv-kortet, uansett pris

Jeg ser at det er mange som har Hauppauge PVR-250/350-kort, men har også merket meg at det tar ca. 3 sekunder å skifte kanal. Det virker som det ikke har skjedd stort på denne fronten de siste 10 årene ? Jeg kjøpte tv-kort for ca. 10 år siden - det eneste jeg tror det har skjedd innen denne "genren" er mulighet til å kjøre i høyere oppløsning (grunnet høyere prosessorkraft i maskinen?), og programvare som tilbyr timeshift etc.

Er det virkelig ingen tv-kort som står frem som det ULTIMATE kortet (uansett pris) ?

Personlig erfaring med "det ene" kortet man noen gang har kjøpt, vil nødvendigvis bli for knapt i denne tråden. Personer med erfaring med flere kort, ønskes det kommentarer fra ! :!:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At kortene gjerne bruker 3-4 sekunder på kanalskifte gjør at jeg kommer til å investere i en stasjonær dvd-opptaker i stedet. Er enig med deg at det ikke virker som det har skjedd stort med disse kortene den siste tiden. Nye modeller kommer jo ikke akkurat på løpende bånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde inntrykket av at de nyere kortene ikke brukte så lang tid på å bytte kanaler?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, av de jeg har testet har det i gjennomsnitt tatt rundt 3 sekunder å skifte kanal. Har pløyd gjennom et Hauppauge kort (som ble levert med tidenes minst brukervennlige software), et TerraTec kort og et fra Pinnacle. Er mest fornøyd med Pinnacle kortet, men det hadde også det dårligste bildet. Det beste bildet leverte Hauppauge, men samtidig holdt softwaren på å gjøre meg gal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt Leadtek Winfast Tv2000 Expert skifter kanal med en gang. Ingen delay. Er meget fornøyd med kortet som bare kostet 600 kroner.

Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olav
    Mitt Leadtek Winfast Tv2000 Expert skifter kanal med en gang. Ingen delay. Er meget fornøyd med kortet som bare kostet 600 kroner.
    Jeg har lest at det er noen som mener at dette kortet "lag´er voldsomt på opptak, og at lyd og bilde er helt ute av sync. "
    Har du opplevd dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dette kortet og bekrefter lynraske kanalskift, fin interface med PIP og fjernkontroll som starter programmet til og med.
    Men: sliter med sync bilde/lyd ved opptak fra ekstern kilde. Prosessoren går for fullt når jeg ligger på target bitrate 6 MB/sek, så det er kanskje prosesoren som gjør at sync'en er dårlig - ikke vet jeg.

Mulig det er noe som kan gjøres dersom man kontakter support hos Leadtek.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Det ALLER beste tv-kortet, uansett pris

Sitat Opprinnelig postet av -Harald-
    Jeg ser at det er mange som har Hauppauge PVR-250/350-kort, men har også merket meg at det tar ca. 3 sekunder å skifte kanal. Det virker som det ikke har skjedd stort på denne fronten de siste 10 årene ? :!:
    Har et Hauppauge PVR 350, det tar ca 1 sek å skifte kanal.
    Har bare så vidt begynt å bruke det og las at det tok 3s å skifte kanal, men jeg skifter kanal uten noe serlig forsinkelse.

Mitt prioblem er lyden, den stemmer ikke med bilde. Det varierer fra kanal til kanal. En kanal kan være fin i begynnelsen, men når jeg skfter kanal et par ganger så er lyden helt ute på jorde.

Har noen et tips på hvordan dette kan fikses??

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Det ALLER beste tv-kortet, uansett pris

Mitt prioblem er lyden, den stemmer ikke med bilde. Det varierer fra kanal til kanal. En kanal kan være fin i begynnelsen, men når jeg skfter kanal et par ganger så er lyden helt ute på jorde.

Har noen et tips på hvordan dette kan fikses??
    Har du hovedkort med via-chipset? I så fall må du laste ned de "nyeste" via-driverene. Dette skal visstnok gjelde mpeg avspilling, men kan hende det hjelper deg.
    Står mer om det nederst på denne siden:
    http://www.hauppauge.com/pages/support_pvr250-350.html

Newcomer Audion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PVR-350, lyd ikke synkron

Jeg har også problem med synk av lyden som du beskriver. Jeg har Nvidia nForce2 chipset.

Lyden er forsinket når jeg kjører bilde ut til TV og lyd gjennom maskinen. Hvis jeg kjører bilde på PC-skjermen er det tilnærmet synkront. Dette gjelder også hvis jeg bruker lydutgang direkte fra TV-kortet sammen med TV-ut (tror jeg ihvertfall!).

Så mitt guess er at det skyldes signalforsinkelse fra Tv-kort til audio-chip på hovedkort til lyd ut til forsterker.

Jeg synes det merkeligste er forskjellen i bilde. Koblet TV og skjerm til PC-en samtidig og kjørte WinTV. Bildet på TV-skjermen lå konsekvent halvsekundet før!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Rage og PRO kortene til Pinnacle og det tar ca 1 sekund å bytte kanal.

Lyd og bilde er i sync.

Har Asus HK, P4 2,5 GHZ og ATI GPU.

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ATI Radeon 9600 Pro AIW og skifter kanal på rundt sekundet, så ikke noe å klage på der.

Lyd og bilde er imidlertid helt ute av sync, men ser det faktisk ikke lenger. :roll:

Uansett, det skal finnes en løsning og jeg ved å kontakte M-Audio så mente de at det kunne skyldes at Windows har et system "som gjør noe med lyden". Jeg fikk noen linker, men fikk aldri satt meg inn i det, og mailen ble slettet ved serverkrasj.

Blir kanskje litt ala "kernal steaming" i fooplayer?
    Klarer noen å løse alles problemer ved å finne en link kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste TV kort - Dreambox

Jeg har hatt minst seks-syv ulike TV kort fra ATI (All-in-Wonder), Pinacle, Asus (på et nVidia kort), men etter min mening var det problemer med alle sammen.

Kvaliteten på opptakene var kanskje det verste, men også stabilitet. Jeg ønsket å bruke PC'en som en diger VHS boks, men enten var bildet dårlig, lyden for lav, hakking, feil kanal tatt opp eller det var andre rare ting som skjedde.

Men de beste erfaringene hadde jeg med ATI All-in-wonder kortene, særlig det siste jeg kjøpte, 9700Pro AIW. Dette kortet har et hardware filter som kan fjerne støy, og det gjør både bildet bedre og filene mindre (komprimeres bedre).

Men en Dreambox er det eneste som gir skikkelige opptak som kan brukes på noe annet enn en liten skjerm... Digitale opptak, brenn dem rett til DVD hvsi du vil, hva med å sitte på jobben og bestille opptak av yndlingsserien du ikke rekker fordi du tar en pils etter jobben? Ulempen er jo at du må ha en stor rundt suppetallerken på husveggen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen problemer med "lag" på mitt Leadtek Winfast Tv2000 Expert. Mulig dette henger sammen med de hardware-revisjonene av dette kortet det har vært rapportert lydproblemer med. Jeg har ikke en av disse.
    Har bare brukt kortet med den interne tuneren, ikke noen eksterne kilder.

Men jeg har spillt av dvd-film samtidig som jeg gjerde tv-opptak i optimal MPEG2 kvalitet uten problemer på min P4 2,6.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •