Dell Optiplex 745 som HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dell Optiplex 745 som HTPC

Hei har lyst på HTPC men har ikkje så god råd for tiden...Er i den heldige situasjon at eg får en Dell optiplex gx745 Small Form Factor gratis :-D

http://www.dell.com/downloads/global...5techspecs.pdf

Tror de står i en Intel Core2Duo E6400 eller E6300 (er ikke sikker enda)
    De er 4GB Ram i pcen.

Lurer på hvilken oppdgraderinger som må til for å kunne se HD materiale og helst HD-lyd...skal kjøre WinXP.

Har en Onkyo 608 som reciever.
    Ønsker å kun ha HDMI mellom HTPC og Reciever.

Har spekulert i om eg kunne greie meg med et:
    ASUS GeForce GT 520 1GB silent Low Profile , det eg da lurer på er om HD-lyd ut fungerer med Win XP og om dette kortet må ha PCI express 2.0 slot på HK og om kortet i de hele tatt fungerer med Optiplex gx745 og i henhold til PSU (275W)?

Lurer også på om du får DTS HD-MA i displayet på recieveren med dette kortet og så lurer eg på om det er mulig å få DTS HD-MA med MKV filer igjennom VLC?

PS. Har ikke mykje peiling på dette så, setter stor pris på all hjelp og alle innspel eg kan få.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort tilsvarende med en Acermaskin som ikke egentlig burde klare noen ting (den har mye dårligere specs en din).
    Jeg kjøpte et GF210 kort og det var det, nå kan jeg kjøre BD-Iso på den.
    En ting jeg måtte gjøre var å putte "spdif" fra hovedkortet inn på skjermkortet.
    Og det var litt "hassle" å finne gode drivere for XP, men det ordnet seg til slutt.

En annen ting var at strømforsyningen (250W) døde for ikke så lenge siden. dersom det er en standard strømforsyning så er det jo bare å bytte til noe større for en rimelig penge. Min var ikke standard så jeg ordnet med en annen som nå står utenfor kabinettet. Det synes uansett ikke i stereobenken.

Men... en skal ikke opp i mer enn 4500,- for å få en dedikert HTPC designet for formålet. f.eks. Acer Revo (med BD spiller). så å begynne å putte mye penger i en gammel maskin er ikke noe særlig poeng.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnestykket blir fort:
    skjermkort 600
    PSU 500
    BD spiller 1200

Da er man allerede oppe i 2300, som er halvveis til en dedikert sak

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar... skal ikkje bruke den BD avspiller skal kun bruke den til MKV og andre film filer, så skal ikkje ha bd drive....det er litt trangt om plassen i stereo benken og eg får ikkje tillatelse av fruen til å sette den synlig så har hatt litt problem med å finne kabinett i m-atx som passer inne i benken, derfor ville eg prøve optiplexen da ,den skal passe.
    Har tenkt på sikt å bytte ut innmaten til socket 1155 og i5 2500k med integrert grafikk, men de blir en stund til, nå vil eg berre ha en pc som kan spille MKV og diverse andre filmer og spotify til en veldig billig penge..kan hende eg går for Geforce 210 512mb silent low profile for å spare penger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •