Kraft nok til å spille 1080P?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kraft nok til å spille 1080P?

Hei. Jeg har plukket fra hverandre den gamle støvsamler'n av en NES maskin og tenkte å gjøre den om til en HTPC. Tenker å kjøre win7 med BXMC på toppen.

Har falt for dette opplegget?

Hovedkort: ASUS AT5IONT-I DELUXE, Atom D525
    http://www.komplett....aspx?sku=619086

Minne: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
    http://www.komplett....aspx?sku=578917

HDD: Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB (til OSet)
    http://www.komplett....aspx?sku=601876
    og Western Digital Scorpio® Blue 1TB (til lokal lagring)
    http://www.komplett....aspx?sku=585874

Blu ray spiller: Sony Optiarc DVD±RW/Blu-Ray Reader 5500H
    http://www.komplett....aspx?sku=606012

Spørsmål 1: Er det nok kraft i hovedkortet og cpu/gpu til å spille 1080P filmer?

Spørsmål 2: Vil systemet bli for varmt, slik at jeg trenger vifte?

Spørsmål 3: Greier power supplyen i hovedkortet å drive begge harddiskene og dvd spilleren?

Mvh ErlendP

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja

nei

ja

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp ASUS AT3IONT-I isteden. Det er lagervare, FSB er høyere så du får bruk for überkillminnet ditt. 330 klokker også litt bedre, så da er det ikke så skamteit med 1333MHz minne. Dette kortet er også lagervare, såframt du bare handler komplott.

Begge kortene har S-ata 300 porter, så du får ikke 600 grensesnittet som cruzial c300 disken støtter, fet disk forøvrig. Ikke oppgrader fra firmware 2.

Lokal lagring, på en mediaboks, bruk NAS. Kaste bort penger på SSD når du overdøver den med en magnetdisk. Nei, du får ikke noe ekstra ytelsesprestanda i form av videokvalitet med SSD.

Optisk medium i 2011, nei nå... mediamaskiner som ser ut som russebusser hører like lite hjemme i stua som ladde automatvåpen og stabler med rasjoneringskort for rugbrød.

PSU på kortet er jo greit, men ekstern adapter kan være kronglete å integrere.

Sist men ikke minst, kjør Linux, XBMC funker fint i de store linuxdistroene.

Vent, har du tatt livet av en NES (?) da _skal_ det gjøres ordentlig. Ingen fusk.

Edit: Lenkene dine funker ikke.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuellt se på noe helt annet.

Komplett.no - ASUS E35M1-I DELUXE, AMD E350 Generellt bedre ytelse enn Atom platformen og S-ATA 600 støtte. Og ikke minst vesentlig bedre utstyrt enn begge nevnte Atom hovedkort.

Resten av utstyret kan du fint bruke.

Du må ha en system vifte da prosessorene i disse tilfellene er passivt kjølt. Har du null luftstrøm i et relativt tett kabinett vil de overopphete, være seg Atom eller Fusion.

Edit : TEST: Asus E35M1-I DELUXE - Hardware.no

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Revox har rett. Det var bare så slående åpenbart at jeg tok noe som var bedre, men i samme gate. Mini-itx versjonen av det kortet han lenker til er det temmelig sparsomt med tilgjengelig, men det er saker.

En NES kan vel ikke romme 24CM i noen retninger, men det kan hende hukommelsen om mATX eller NES ikke står meg bi.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Revox har rett. Det var bare så slående åpenbart at jeg tok noe som var bedre, men i samme gate. Mini-itx versjonen av det kortet han lenker til er det temmelig sparsomt med tilgjengelig, men det er saker.

En NES kan vel ikke romme 24CM i noen retninger, men det kan hende hukommelsen om mATX eller NES ikke står meg bi.
    Jeg modererte innlegget mitt litt da jeg så jeg hadde lenket til et mATX kort først. Har endret til mini-ITX kortet nå. Det er ventet inn midtveis i Mai. Ubekreftet dog.

Men vil si det er verdt å vente på istedet for å kjøpe gammel teknologi i huy og hast.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig forskjellen på ASUS AT3IONT-I, Atom 330 og Hovedkort: ASUS AT5IONT-I DELUXE, Atom D525 ?

Er det hastigheten på prosessoren som er gjør at disse blir 1000 kr forskjell?

Hvordan vil et AMD opplegg bli med tanke på varme? Stor forskjell på hvor varme anleggene blir?

Anngående det hovedkortet som Revox linker til? ASUS E35M1-I DELUXE, AMD E350

Er det intern power supply på det? Er helt avhenging av at det er det på kortet nemlig, for å få plass oppi NES boksen..

Mvh ErlendP

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErlendP
    Hva er egentlig forskjellen på ASUS AT3IONT-I, Atom 330 og Hovedkort: ASUS AT5IONT-I DELUXE, Atom D525 ?

Er det hastigheten på prosessoren som er gjør at disse blir 1000 kr forskjell?

Hvordan vil et AMD opplegg bli med tanke på varme? Stor forskjell på hvor varme anleggene blir?

Anngående det hovedkortet som Revox linker til? ASUS E35M1-I DELUXE, AMD E350

Er det intern power supply på det? Er helt avhenging av at det er det på kortet nemlig, for å få plass oppi NES boksen..

Mvh ErlendP
    Det totale strømforbruket til AMD systemet er generellt lavere enn for et Intel system pga mer effektiv strømsparing i chipset og grafikk.

Men både AMD platformen og Intel platformen er avhengige av en jevn luftstrøm i kabinettet. Så du må ha en vifte et eller annet sted i Nintendo kassa som forflytter luften. Trenger ikke å være store saken, eller noen bråkete type.

Angående strømforsyner ta en titt på picoPSU.
    Premium picoPSU-150-XT/12.5A 150W AC-DC switching 110V/220V/240V adaptor

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asus E35M1-I DELUXE er tingen å bruke, med sine 17X17 cm. Desverre ikke lagervare her på berget akkurat nå.

Strømforsyningen revox lenket til er fin, har sånn selv, men du klarer deg med 80watteren, et sånt system trekker ikke mer enn 30W+ymse disk.

Det skal gå sånn tålelig greit uten vifte hvis du tar hensyn til det. Kabinettet blir til begrensning her, kanskje du kan la kasettmateren stå åpen

Forskjellen på D525 og 330 kan du se i intels spesifikasjoner, kort fortalt, og til dette bruket, ingen forskjell som taler til fordel for det ene eller andre.

Ingen av dem har speedstep, så de bruker hhv. 13W og 8W kontinuerlig. :? Dette er bare CPU, så kommer div chipset og grafikk i tillegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •