Fidelify - High Fidelity Spotify Client (ASIO, WASAPI & Convolver)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 75
    Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fidelify - High Fidelity Spotify Client (ASIO, WASAPI & Convolver)

Oppdatert 08.08.2011

Er en ivrig Spotify-bruker, og har i lang tid irritert meg over at standardklienten ikke har muligheter for bit perfect streaming til lydkort/dac, og ikke støtter DSP. Bruker Audiolense med Foobar og MPC HC, så får jeg på plass en convolver fra Spotify kjører samtlige kilder på HTPCn romkorreksjon i exclusive mode.

Nå er jeg lei av å vente, og har tatt tak i saken på egenhånd. Har hatt påskeferie, og dermed tid til å gjøre et "proof of consept". Resultatet er en klient som pr. nå støtter Convolver filtere, ASIO og WASAPI output i exclusive mode.

På spillersiden mangler den endel funksjonalitet, men det kommer seg stadig

Hvis noen er interresert i å teste kan den lastes ned på Fidelify.net

Klienten krever .Net Framework 4.0 og Premium abonnement.
    Minner om at dette er en tidlig versjon, som kun er testet på en håndfull pcer.

Nye versjoner legges ut relativt forløpende.

Fidelify - High Fidelity Spotify Client (ASIO, WASAPI & Convolver)-fidelity4-png

Fidelify - High Fidelity Spotify Client (ASIO, WASAPI & Convolver)-fidelity6-png

Fidelify - High Fidelity Spotify Client (ASIO, WASAPI & Convolver)-fidelity7-png

Fidelify - High Fidelity Spotify Client (ASIO, WASAPI & Convolver)-fidelify3-png

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er versjon 0.1.1 ute med Convolver VST intergrert, slik at man kan kjøre convolver-filtre (feks Audiolense) på lydstrømmen før den sendes til lydkortet

Der er også utført en rekke mindre bugfixes.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er versjon 0.2 live

Denne inkluderer WASAPI output i exclusive mode og endel GUI endringer.

I neste versjon kommer spillelister og trackbaren aktiveres.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert!
    Dette kan bli spennede, og veldig hyggelig lesning at spotify tillater slikt. Her følger vi med

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde være unødvendig, men siden Msoft ikke gir seg så er det bra noen er geskjeftige!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er helt enig! Det skulle ikke vært nødvendig, men det er tydelig de føler andre ting er viktigere å prioritere... Kan jo forstå det er noe smalt

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er versjon 0.3 klar, med avspilling av playlists, trackbar og seeking på plass

Har tatt en stund siden sist oppdatering da jeg har jobbet med konvertering av GUI fra Forms til WPF, som gir lagt bedre muligheter for skinning. Dette er dog ikke ferdig utviklet enda, så v.0.3 bruker forms.

Vidre er planen å legge til en custom VST i tillegg til Convolver, slik at også andre VST filtre kan brukes. Redigering av playlists vil også komme med i neste versjon.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekker innom nesten daglig, setter pris på oppdateringene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk!

Dette har jeg savnet i flere år nå.
    Fantastisk arbeid.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk! Akkurat det jeg har savnet for å kunne kjøre Audiolense-filter på Spotify. Regn med meg som tester når sommerferien er over!

Glimrende intitiativ og arbeid

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer ikke for meg.
    Har .NET 4.0 installert.

Når jeg logger på får jeg dette erroret:
    Unable to load DLL 'libspotify'. Invalid access to memory location.
    (Exception from HRESULT: 0x800703E6)
    Etterpå kommer 'This program has stopped responding' opp.

Windows 7 64 bit.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er dessverre et kjent problem med Spotify Core biblioteket på enkelte maskiner. Hadde en test PC (Win 7 64bit) hvor dette skjedde. Løste det på følgende måte:

Forsikre deg om at det ikke kjører en prosess ved navn "Fidelify.exe*32". Prøv så å aktiver User Account control. Da skal du få spørsmål om du vil tillate Fidelify å kjøre med administratorrettigheter, neste gang du kjører programmet. Da fikk jeg logget inn uten feilen.

Setter pris på tilbakemelding hvis du gir det et forsøk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre ingen forbedring med metoden du forklarte, heller ikke om jeg kjører Fidelify som administrator.

Håper det er mulig å få det fikset, siden ASIO gjor en stor forskjel i lyden i foobar, men mesteparten av musikken min er på spotify. Hadde det ikke vært for at jeg ikke vet om en streaming tjeneste som gjør en bedre jobb på slikt hadde jeg sansyneligvis bytta for lengesiden.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert prosjekt. Jeg er blitt totalt avhengig av Spotify og har lyst til å teste adiolense. At disse to ikke er kombatible i øyeblikket er et stort minus, godt å se at du er på saken! Følger med

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er versjon 0.4 klar med oppdatert GUI, custom VST filter, mulighet til å legge sanger til playlists og mulighet for å slå opp en sangs album eller artist side.

Neste release vil fokusere på å oppgradere til nyeste versjon av Spotify Core biblioteket, da det er dette som forårsaker feilen "Invalid access to memory location" som enkelte brukere opplever.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra jobba. GUI ser helt ok ut nå

Kjøpt meg lydkort nå og med dette programmet og J.river ser det ut som det aller meste av min musikkhverdag skal fungere.

Jeg mener å ha lest at du også tar inn eksterne kilder inn i ditt audiolense oppsett. Hvordan løser du det? Virtual audio cable inn i console? Hvordan fungerer det? Noe lagg, eller andre bugs?

Fikk innspill på sentralen som pekte mot at J.river kunne ta imot lyd fra inngangene og kjøre dem gjennom console VST plug in. Vet du om det er mulig?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Utrolig bra jobba. GUI ser helt ok ut nå

Kjøpt meg lydkort nå og med dette programmet og J.river ser det ut som det aller meste av min musikkhverdag skal fungere.

Jeg mener å ha lest at du også tar inn eksterne kilder inn i ditt audiolense oppsett. Hvordan løser du det? Virtual audio cable inn i console? Hvordan fungerer det? Noe lagg, eller andre bugs?

Fikk innspill på sentralen som pekte mot at J.river kunne ta imot lyd fra inngangene og kjøre dem gjennom console VST plug in. Vet du om det er mulig?
    Takk takk, håper det faller i smak

Vedrørende input brukte jeg console ja, og Asio4All. I kontrollpanelet til Asio4All kan man nemlig aktivere flere input kilder på en gang, og rute de dit man føler det for godt. Jeg kjørte all lyd internt på PCn via VAC inn i console, og lyd fra analog og digital in på lydkortet inn via Asio4All. Dette gav meg korreksjon av to eksterne kilder, men kun i stereo.

Jeg bruker ikke denne løsningen lenger, da de eksterne kildene ikke er så kvalitetskritiske (PS3 & Xbox). Alt hvor kvalitet teller spilles av med HTPCn som kilde. Derfor hele dette Fidelify prosjektet faktisk, så jeg kunne droppe VAC og console all together. Gjør det hele sykt mye letter i praktisk bruk!

Hva bugs med denne metoden angår er vel den største fallgruven VAC. Med å introdusere et lydkort til (selv om det kun er virtuelt) introduserer man en klokke til, og dermed øker jitter. Snakket med en her på forumet hvor jitteret fra VAC ble så ille at lydstrømmen mistet synchen etter en stund! Men for min del fungerte det fint...

Jriver har jeg desverre null erfaring med.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Dessverre ingen forbedring med metoden du forklarte, heller ikke om jeg kjører Fidelify som administrator.

Håper det er mulig å få det fikset, siden ASIO gjor en stor forskjel i lyden i foobar, men mesteparten av musikken min er på spotify. Hadde det ikke vært for at jeg ikke vet om en streaming tjeneste som gjør en bedre jobb på slikt hadde jeg sansyneligvis bytta for lengesiden.
    Sjekk ut "Troubleshooting" her for noen flere tips hvordan å løse denne feilen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den nye versjonen, etter å ha stoppet alt som ikke trenger å kjøre og etter å starte som Administrator, får jeg nå 'Fidelify has stopped working' når jeg prøver å logge på.

Ser ut som dette har blitt utrolig bra nå, men funker desverre enda ikke for meg.

Skal prøve ut litt forskjellig og se om ikke jeg finner en løsning.

Edit: Fikk nå opp samme feilmelding som før på likt så 'has stopped working'.

Edit2: Funka flott på bærbaren, Win7 32bit. Men det er vel forventa.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Med den nye versjonen, etter å ha stoppet alt som ikke trenger å kjøre og etter å starte som Administrator, får jeg nå 'Fidelify has stopped working' når jeg prøver å logge på.

Ser ut som dette har blitt utrolig bra nå, men funker desverre enda ikke for meg.

Skal prøve ut litt forskjellig og se om ikke jeg finner en løsning.

Edit: Fikk nå opp samme feilmelding som før på likt så 'has stopped working'.

Edit2: Funka flott på bærbaren, Win7 32bit. Men det er vel forventa.
    Skal begynne med å oppdatere Fidelify til libspotify versjon 0.8 (Spotify Core) nå, så får vi se om det stemmer at det løser konflikten...

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •