Fidelify - High Fidelity Spotify Client (ASIO, WASAPI & Convolver) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Tror svært få hadde klart å skille 160kbps og 320kbps i en blindtest.
    Har prøvd den blindtesten, og om du merker forskjell er også avhengig av utstyret ditt.
    Vi hørte klart forskjell og kunne med letthet si hvem som var 320 og hvilke som var 160. Gallo, Orb og Patos med Cayin forsterker fikk frem forskjellene mer enn godt nok.
    Men på "gutterommet"... nja

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Med den nye versjonen, etter å ha stoppet alt som ikke trenger å kjøre og etter å starte som Administrator, får jeg nå 'Fidelify has stopped working' når jeg prøver å logge på.

Ser ut som dette har blitt utrolig bra nå, men funker desverre enda ikke for meg.

Skal prøve ut litt forskjellig og se om ikke jeg finner en løsning.

Edit: Fikk nå opp samme feilmelding som før på likt så 'has stopped working'.

Edit2: Funka flott på bærbaren, Win7 32bit. Men det er vel forventa.
    Har noen ganger akkurat samme feil. Har prøvd å starte Spotify med innlogging, så logge ut, og deretter starte Fidelify. Noen ganger fungerer det, andre ikke. I dag fikk jeg først unhandled exception (se vedlegg) noen ganger, deretter bare melding om at "has stopped working". Kjører Win7 x64.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått AudioLense opp å gå i J.River så da var det Fidelify sin tur.

Jeg sliter med at lyden ikke rutes riktig i forhold til mine aktive høyttalere. Jeg får bare lyden i en kanal. I J.River hadde jeg samme problem til jeg resamplet lydentil 32-bit. Er det noen vei rundt dette i Fidelify?

Ellers sliter jeg med at programmet henger seg med jevne mellomrom når jeg forsøker å bytte filter.

Sliter også periodevis med samme feil som de over.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Har nå fått AudioLense opp å gå i J.River så da var det Fidelify sin tur.
    Grattis! Vil sterkt anbefale flerpunkts måling i området rundt sweetspot. Med mindre du har et perfekt rom uten noen nullnoder og ulik spredning...

Men nå er det altså fidelify - jeg har også (i går første gang) hatt problemer med at programmet ikke regarerer på filbytte. Evt at det starter å spille en (tilfeldig?) låt et annet sted i listen. Og til slutt krasj.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant du nevner det, skal absolutt teste. Jeg har veldig uniform spredning fra mellomtonen og opp pga høyttalere med store waveguides, men nede i bassen har jeg større variasjoner.

Men du får altså lastet filterne dine og lyd i riktige kanaler?
    Jeg bruker Audiolense XO og gjør også delingen i software.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Interessant du nevner det, skal absolutt teste. Jeg har veldig uniform spredning fra mellomtonen og opp pga høyttalere med store waveguides, men nede i bassen har jeg større variasjoner.

Men du får altså lastet filterne dine og lyd i riktige kanaler?
    Jeg bruker Audiolense XO og gjør også delingen i software.
    Mitt oppsett er nok litt enklere - har ikke aktiv deling, men bruker XO til multikanals-oppsett for film og flerkanals musikkinnspillinger. Kjører kun tokanals frekvens- og gruppedelaykorreksjon for vanlig musikk. Spotify bruker vel standard lydenhet og windows-oppsettet. Skjønner at du kan få litt utfordringer der, på ting som er vesentlig enklere i J River (som jeg også bruker, fantastisk bra greier!).

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har så gruelig lyst til å prøve Fidelify! Men hver gang jeg starter programmet så og prøver å logge inn kommer denne feilmeldingen opp (Se vedlegg) :S

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Jeg har så gruelig lyst til å prøve Fidelify! Men hver gang jeg starter programmet så og prøver å logge inn kommer denne feilmeldingen opp (Se vedlegg) :S
    Jeg har akurat samme problemene, har gruelig lyst til å prøve, men får den feilmeldinga.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Dette skjer f.eks. dersom du ikke har logget deg ut av Spotify på en annen klient. Og du må være 100% sikker på at ingen applikasjoner allerede har lagt beslag på ASIO eller WASAPI. Det er nok ikke lagt inn mye exception handling i fidelify ennå....:-D

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Dette skjer f.eks. dersom du ikke har logget deg ut av Spotify på en annen klient. Og du må være 100% sikker på at ingen applikasjoner allerede har lagt beslag på ASIO eller WASAPI. Det er nok ikke lagt inn mye exception handling i fidelify ennå....:-D
    Jeg dobbeltsjekket nå og slo AV spotify, og så tok jeg og huka av at programmer kan ha ekslusive rettigheter på avspilling via driveren i kontrollpanelet. Problemet er desverre der ennå :S Jeg synes tiltaket med Fidelify er helt fantastisk, men jeg får ikke brukt pr. Dagens dato

Kunne også nevnt at jeg kjører Win 7 64bit med Steinberg lydkort

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og lekte meg litt med forskjellige innstillinger i går kveld. Krysset av WASAPI og valgte ett valg for usb dac. Etter dette valget kræsjet Fidelify og jeg kommer ikke noen vei. Prøver jeg å gå inn på settings nå så kommer bare den samme feilmeldingen hver gang. Har prøvd å slette Fidelify og pakke ut igjen, reinnstallert .Net Framework 4.0 men fortsatt samme problemet.

Dette er feilmeldingen jeg får opp:
    Fidelify - High Fidelity Spotify Client (ASIO, WASAPI & Convolver)-feilmelding-jpg

En ting til er når jeg søker en artist og velger browse artist eller album på høyreklikk så kommer lista opp men jeg kan ikke velge sang. Den starter bare på toppen og man kommer bare på neste sang i kø når man velger en annen sang lenger ned på lista. Samme skjer når man trykker play.

Fikk heller ikke opp spillelistene mine første gangen jeg starta men fikk de opp etter noen starter til. Mulig dette er fordi jeg starta Spotify i mellomtiden?

Ellers synes jeg dette virker meget lovende! Bra noen orker å ta tak i slike ting

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en del problemer rundt Spotify Core og C# interop (.Net grensesnitt for å kommunisere med biblioteker i andre språk) som ikke er mulig å løse uten å ha tilgang til Spotify Core kildekoden. Dette har jeg naturligvis ikke, da Spotify Core er en black box kun Spotify selv tukler med.

Som et resultat må Fidelify over fra .Net til C++. Dette er et større prosjekt da C++ er vesentlig mer tidkrevende å utvikle i, men har en kollega som er med å dra lasset og vi tenkte gjøre prosjektet open source for å videre fremme utviklingen av Fidelify.

Som et resultat har oppdateringene til dagens klient stoppet opp, men det er altså ikke fordi utviklingen har stoppet opp, kun fordi mye av arbeidet bak Fidelify rett og slett må gjøres på nytt.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Det er en del problemer rundt Spotify Core og C# interop (.Net grensesnitt for å kommunisere med biblioteker i andre språk) som ikke er mulig å løse uten å ha tilgang til Spotify Core kildekoden. Dette har jeg naturligvis ikke, da Spotify Core er en black box kun Spotify selv tukler med.

Som et resultat må Fidelify over fra .Net til C++. Dette er et større prosjekt da C++ er vesentlig mer tidkrevende å utvikle i, men har en kollega som er med å dra lasset og vi tenkte gjøre prosjektet open source for å videre fremme utviklingen av Fidelify.

Som et resultat har oppdateringene til dagens klient stoppet opp, men det er altså ikke fordi utviklingen har stoppet opp, kun fordi mye av arbeidet bak Fidelify rett og slett må gjøres på nytt.
    selvsagt fungerer fidelify på min steingamle bærbare med xp 32 bit, men ikke på htpcen med 64 bit xp. får bare opp samme feilmelding som mange andre:

Unable to load DLL 'libspotify'. Invalid access to memory location.

vil dette problemet bli fikset i denne nye oppdateringen også? og er det noe estimat på når ca denne nye oppdateringen er ferdig og blir lansert?
    forøvrig fantastisk godt jobbet. fryktlig irriterende at spotify folka ikke gidder å legge i det lille ekstra for oss audiofile og at da noen andre med kunskapene tar saken i egne hender og gjør noe med det har akkurat bestillt audiolense XO og gleder meg som en unge på julaften til å få micen osv så jeg kan starte med å teste skikkelig noen i nærheten av lillesand her som har god greie på dette XO versjonen og HTPC generelt, som kansje kan hjelpe litt til med å få dette skikkelig oppe å gå? skal sikkert få det til på egenhånd, men er mye nytt å sette seg inn i på egenhånd...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    selvsagt fungerer fidelify på min steingamle bærbare med xp 32 bit, men ikke på htpcen med 64 bit xp. får bare opp samme feilmelding som mange andre:

Unable to load DLL 'libspotify'. Invalid access to memory location.

vil dette problemet bli fikset i denne nye oppdateringen også? og er det noe estimat på når ca denne nye oppdateringen er ferdig og blir lansert?
    forøvrig fantastisk godt jobbet. fryktlig irriterende at spotify folka ikke gidder å legge i det lille ekstra for oss audiofile og at da noen andre med kunskapene tar saken i egne hender og gjør noe med det har akkurat bestillt audiolense XO og gleder meg som en unge på julaften til å få micen osv så jeg kan starte med å teste skikkelig noen i nærheten av lillesand her som har god greie på dette XO versjonen og HTPC generelt, som kansje kan hjelpe litt til med å få dette skikkelig oppe å gå? skal sikkert få det til på egenhånd, men er mye nytt å sette seg inn i på egenhånd...
    I den nye utgaven som utvikles nå vil ikke denne feilen forekomme. Dette, sammen med støtte for multiplatform (i første omgang win&mac) er grunnen til at vi tar oss bryet av en fullstendig omskrivning.

Estimater for hobbyprosjekter er vanskelig da man ikke har en statisk mengde resurser tilgjengelig per måned, men det er et definitivt mål å ha første versjon klar i løpet av q1..

Hva Spotify-klienten angår var jeg tidligere veldig irritert over denne manglen (ASIO/WASAPI/VST), da jeg syns klienten forøvrig var bra. Nå derimot, etter Spotify solgte sjela si til Facebook, ønsker jeg uansett å få et godt alternativ på plass...

Hva Audiolense angår; gled deg, men ikke forvent magi. Audiolense er etter min erfaring et helt fantastisk verktøy, som under rette forutsetninger løfter lyden fra ok til fantastisk. Men husk det er kun et verktøy. Det kreves mye arbeid fra brukerens side å finne det optimale filteret...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullstendig noob på dette området, men er det mulig å lage noe lignende tili WiMP? WASAPI-støtte der også hadde vært fantastisk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg gleder meg veldig til nye versjonen kommer, stor takk til deg og de som hjelper deg for å skrive om hele greia, Elemental Studios!

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Gleder meg som en unge til denne kommer ut, vet hvor stor forskjell det er på min xmplayer med Wasapi kontra uten. Vil løfte opplevelsen fra spotify mange hakk .

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får du til å integrere aero snap funksjonaliteten i dette programmet?
    spotify mistet støtten for dette for halvannet år siden.. som irriterer mange kunder med større eller flere skjermer.
    jeg mener altså mulighet til å bruke win+venstre/høyre piltast for å tilpasse vinduet til halve skjermen automatisk, som fungerer i omtrent alle programmer selv de som ble utgitt før win7.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende. Sikkert flere enn meg som er villige til å betale noen kroner for et slikt alternativ.

Har utviklingen stoppet, eller er det fortsatt noe aktivitet "bak teppet"?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utviklingen stoppet opp i våres pga et totalt fravær av ledig tid for begge involverte, men er i gang igjen nå

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •