Fidelify - High Fidelity Spotify Client (ASIO, WASAPI & Convolver) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 75
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde vert flott om du får ordna det, funksjonene du har lagt til er akkurat det spotify mangler for meg! Og 0.4 ser flott ut etter at jeg kikka på det på bærbaren.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Fantastisk tiltak. Visste ikke om dette før jeg så tråden nå. Bruker selv Wasapi i XMplayer, er det bare til å laste ned Wasapi plugin til ditt program eller følger det med ?

Bitperfect fra spotify.... ENDELIG

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Fantastisk tiltak. Visste ikke om dette før jeg så tråden nå. Bruker selv Wasapi i XMplayer, er det bare til å laste ned Wasapi plugin til ditt program eller følger det med ?

Bitperfect fra spotify.... ENDELIG
    Wasapi støtte er integrert i applikasjonen, trenger ingen plugins, etc for at det skal fungere

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har lagt ut 0.4.1, har fortsatt samme problemet der men nå vet jeg ikke hva du har endra. Tenkte bare jeg kunne si ifra.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott tiltak!

Må testes ut etterhvert.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Ser du har lagt ut 0.4.1, har fortsatt samme problemet der men nå vet jeg ikke hva du har endra. Tenkte bare jeg kunne si ifra.
    Fargevalget i den nye layouten viste seg å være mindre heldig på litt blasse skjermer (typisk laptoper, etc), så jeg gjorde en rask overhaling av designet. Litt mørkere og sterkere kontraster, så ble det både penere og mer lettlest. 0.4.1 er med andre ord en rent kosmetisk oppdatering

@ganilsen
    Takk takk. Var jo egentlig ment til eget bruk, men når jeg først legger ned såpass mye arbeid er det jo veldig gøy å dele det med andre

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 0.4.1 installert og førsteinntrykket er GLIMRENDE ARBEID! Ikke helt stabilt når andre applikasjoner har ASIO-retten allerede eller når spotify-klienten allerede var innlogget. Men bortsett fra det fungerte spilleren utmerket rett ut av esken. Kjører Audiolense-filter med ConvolverVST, noe som har vært et stort savn ved bruk av Spotify til nå.

Følger spent med på evt videreutvikling :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig moro Fidelify faller i smak! Merknadene dine er lagt til i utbedringslista

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe imot at jeg tipser utviklerne i J.River om Fidelify? En integrert Spotify-klient har vært etterspurt der en stund, og her har de et eksempel til etterfølgelse. Tror årsaken til at de ikke har tatt tak i det er at amerikanerne til nå ikke har hatt tilgang til Spotify. Men nå har de fått det! I alle fall har jeg muligheten til å dele inntil 12 invitasjoner mot venner i USA.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg ingen ting i mot

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Debugrapport og litt skryt :)

Hei.

Først - ypperlig tiltak og godt jobbet!

Jeg er noe hørselsskadet på venstre øre, og forsøker nå å benytte fidelify sammen med et vst-filter slik at jeg kan få kjørt EQ på venstre kanal for å forbedre stereo når jeg benytter headset. I den forbindelse har jeg oppdaget et par bugs:

1) Når man laster et vst-filter og deretter trykker på config, og det da viser en "dette er en demoversjon"-dialog, så krasjer fidelify. For å reprodusere:
    Win7 32 bits, alle servicepakker + Linear-phase 16-band graphic equalizer (AU, VST) - Marvel GEQ - Voxengo - det samme skjer med andre vst-filter, men der har du et eksempel.

Dersom det ikke vises en msgbox ved oppstart av filter funker disse ypperlig.

2) Ved oppstart vises ikke alltid alle lagrede playlists. De *er* der, men de vises ikke alltid korrekt - det ser ut til at det er farger på radene i listbox til venstre som ikke er korrekt angitt. Det er litt random når dette skjer og ikke.

Er ikke på jobb-pc nå, så kan ikke hekte på debugger, men kan gjøre det dersom du ikke får reprodusert resultat i pkt 1 og trenger resultat derfra.

Lykke til videre

- THXJan

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk! Er helt avhengig i at folk melder fra om feil skal vi få denne skikkelig stabil og solid

Feil nevnt hittil i tråden vil bli ryddet opp i v.0.4.2, med unntak av "Invalid access to memory" feilen. Denne blir forhåpentlig løst i versjon 0.5, som skal oppgradere Spotify Core implementasjonen til nyeste utgave ( 0.8 ). Dette er dog endel arbeid, da Spotify Core er et C bibliotek, og Fidelify er en C# applikasjon, som dermed krever at jeg skriver et nytt interop bibliotek (core 0.8 er ikke bakoverkompatibel).

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Tusen takk! Er helt avhengig i at folk melder fra om feil skal vi få denne skikkelig stabil og solid

Feil nevnt hittil i tråden vil bli ryddet opp i v.0.4.2, med unntak av "Invalid access to memory" feilen. Denne blir forhåpentlig løst i versjon 0.5, som skal oppgradere Spotify Core implementasjonen til nyeste utgave ( 0.8 ). Dette er dog endel arbeid, da Spotify Core er et C bibliotek, og Fidelify er en C# applikasjon, som dermed krever at jeg skriver et nytt interop bibliotek (core 0.8 er ikke bakoverkompatibel).
    Feil skal meldes inn prompte. Forøvrig var det ikke mange ordene i siste setning jeg skjønte, gitt!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I juli fikk denne bloggen masse oppmerksomhet da den testet Spotify sin premium bitrate Spotify Classical Playlists: Spotify Bitrategate, The Story So Far
    Oppmerksomheten dette høstet har tydeligvis vekket PR-folkene hos firmaet, da de i løpet av de siste ukene har konvertert en imponerende mengde spor til 320 kbps.

Jeg har derfor (selv om det i forrhold til placebo kanskje er bedre å ikke vite) lagt til en modul i Fidelify som analyserer datamengden som håndteres av bufferen i relasjon til sangenes varihet, og ut fra det kalkulerer bitrate. Så slipper man å lure

Inkluderes i neste versjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et topp tiltak

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til jeg har mulighet til å ta i bruk Fidelify, ser ut som du gjør en kjempegod jobb!

Og bare ta deg god tid, har ikke penger til nye høyttalere enda.

Edit: Flott at bitrate problemet hos Spotify blir ordna også, utrolig dårlig når en ikke får det en betaler for.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sezuka
    Edit: Flott at bitrate problemet hos Spotify blir ordna også, utrolig dårlig når en ikke får det en betaler for.
    Å konvertere hardt komprimert materiale til 320kbps gir da ikke noe bedre kvalitet, lossy er lossy. Det eneste som skjer er å overføre en masse unødvendige bytes.

Om Spotify derimot kunne få tak i bedre originalmateriale hadde det vært en annen sak. Jeg sammenlignet mitt favorittspor for testing (Michel Camilo, Suite for Sandrine, introen storbandversjon), først med Fidelify og deretter egenprodusert FLAC. Jeg kunne ha levd med Spotify-versjonen, men du verden hvor mye mer slitsom den var å høre på enn bit perfect FLAC.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify hevder selv de får all musikken sin i lossless fra plateselskapene, og at de dermed så må konvertere musikken selv. Dette er krevende i store volum, og dermed prioriteres 96 og 160 kbps, da 320 ikke er nødvendig for at en sang skal være tilgjengelig. Men de konverterer også endel til 320, og har tilsynelatende satt mer forkus på det den siste tiden.

Det er med andre ord ikke snakk om å konvertere fra 160 til 320, det er snakk om å konvertere lossless til 320

Tanken med bitrate indikatoren er at når man sammenligner slik du gjør med Michel Camilo, mellom flac og Spotify, er det greit å vite at man faktisk får 320kbps Vorbis, ikke 160.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify hevder selv de får all musikken sin i lossless fra plateselskapene, og at de dermed så må konvertere musikken selv. Dette er krevende i store volum, og dermed prioriteres 96 og 160 kbps, da 320 ikke er nødvendig for at en sang skal være tilgjengelig. Men de konverterer også endel til 320, og har tilsynelatende satt mer forkus på det den siste tiden.

Det er med andre ord ikke snakk om å konvertere fra 160 til 320, det er snakk om å konvertere lossless til 320
    Det var betryggende.

Tanken med bitrate indikatoren er at når man sammenligner slik du gjør med Michel Camilo, mellom flac og Spotify, er det greit å vite at man faktisk får 320kbps Vorbis, ikke 160.
    Helt klart nyttig, veldig for den funksjonaliteten! Så blir det en annen diskusjon hvorvidt man i realiteten hører forskjell...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Helt klart nyttig, veldig for den funksjonaliteten! Så blir det en annen diskusjon hvorvidt man i realiteten hører forskjell...
    Tror svært få hadde klart å skille 160kbps og 320kbps i en blindtest.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •