HTPC sammensetting

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC sammensetting

Hei!

Jeg har frem til nå benyttet meg av en ASrock 330HT-BD som mediasenter sammen med Mediaportal, men har etter hvert sett potensialet med et mediasenter.

Nå brukes denne til å surfe litt på nett, spotify og tv-serier/filmer i Mediaportal, men etter å ha holdt på med dette en stund så kunne jeg tenke meg å bytte ut HD-opptakeren fra Canal Digital og brukt HTPC'en til TV, spotify, surfing på nett og film/tv-serier i full HD.

Jeg har ikke satt sammen min egen HTPC tidligere så er interessert i å få synspunkter på denne listen jeg har laget.
    Vil dette fungere bra til mitt behov?

HTPC2 - Handleliste - Prisguide - Hardware.no

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jada vil fungere bra det der jeg har brukt samme hk selv på min HTPC, meget stabilt og bra kort, ville dog byttet ut skjermkortet ditt med

ZOTAC Geforce 430GT, dette ville jeg gjort fordi det har ikke vifte, og er lydløst, samtidig får du også HD lyd via hdmi på det.
    Ville også ventet med å kjøpe CPU vifte, men om du har fått bra tips på at det der er veldig lydløst og bra så er det bare kjøre på

fint kabinett også

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting som jeg plutselig la merke til, husk at det HK der er Micro ATX utgaven, dobbeltsjekk at CPU og RAM passer til det

Du vil fint få plass til ATX utgaven, men det koster noen hundringer mer, men gir deg bedre oppgraderingsmuligheter

Tror nesten jeg ville gått for en 2TB disk i tillegg, de er så sinnsykt billige nå at du får mer for penga på det. Disker fyller seg fort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort noen endringer i listen. Lurer på om det blir bra. Noen fler som har synspunker?

Hva ambefales av XBMC/ubuntu og Mediaportal/win7? HAr prøvd begge, men føler ikke jeg får til XBMC like bra som Mediaportal

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser bra ut det der jeg bruker xbmc av og til, syns det fungerer helt OK, men syns mediapsilleren der er ganske dårlig.

Mediaportal har jeg aldri prøvd, hva er dette? koster det spenn?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekket nettop ut mediaportal, det så jo helt greit ut det også, virket jo som det samme opplegget :P skal teste det ut, komme med mine meninger på det iforhold til xbmc

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg testet mediaportal litt, må si at førsteinntrykk så syns jeg xbmc faktiskt virker bedre, med bedre brukergresesnitt.

Men er vel smak og behag, ser hvertfall ikke noe poeng for folk som er vant med xbmc om å bytte, heller ikke motsatt, boxee programmet er jo også helt samme greia.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort noen endringer og lagt det i en handlevogn hos dustin home.
    Byttet ut noen komponenter så alle var på lager.

Kunne tenkt meg noen synspunkter.

Favoritter på Dustin home

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som er veldig bra med kabinettet du har valgt er at kabinettvifta sitter på siden, rett ved prosessoren. Det betyr at en kan montere på en stor vifteløs blokk av en kjøler på prosessoren (f.eks. Scythe Ninja Mini) og la kabinettvifta trekke luft gjennom kjøleren. Det gjør at støynivået blir helt minimalt. Aberet er at en trenger plass på siden av kabinettet, så det kan IKKE stå i et trangt skap f.eks.

Kabinettet er for øvrig for microATX hovedkort, så full ATX (som jeg ser noen foreslår) vil ikke få plass.

Ellers ser oppsettet bra ut. Med mindre du skal spille ville jeg sett etter et hovedkort med HDMI-utgang, slik at en kan benytte GPU-en i prosessoren i stedet for et eksternt skjermkort. Det vil redusere behovet for kjøling ytterligere.

Strømforskyningen har jeg ikke noen formeninger om. Et fornuftig oppsatt system vil ikke trekke så mye mer enn 100 Watt under last, så noe monster har en ikke bruk for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg ikke bruker skjermkortet, hvordan er da muligheten for HD-lyd?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forslag til et bra hovedkort med dette chipset'et?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    jada vil fungere bra det der jeg har brukt samme hk selv på min HTPC, meget stabilt og bra kort, ville dog byttet ut skjermkortet ditt med

ZOTAC Geforce 430GT, dette ville jeg gjort fordi det har ikke vifte, og er lydløst, samtidig får du også HD lyd via hdmi på det.
    Ville også ventet med å kjøpe CPU vifte, men om du har fått bra tips på at det der er veldig lydløst og bra så er det bare kjøre på

fint kabinett også
    Hei...lurer på dette med hd-lyd ut på skjermkort, får man all lyden fra pcen ut der eller kun HD, og får du DTS HD-MA i displayet på recieveren??

Og funker de med lyd ut fra skjermkort i winXP??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •