Nytt skjermkort, TV-kort og kanskje lydkort til HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt skjermkort, TV-kort og kanskje lydkort til HTPC?

Min nåværende HTPC har en del problemer, blant annet et delvis defekt ATI 9600 Pro AIW-kort (uklart ved høye oppløsninger). Har også hele tiden hatt problemer med lyd på TVen som kobles til M-Audio Revolution 7.1. Dette innebærer at lyden blir vesentlig forsinket, og at M-Audio kontrollpanelet må være åpent for at lyden skal komme.

Tenkte i den anledning på Hauppauge WinTV PVR250/350. Sannsynligvis førstnevnte da jeg ikke har behov for radio og S-video ut.

Router dette kortet lyden internt uten noen form til tilkobling til lydkortet?
    Hvis ikke må lydkortet byttes ut pga. forsinkelse ved line-in, og/eller mangel på intern AUX-kontakt.

1. Hvilket skjermkort gir best kvalitet på VGA i disse dager? Gjerne pris/ytelse. Spilling er ikke viktig.

2. Hvilket lydkort kan evt. erstatte Revo? Bruker kun coaxial digital ut. Har egen CD-spiller.

Vurderer å hive PCen på dør og kaste meg på nye iMac (FX 5200 Ultra). Gir meg 800x600, 62Hz til X1 og kan bruke medfølgende DVD-avspiller via DVI>VGA ut. Evt. "normal" DVD-spiller og bærbar Mac, men det hører til et annet sted..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-kortet var jo for det meste "avgjort", og jeg vet ikke helt om det blir ATI igjen.

Hva med de andre punktene?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg har testet det selv så er det vel FX5700 i nvidias originale referanseoppsett som er best på video akkurat nå, men Mike Parker mener jo at han kan forbedre dette signalet også, så jeg venter bare på en MPx.y for FX5700 også...

Dog, det er vel ganske få kort som designes utelukkende på nvidias referanseoppsett nå. En annen tråd nevner MSi kort med GDDR3 brikker som et av de som er satt opp etter referansedesignet.

Mht lyd vet jeg ikke. Jeg ser at enkelte av avsforums medlemmer foreslår m-audio firewire 410 som lydkort. Men hvis du har problemer med det du har nå, og det er softwarerelatert så kan du vel antageligvis møte på det samme på nytt?

DrE

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Uten at jeg har testet det selv så er det vel FX5700 i nvidias originale referanseoppsett som er best på video akkurat nå, men Mike Parker mener jo at han kan forbedre dette signalet også, så jeg venter bare på en MPx.y for FX5700 også...
    Jeg har såvidt lest litt på avsforum og det sies at Nvidia's 6800 Ultra og GT kortene er enda bedre enn FX5700 og FX5900. For øyeblikket er driverne det største problemet, men dette løser seg forhåpentligvis etterhvert.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok!

Trodde det var referansedesignet av FX5700 som skilte seg ut, men hvis guruene på avsforum sier hopp, så hopper jeg.

... til 6800 gpu.

DrE

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    ok!

Trodde det var referansedesignet av FX5700 som skilte seg ut, men hvis guruene på avsforum sier hopp, så hopper jeg.

... til 6800 gpu.

DrE
    Ja vi får følge med på utviklingen. Skal ha nytt skjermkort selv og trenger noe som er godt til både spill og HTPC. 6800 er da perfekt, men kanskje litt dyre, spesielt ultra kortene. GT kortene derimot er mer fornuftig priset.

Jeg klarte desverre ikke å finne ut om bildet også gjalt 6800-LE som kan være en bra busjett løsning.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Selv 6800GT blir nok i dyreste laget naar man er avhengig av et nytt TV-kort i tillegg og eventuelt et lydkort. :cry:

Er det virkelig slik at Radeonkortene har blitt såpass mye dårligere enn de aller nyeste modellene til "vårt" bruk?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FX5700 er da fortsatt et meeeget godt alternativ. Det har jo rykte på seg for å være bedre enn de beste radeon kortene, og med respekt å melde, de er ikke dårlige!

Tror nok det er mye mye viktigere hvilken programmvare man bruker og hvordan man tweaker den, enn om man velger FX5700, radeon9800 eller 6800ultra.

greit nok, surfer man i tråden om G90 prosjektoren så er det jo bare å gi gass...

En ting kan hvertfall heves over enhver tvil; geforce2 kortet mitt duger ikke og er i nåværende øyeblikk en skamm for resten av hardwaren i htpcen min som er meget up to date.

DrE

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vanskelig å få tak i versjonene som bruker Nvidias referansedesign?

Hvilke konkrete modeller er det snakk om?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MSi har en med ddr3 minne. De var ganske mange webshopper som hadde 4-10stk inne, så sjansen for å finne et er fortsatt tilstede.

DrE

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0