Ny HTCP ute til høring .. :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny HTCP ute til høring .. :)

Hei

Holdt på å trykke på bestill knappen, men tenkte det kanskje kunne være greit å la oppsettet ligge et par dager ute på høring først. Satser på en i3-2100T prosessor i bunn her, som kjører på 35W i motsetning til standard i3 som kjører på 65W. Er jeg litt heldig får jeg kjørt den vifteløst.

CPU:
    Intel Core™ i3 Dual Core i3-2100T - lenke

Hovedkort:
    ZOTAC H67ITX WiFi, Socket-1155 - lenke

Kabinett:
    Fractal Design Array R2 Mini-ITX NAS - lenke

HD:
    Samsung SpinPoint F4EG 2TB - lenke

Ram:
    Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, CL7 - lenke

Summen på dette oppsettet blir 4.456,- (komplett.no) Litt usikker på om jeg går for win7 eller ubuntu, men xmbc blir liggende på topp uansett. Skal ikke kobles til noe videre lydanlegg, kun hdmi rett til tv.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor så stort kabinett? Finnes en rekke rimelige, ultraslanke kabinetter som ville passet perfekt. Kabinettet du har satt opp har plass til seks (!) harddisker.

Harddisken kommer til å støye masse. Ville vurdert en eller to 2.5" disker, avhengig av hvor mye plass du trenger.

Win7 er 1000 kr rett ut av vinduet om du uansett skal kjøre XBMC på toppen.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestill et godt trådløst tastatur med trackball!

Fant et på Claes Olsson for 400 spenn i mars, bedre enn begge de MS trådløse jeg har forsøkt tidligere.

Vær obs på støy i vifter og harddisker...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar så langt.

1. Kabinett har jeg egentlig bare satt opp midlertidig. Må innrømme at jeg liker monolitiske stilen det har, samt at jeg her har mulighet til å bygge ut med skjermkort, men utover det så er jeg åpen for forslag.

2. Win7 har jeg allerede en lisens på (tror det er tillat med installasjon av inntil 3 hjemmemaskiner pr. lisens når man kjøper win7 lisens)

Det jeg kanskje er mer interessert i å høre noe om er cpu`n - noen som har noen tanker om den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3utt0n
    Takk for svar så langt.

1. Kabinett har jeg egentlig bare satt opp midlertidig. Må innrømme at jeg liker monolitiske stilen det har, samt at jeg her har mulighet til å bygge ut med skjermkort, men utover det så er jeg åpen for forslag.

2. Win7 har jeg allerede en lisens på (tror det er tillat med installasjon av inntil 3 hjemmemaskiner pr. lisens når man kjøper win7 lisens)

Det jeg kanskje er mer interessert i å høre noe om er cpu`n - noen som har noen tanker om den?
    Har dette kabinettet sjølv, og det ser veldig bra ut, men er litt stort visst du skal ha det i stua. Synnst også det støyer litt. Ikkje noke som plager meg, siden det skal stå på eit kontor, men i stua hadde eg blitt lei.. Så vil eg anbefale deg å kjøpe eit kabinett med plass til dvd-spiller, eller kanskje blu-ray. Angrer litt på at eg ikkje kjøpte med dvd-rom, da alt blir mykje meir stress når det skal legges inn med usb.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag hade bytt ut hårrdisk mot ssd. Har bytt ut alla OS diskar i alla pc'er här hemma mot ssd och jag kommer aldrig se tillbaka. SSD är den desiderat största uppgradering man kan göra. En 2TB kan du ha i en extern esata dock.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn denne bestillingen i helga, til en mediasenter pc.
    Den er heilt lydløs og takler hd content bra. Den kom på 3600 kr.

ASUS E35M1-I DELUXE AMD ZACATE MINI-ITX
    INTEL 320 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/300 MLC 25NM
    CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10600 1333MHZ (2X2GB)
    ACE PROTON MINI-ITX 60W BLACK

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 3utt0n
    Satt nylig opp en media-PC med billigste, standard i3-prosessor som jeg underklokket noe. Den er kjølig og dermed stillegående, men mer enn raskt nok til denne typen bruk. Med SSD i tillegg oppleves systemet tvert i mot som lynkjapt.

Vil tro den du har sett deg ut vil fungere enda bedre!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fractal Design kassa er flott

Eneste aberet med kassen er at den er 3,5 centimeter for bred, så to stk slike vil være bredere enn standard hifi komponenter (som receivere).

Jeg synes kabinettet er perfekt. Ikke noen stygg utfresning til DVD/CD/BD-ROM spiller, det holder med den som står i PS3 i stua. Plass til 2,5" SSD disk til OSet og hele 6 harddisk plasser, noe som gir 12 TB på ganske liten plass (siden jeg ikke har 3TB disker liggende).

En perfekt DLNA server for resten av huset.

Hovedkortet du har valgt har forøvrig 7 sata 3.0 porter, noe som matcher perfekt med kabinettets maks antall SATA enheter.

Jeg vil bruke ditt utstyrsvalg som et mulig utgangspunkt for liknende, men siden jeg skal ha den som kun filserver, kan det hende at jeg firer på kravene på hovekort og prosessor for å spare penger.

Selv ville jeg gått for 8GB når du først har valgt såpass godt hovedkort og prosessor.

Forøvrig har du glemt os Eller var det slik at du hadde Win 7 home family pack?

(test av kabinettet TEST: Fractal Design Array - Hardware.no)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabinettet har nærmest blitt slaktet og har noen merkelig løsninger. F.eks. strømforskyningen. De fleste kabinetter av denne typen har eksterne strømforskyninger av typen du ser på bærbare PC-er. Fordelen med dette er at du flytter en hovedvarmekilde ut av kabinettet, noe som igjen fører til lavere støynivå. Å stappe seks tradisjonelle 3.5" disker i et tynt alluminiumskabinett anser jeg som hasardiøst med tanke på støynivå og i vertfall ikke noe jeg ville ha i stua. Dermed ender man opp med et pent, lite kabinett som ikke kan stå noe annet sted enn i boden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, popkorn, noe må man offre på skjønnhetens alter.

Jeg tok også litt feil om hovedkortet, det har kun 6 interne SATA koblinger, den syvende er ekstern.

Mao, kan jeg ikke se at det er noen mulighet til å drive 7 enheter fra ett itx hovedkort

Jeg liker allikevel boksen, vakker.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal man bare ha en ssd lokalt, og lagring på NAS, så er dette interessant

Mitt kabinett for itx basert oppsett, står ved siden av get boksen i midten.
    Der får google m350 og picopsu, så får dere produktene frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Mitt kabinett for itx basert oppsett, står ved siden av get boksen i midten.
    Der får google m350 og picopsu, så får dere produktene frem.
    Har også lyst på Mini-Box produktene, men finner ingen forhandler i Norge. Hvor fikk du tak i dette?

Tenkte å kjøre et Zacate+SSD oppsett, kablet mot NAS. Burde vel kunne kjøres vifteløst i en M350.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte det av cyncronix på ebay.
    Bruk bare m350 og picopsu på søk, så får du opp flere alternativer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både komplett, multicom, netshop og microplex selger tilsvarende mini-ITX kabinetter svært rimelig. Apropos skjønnheter, dersom jeg personlig skulle spyttet ekstra mye penger i et lekkert media-PC kabinett ville det nok blitt Origen AE M10:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Både komplett, multicom, netshop og microplex selger tilsvarende mini-ITX kabinetter svært rimelig. Apropos skjønnheter, dersom jeg personlig skulle spyttet ekstra mye penger i et lekkert media-PC kabinett ville det nok blitt Origen AE M10:
    Veldig flott boks!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To ting som jeg ville revurdert, og en som er litt avhengig av bruksområde:

1 - Bytt ut 2TB disken. Denne er godt egnet til lagring, men som HTPC regner jeg med at du har ett ønske om at den skal være kjapp på/av? Sats heller på en billig SSD!

2 - Bytt ut windows 7 hvis du skal kjøre XBMC som frontend hele tiden. Sats heller på en ubuntuinstallasjon som booter XBMC som shell. Dette vil gjøre maskinen mer stabil, kjappere i oppstart og lettere å holde ved like.

3 (usikkert) - Jeg har ikke lest mye om intels bluray og hdmateriale dekoding. Men jeg ville sjekket noen tester om bildekvaliteten mellom deres teknologi og AMD/nVidia.

Ellers ser det ut som en fin boks

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Essential
    To ting som jeg ville revurdert, og en som er litt avhengig av bruksområde:

2 - Bytt ut windows 7 hvis du skal kjøre XBMC som frontend hele tiden. Sats heller på en ubuntuinstallasjon som booter XBMC som shell. Dette vil gjøre maskinen mer stabil, kjappere i oppstart og lettere å holde ved like.

Ellers ser det ut som en fin boks
    Grunnen til at jeg går for win7 er at jeg ønsker å kjøre VNC.server på boksen, og bruke en tablett med vnc.klient som fjernkontroll. Tror xmbc og touchpad/tablet kan bli en kul kombinasjon. Har testa vnc på ubuntu og det funker dårlig, får server delen til å kjøre på 10.04 men det går utrolig treigt. Har samme erfaring fra tidligere ubuntu versjoner gjennom jobb.

MEN - klarte å knekke ankelen i påska, så nå er det gips og soffa som står på menyen. Gir tilbakemelding på forumet når gipsen er av og htcp`n er klar

Tusen takk for alle tilbakemeldingene så langt !

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvilken VNC server kjører du? Hvilken tablet har du? Går jo ann å bruke WebUI i xmbc, webserver som lar deg kontrollere ting.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •