Problemer med bilde over HDMI - Asrock ION XBMC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med bilde over HDMI - Asrock ION XBMC

Jeg la opprinnelig dette innlegget inn i Marantz-tråden, men tenkte det kunne være like lurt å opprette en egen tråd om dette siden det sannsynligvis er andre som har hatt samme problemet som meg (kanskje...?).

Saken er den at jeg har havnet oppi et lite uføre jeg åpenbart ikke er i stand til å løse helt, så da er det å forhøre seg om noen vet råd. Jeg har akkurat investert i en Asrock Ion, xbmc installert. Problemet med denne er at jeg ikke får den til å fungere med hdmi gjennom Marantz AV 7005. Jeg får bilde i oppstarten, men i det øyeblikket GUIen starter opp forsvinner bildet, og det kommer ikke tilbake. Jeg har aldri opplevd dette med noen andre komponenter (Apple TV, Canal Digital-opptaker, PS3). Jeg har forsøkt en rekke forskjellige innganger men med samme resultat hver gang. Hvis jeg setter hdmi rett i tv´en fra Asrock fungerer alt som det skal.

Ser at det er andre (i alle fall en...) som har nøyaktig det samme problemet som meg, beskrevet her: Shuttle ION and Marantz AV7005 HDMI Issue - XBMC Community Forum

Noen forslag? Altså: bildet fungerer som det skal til oppstartsbilde forsvinner, da går bildet i svart. Det fungerer med hdmi rett i tv - både lyd og bilde. Noen forslag?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke noe HZ eller oppløsning problemer?

Kobl den til TV'en deretter gå inn på skjerminnstillinger, sett lav oppløsning og lav hz bare for å teste det, kan du eventuelt sette det opp igjen etterpå.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    er ikke noe HZ eller oppløsning problemer?

Kobl den til TV'en deretter gå inn på skjerminnstillinger, sett lav oppløsning og lav hz bare for å teste det, kan du eventuelt sette det opp igjen etterpå.
    Det viser seg rett og slett at du har helt rett. Jeg var inne på tanken tidligere, men så lenge absolutt alle andre komponenter har fungert som det skulle og jeg fikk bilde i oppstarten forkastet jeg tåpelig nok hele den greia. Så takk for svar og tips, nå er det bilde her som det skal!

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, np. Bra ting løser seg, kos deg med bilde igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke oppløsning måtte du "ned på" for å få det til å fungere?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppstartsbildet er 640x480 i XP, i Win7 tror jeg det er litt større.
    Derfor er ikke det noen god pekepinn

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endret kun på hz-instillingene fra 60 til 50 i xmbc så var bildet plutselig med på notene igjen. Dette er ikke helt mitt bord, så jeg syns det virker litt rart siden både tv og pre skal klare det helt fint, også har gjort det fra alle andre kilder. Men det virker nå hvertfall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •