Hvordan rydde opp i mp3 samlingen på enkelst mulig måte?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan rydde opp i mp3 samlingen på enkelst mulig måte?

Jeg har samla på musikk via mp3 formatet helt siden formatet var tilgjengelig og har idag en solid samling, nå trengs en skikkelig opprydding!

Jeg har delt opp i denne mappe strukturen:

A-B-C-D
    Artist
    Album
    fil.mp3

Id3 taginga er vekslende fra ingenting til alt mulig rart, så det er i hovedsak dette jeg vil fikse opp i. Håper noen vet om et program som kan scanne alt jeg har for så å sjekke hver enkelt fil opp mot en database som til slutt legger inn riktig id3 tag(metadata). Programmet bør også kunne skanne filer som mangler navn og tag(feks. track1.mp3) og helst kunne døpe fila om til riktig navn.

Jeg bruker forøvrig XBMC for å spille av mp3 i stua, denne bruker tagen til å laste ned "albumart" og her er en forklaring på hvordan denne bruker id3 tag for å sortere i bibliotek:

Preparing your Music - XBMC

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mp3tag er et program som er bra. Men alt må gjøres manuelt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tvestnes
    Id3 taginga er vekslende fra ingenting til alt mulig rart, så det er i hovedsak dette jeg vil fikse opp i. Håper noen vet om et program som kan scanne alt jeg har for så å sjekke hver enkelt fil opp mot en database som til slutt legger inn riktig id3 tag(metadata). Programmet bør også kunne skanne filer som mangler navn og tag(feks. track1.mp3) og helst kunne døpe fila om til riktig navn.
    Med Tag&Rename får du en rekke kraftige verktøy for å legge til riktige metadata for hver CD. Men du må gjøre det manuelt for hver CD. Men den fikser opp i i så så si alt! Du KAN kjøre en del bulkjobber på hele samlingen din for å strømlinjeforme data, men vær forsiktig! Dersom du tar deg bryderiet med å lære deg grensesnittet vil jeg tro du kan tagge en CD fra scratch på 30-60 sekunder. De få den ikke finner cover på hos Amazon kan du finne på google eller scanne selv og legge inn. Alle andre data henter den fra Amazon eller freedb e.l. Din CD behøver ikke være i nærheten av korrekt tagget for at den skal greie det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •