Hardware krav for en TVHeadEnd server

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hardware krav for en TVHeadEnd server

Hei folkens!

Takk for et supert forum først og fremst, søker mye her. Men nå tenkte jeg å stille et spørsmål også

Jeg sysler med tanken på å sette opp en TVHeadEnd server i huset og la barna streame noen kanaler inn til sine rom.

Jeg har CanalDigital Kabel og en kortleser fra NorskTipping.

Men hva trenger jeg av maskinvare til en sånn server? Holder det med 3 år gammel HW eller må jeg over på nyere generasjoner?

Erfaringer og konkrete HW-tips mottas med stor takk

mvh
    Trond E

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke server, men en dedikert htpc med dvbs2 kort .hw aksellerasjon på tv
    har jeg ikke fått til har vel cpu load på 60% på hd kanaler .hw:HK asus rampage formula .cpu e6850 .ram 4 g pc2 8500.gpu 6970.hd intel m80.lg hl20w bd drive .to stk dvbs2 tt s2 3200 med ci .smartwii kortdeler.passiv vannkjøling på alt untatt psu

skulle jeg bygd en backend som ikke har krav til støy .hadde valget falt på et stort tower atx hoved kort med mange pci/pci 1x slotter og interert grafikk,ssd systemdisk ,to dual dvbs2 kort Digital Devices DuoFlex S2 Octopus - DVBSHOP - Technotrend,Mystique,Digital Devices,Tevii,Shop,DVB-S,DVB-C,DVB-T,HDTV,H.264,DVB-S2 .mye ram til timeshift buffer og noen 2 tb disker i stripet raid m.v.h hevn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

TVHeadend er ikke spesielt kravstort mtp. hardware. Jeg kjører selv en løning med 3 stk dvb-c kort i en 3-4 år gammel pc med Intel E6600 CPU (2.4Ghz) og 2GB ram.

Har stresstestet løsningen med opptak av 18 SD kanaler samtidig, noe den taklet helt fint. HD kanalene vil jo kreve noe mer, men jeg har aldri støtt på noen som helst problemer med min hardware.

Andreas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •