Får kun stereo med digital lyd (HDMI) pc-reciver-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får kun stereo med digital lyd (HDMI) pc-reciver-tv

Har pc som jeg bruker som mediesenter med dette oppsettet

windows 7
    intel dualcore 2,6
    ati radeon 4650
    realtec audio

bruker hdmi fra radeon4650 til reciver (pioneer 920) og hdmi fra pioneer til tv

dette fungerte greit med lyd å bilde (2ch) direkte til tv før, men nå har jeg kjøpt reciver(pioneer 920) med hdmi inn og ut.

Ønsker da å kjøre filmer (ofte mkv) med DTS lyd fra pc til pioneer via HDMI.
    Problemet er da, att jeg kun får stereo (2ch)
    der er ingen flere valg en 2ch i lyd-oppsett og der står att det kun er støtte for 2 kanaler. har nyeste realtek hd driver, og nyeste ati driver.

Er det radeon kortet som ikke støtter mer en 2 kanaler? eller er det lydkortet som er for dårlig?

Jeg trenger ikke DTS-HD lyd, kun DTS..

hva må byttest ut for å få dette til å virke?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette til hjelp?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Dette til hjelp?

S/PDIF er vel egen digital kabel.....og jeg ønsker ikke en hdmi kabel for bilde....og en optisk lydkabel for lyd, til min reciver.....
    Jeg ønsker både lyd og bilde gjennon HDMI.......(har det nå, men som sagt...kun stereo)

tror kansje att å oppgradere til ett radeon i 5XXX serien så skal det virke med DTS lyd (5.1 lyd)
    Kan noen bekrefte dette event ??

NB...jag bruker VLC som mediaspiller (den tar alt av codex)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobby610
    S/PDIF er vel egen digital kabel.....og jeg ønsker ikke en hdmi kabel for bilde....og en optisk lydkabel for lyd, til min reciver.....
    Jeg ønsker både lyd og bilde gjennon HDMI.......(har det nå, men som sagt...kun stereo)

tror kansje att å oppgradere til ett radeon i 5XXX serien så skal det virke med DTS lyd (5.1 lyd)
    Kan noen bekrefte dette event ??

NB...jag bruker VLC som mediaspiller (den tar alt av codex)

Da ser det ut som ting ordnet seg..... etter å ha avinnstalert nyeste realtec HD audio driver og deretter lagt inn en annen og gamlere realtek HD driver, så dukket 5.1 og 7.1 opp som valg i høytaler oppsettet mitt.

prøvde en film (mkv) med DTS lyd, men såg ikke DTS lampen på reciver lyse....men håper dette lar seg ordne med små justeringer

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret mitt gjelder HDMI. Velg A52 over SPDIF under audio device i VLC og du får DTS-lyd, det vil receiveren din vise! Prøv før du avviser svaret mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Svaret mitt gjelder HDMI. Velg A52 over SPDIF under audio device i VLC og du får DTS-lyd, det vil receiveren din vise! Prøv før du avviser svaret mitt.
    Takker for att du svarte, men dette med "A52 over SPDIF" virket ikke for meg,og ja..... jeg prøvde får jeg svarte ...
    Var HD driveren til realtek som var problemet, måtte faktisk bruke en eldre driver.
    Men nå er alt supert :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobby610
    Da ser det ut som ting ordnet seg..... etter å ha avinnstalert nyeste realtec HD audio driver og deretter lagt inn en annen og gamlere realtek HD driver, så dukket 5.1 og 7.1 opp som valg i høytaler oppsettet mitt.

prøvde en film (mkv) med DTS lyd, men såg ikke DTS lampen på reciver lyse....men håper dette lar seg ordne med små justeringer
    Hva står det på recieveren din? Dersom du lar lydkortet i pc`n dekode lyden så vil du sende lyden som pcm. Får å få DTS lampen på recieveren til å lyse må du nok sende lydsignalet digitalt og ubehandlet av lydkortet. Da vil recieveren ta seg av dekodingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsletnes
    Hva står det på recieveren din? Dersom du lar lydkortet i pc`n dekode lyden så vil du sende lyden som pcm. Får å få DTS lampen på recieveren til å lyse må du nok sende lydsignalet digitalt og ubehandlet av lydkortet. Da vil recieveren ta seg av dekodingen.

Ved vanlig lyd (stereo) så står der PCM.....men når jeg spiller en film med DTS lyd på (XBMC ) så får jeg opp DTS ............ og dolby digital ved 5,1 lyd på reciveren. så dette er toppers nå.
    Testet med en demo DTS lyd og bilde plate (div filmer i DTS )
    Vart "konge" lyd:-D :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •