DTS-filer feiler i TSMuxer og MEnvoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DTS-filer feiler i TSMuxer og MEnvoder

Oppdatering:
    Merker at det kun når jeg har med lydformatet DTS at MEncoder og/eller TSMuxer kræsjer.
    Noen som vet hvorfor?
    Har jo en helt ny innstall av tingen. Kanskje jeg mangler en særlig DTS-Codec, men har jo K-Lite Full-pakken innstallert.

--------------

Har nettopp hatt en nyformatering av min Windows 7 pc.
    Før fungerte følgende ypperlig.
    1. Konverterte mkv filer med mkv2vob
    2. Streamet filer fra pc til PS3 via PS3 Media Server

Nå får jeg ikke det helt til å fungere igjen.
    Hvis jeg vil konvertere en mkv får jeg hele tiden opp "tsmuxer.exe sluttet å virke"
    Og PS3 Media Server klarer ikke streame mkv-filer til PS3. Får "data corrupted".
    Fungerte ypperlig i går før jeg formaterte maskinen.

Har nå en nyformatert maskin med:
    Win 7
    k-lite codec full
    mkv2vob
    PS3 Media Server

Har prøvd gamle som nye versjoner av mkv2vob og PS3 Media Server.
    Men ingen forskjell.

Noen som har et tips eller to til hva jeg kan prøve?

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å jævles med samme problemet...

Sitter dog på en Mac...

her er det nærmeste jeg er kommet i hvert fall:

PS3 Media Server • View topic - Another mp4 problem ubuntu 9.10 svn ffmpeg,mplayer (Solved)

Poster om jeg får noe positivt ut av dette...

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problem her og. Selv om jeg ser tråden er noen uker gammel. Det er vel MKV2VOB som trenger en oppdatering!?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mkv2vob er løsningen alle foreslår.
    Skal visst ordne biffen, men hjelper meg lite da jeg har mac og det programmet ikke finnes for mac.

Dessuten er det skikkelig frustrerende å måtte konvertere alle mkv filene sine... inkl de man *host* laster ned (samme problem på alle 1080P filene).

Spesielt frustrerende er det når man sitter på en arbeidshest av ei maskin
    (Mac Pro), som tar onfly dekoding uten problem på alt annet utstyr (Airvideo server til macbooken og iphonene går så det griner, trykk play og 2 sek etterpå får man live dekoding av 1080P video..., skalert etter linjekapasitet osv.)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal dog sies at nettet kryr av folk med akkurat samme problemene, likegyldig om man har mac eller pc eller linux...

Så er tydeligvis en svakhet med sakene, prøvde medialink også, akkurat samme der...

Problemet gjelder forøvrig mkv der det er pakket inn DTS spor.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hiver jeg inn tørklet!

Tanken var god, men mistanken ble bekreftet... PS3 er rett og slett ikke optimal media streamer... 2 dager med knoting no...
    Og jada, det er supert fra tid til annen osv. Men jeg vil trykke play. ferdig, ikke sitte på kveldstid med madammen bannende og springe opp og ned mellom "serveren" og tv stua...

Satt i ledninga på min Popcorn Hour C-200 (som jeg vurderte å selge)

Ett par sekund senere = Alle Bluray filmene jeg hadde backupet med makeMKV funket som en drøm, med valg av både undertekst, DTS HD master og DTS!!!

Så nå har jeg tatt til fornuften, og goboksen (PH) får varig plass i tv racket=)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg ender opp med en PopCorn Hour eller Boxee selv også.
    Frustrerende når det er vill lotto om en film funker eller ikke. Om lyden er med eller ikke.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med disse boksene dere nevner, er det med hdd? Og man får spilt av mkv filer?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Tror nok jeg ender opp med en PopCorn Hour eller Boxee selv også.
    Frustrerende når det er vill lotto om en film funker eller ikke. Om lyden er med eller ikke.
    jepp,
    Jeg fikk meg en overraskelse når noen episoder ikke funket på ph boksa, testa på ps3 en og der funka de!.

Tenkte da at kanskje det hadde skjedd mye siden sist, men nå virker det mer som ren tilfeldighet at PS3en for en gangs skyld funka=).

Skal sies at det går glatt ett halvår mellom hver gang jeg finner ei og anna fil som popcornen ikke liker.
    Både A-100 og A-110 en var kjempestreamere, med C200 fikk jeg i tillegg litt større bluray støtte osv. Men når jeg satt i bluray drevet fant jeg ut at sonefrimuligheten var no dritt, samtidig som at disney filmene var meget sær osv...

Nå med streaming av bluray fra pcen fungerer alt knirkefritt=)

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    mkv2vob er løsningen alle foreslår.
    Skal visst ordne biffen, men hjelper meg lite da jeg har mac og det programmet ikke finnes for mac.

Dessuten er det skikkelig frustrerende å måtte konvertere alle mkv filene sine... inkl de man *host* laster ned (samme problem på alle 1080P filene).

Spesielt frustrerende er det når man sitter på en arbeidshest av ei maskin
    (Mac Pro), som tar onfly dekoding uten problem på alt annet utstyr (Airvideo server til macbooken og iphonene går så det griner, trykk play og 2 sek etterpå får man live dekoding av 1080P video..., skalert etter linjekapasitet osv.)
    mkv2vob er ingen løsning for meg ihvertfall. Den vil ikke konvertere dts sporet i mkv fila og den "ferdige" mpg fila er useless...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Med disse boksene dere nevner, er det med hdd? Og man får spilt av mkv filer?
    Man kan sette inn hdd ja, men kreves ikke.
    Setter man i hdd får man litt flere muligheter med henhold til torrent klient osv... (totalt ubrukelig mener jeg...)

Jeg har bare en pc (mac) med samba deling av hdder som står på 24/7, så streamer jeg bare alt jeg vil over nettverk til popcorn boksa. (kan også bare benytte en NAS!)
    Fungerer som en drøm.

Med C-200 får man RF fjernkontroll, vifteløst, finere grensesnitt og "standard" størrelse til rackplassering, samt større bluray støtte.

Er ikke disse tingene interessant er den gamle a-110en eller C-210? gode alternativ.

Prøvd plex,xbmc osv fra diverse HTPCer men atter en gang kom knoteproblematikken med codecer, tastatur for manøvrering, tungvindt grensesnitt (eyecandy så det holdt, men stoppet som oftest der).

Etter at C-200eren var satt opp brukte jeg nøyaktig 2min på å lære opp min daværende høygravide samboer (legg merke til lav terskel for irritasjon). Etter det kunne ho sitte å se serier og kose seg mens jeg ikke var hjemme... det er slik det skal være=)

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan sette inn hdd ja, men kreves ikke.
    Setter man i hdd får man litt flere muligheter med henhold til torrent klient osv... (totalt ubrukelig mener jeg...)

Jeg har bare en pc (mac) med samba deling av hdder som står på 24/7, så streamer jeg bare alt jeg vil over nettverk til popcorn boksa. (kan også bare benytte en NAS!)
    Fungerer som en drøm.

Med C-200 får man RF fjernkontroll, vifteløst, finere grensesnitt og "standard" størrelse til rackplassering, samt større bluray støtte.

Er ikke disse tingene interessant er den gamle a-110en eller C-210? gode alternativ.

Prøvd plex,xbmc osv fra diverse HTPCer men atter en gang kom knoteproblematikken med codecer, tastatur for manøvrering, tungvindt grensesnitt (eyecandy så det holdt, men stoppet som oftest der).

Etter at C-200eren var satt opp brukte jeg nøyaktig 2min på å lære opp min daværende høygravide samboer (legg merke til lav terskel for irritasjon). Etter det kunne ho sitte å se serier og kose seg mens jeg ikke var hjemme... det er slik det skal være=)
    Hadde virkelig vært deilig å slippe konvertering av mkv filer ihvertfall. Finner Popcorn Hour filer på pc/ mac på samme måte som ps3 media server? Jeg har vanskeligheter med å få kablet alt på nettverk her hjemme (pc på stue oppe og kino nede) Derfor jeg lurer på en med hdd så jeg kan flytte filer fra pc til f.eks en C-200 før avspilling.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde virkelig vært deilig å slippe konvertering av mkv filer ihvertfall. Finner Popcorn Hour filer på pc/ mac på samme måte som ps3 media server? Jeg har vanskeligheter med å få kablet alt på nettverk her hjemme (pc på stue oppe og kino nede) Derfor jeg lurer på en med hdd så jeg kan flytte filer fra pc til f.eks en C-200 før avspilling.
    Om du tenker på ekstern disk eller noe så er ikke det noe problem.

Alle modellene har USB inngang. Da kan du bruke enten Minnepinne eller Ekstern harddisk for å frakte medien til spilleren på=)

Om du tenker på å ha en vanlig disk som du tar ut av pcen og inn i popcorn houren ville jeg ikke anbefalt det, knotete å montere og demontere hver gang...

Alternativt får man trådløs dongle til sakene, men dette fungerer ypperst dårlig føler jeg, spesielt ved HD og dårlig dekning...

Alternativet er jo å kjøpe Nettverk over strøm kit. Skal visst fungere veldig bra. Da er du ikke avhengig av å strekke opp nye noe kabler o.l mellom plassene. Bare å plugge adapterne rett i strømkontakta.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du tenker på ekstern disk eller noe så er ikke det noe problem.

Alle modellene har USB inngang. Da kan du bruke enten Minnepinne eller Ekstern harddisk for å frakte medien til spilleren på=)

Om du tenker på å ha en vanlig disk som du tar ut av pcen og inn i popcorn houren ville jeg ikke anbefalt det, knotete å montere og demontere hver gang...

Alternativt får man trådløs dongle til sakene, men dette fungerer ypperst dårlig føler jeg, spesielt ved HD og dårlig dekning...

Alternativet er jo å kjøpe Nettverk over strøm kit. Skal visst fungere veldig bra. Da er du ikke avhengig av å strekke opp nye noe kabler o.l mellom plassene. Bare å plugge adapterne rett i strømkontakta.
    Orker ihvertfall ingen streaming trådløst, så det er utelukket. Men kopiere trådløst går fint, hvis boksen støtter dette (med intern hdd selvsagt) Du har både mac`en og C-200`n på kablet nettverk regner jeg med? Vurderer litt en nettverkskabel på noe vis fra kjelleren og opp, men..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orker ihvertfall ingen streaming trådløst, så det er utelukket. Men kopiere trådløst går fint, hvis boksen støtter dette (med intern hdd selvsagt) Du har både mac`en og C-200`n på kablet nettverk regner jeg med? Vurderer litt en nettverkskabel på noe vis fra kjelleren og opp, men..
    Fungerer det ja. Bare å aktivere samba på popcornen,
    Alternativt ftp serveren.

Hadde dog invester i ett sånn lan over strøm kit
    Koster rundt 600,- og hastigheten blir mye bedre en trådløst
    Samtidig vil du kunne ha mulighet til direkte streaming

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer det ja. Bare å aktivere samba på popcornen,
    Alternativt ftp serveren.

Hadde dog invester i ett sånn lan over strøm kit
    Koster rundt 600,- og hastigheten blir mye bedre en trådløst
    Samtidig vil du kunne ha mulighet til direkte streaming
    Ja, LAN er absolutt ikke å forakte.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, LAN er absolutt ikke å forakte.
    Komplett.no - Devolo dLAN 200 AVmini Network Kit

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyldes ikke dette problemet compression settings på DTS lydsporet? Kan endres med å muxe på nytt i mkvmerge og velge None for compression under extra options på alle spor. Kan også ha med Cinavia beskyttelse på lydsporet?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Skyldes ikke dette problemet compression settings på DTS lydsporet? Kan endres med å muxe på nytt i mkvmerge og velge None for compression under extra options på alle spor. Kan også ha med Cinavia beskyttelse på lydsporet?
    Joda, er nok her problemet ligger.
    Og det er var derfor man måtte bruke den MKV2VOB, ikke for å konvertere til VOB, men for å få muxet lyden.
    Dog har jeg ikke funnet noe godt alternativ til mac for min del.
    Dessuten er det mye ekstraarbeid å måtte behandle alle mkv filene som man har, både laget og lastet ned.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •