Fjernstyre desktop med laptop... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her var det noe feilinformasjon.
    Dersom du setter opp riktig så trenger du ikke å aktivere noe som helst på nytt.
    Du har det du trenger.

Så kan man jo diskutere smak og behag.
    Microsoft har sluppet en ny artig sak i sin "Live" serie.
    Google windows live essentials 2011, og last ned, det du ønsker ligger i "Live-Mesh"
    Live mesh kan erstatte Teamviewer, Logmein og RDP og det virker også på Home versjoner av 7.
    Inkluderer også dropbox funksjonalitet, Internet explorer favoritt syncing og andre mer eller mindre "nifty" synce funksjonaliteter.
    Inkusiv muligheten til å synce en hvilken som helst folder mellom alle PCene du måtte ønske, både via lokal og internett.

Setter du opp en slik før du drar på ferie kan du legge alt inn på laptopen og det ligger på maskinen hjemme før du kommer hjem.

Snasent x 100 og klinke gratis

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Autostart på programmet gjør at det laster ved oppstart av windows. sett opp WOL (wake on lan) hvis det er tilgjengelig og sett fast ip på maskinen så kan den også startes fra laptopen.

på denne måten vil det ikkje være nødvendig å betjene pcen fysisk
    Har selv en htpc jeg styrer fra bærbaren med teamviewer. hvordan slår jeg den på med WOL? Har Norsk windows så kan være det heter noe annet der.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da skal jeg nok fikse dette ordentlig..

Over til noe annet -> selvom jeg nå bruker S/Pdif ifra Laptop'en så er det tydeligvis koblet inn en volumkontroll(forforsterker...?!) på signalveien også...

Betyr dette at jeg har et uønsket ledd i kjeden ?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyllingJazz
    Har selv en htpc jeg styrer fra bærbaren med teamviewer. hvordan slår jeg den på med WOL? Har Norsk windows så kan være det heter noe annet der.
    Hei.
    Det første du må sjekke er om hovedkortet ditt støtter wol/wake on lan.
    Dersom du har støtte for det, er det innstillinger i bios du må velge som enable. Dette er litt ulikt fra produsent til produsent, men du finner det i bios.
    gi pcen fast ip. last ned eit program som vekker pcen over nettverk. det finnes mange småprogram som gjør dette. stort sett skriver du inn ipen til pcen og sender via nettverk.
    Såvidt eg veit må pcen som er innstillt til wake on lan være tilkoblet kablet nettverk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Det første du må sjekke er om hovedkortet ditt støtter wol/wake on lan.
    Dersom du har støtte for det, er det innstillinger i bios du må velge som enable. Dette er litt ulikt fra produsent til produsent, men du finner det i bios.
    gi pcen fast ip. last ned eit program som vekker pcen over nettverk. det finnes mange småprogram som gjør dette. stort sett skriver du inn ipen til pcen og sender via nettverk.
    Såvidt eg veit må pcen som er innstillt til wake on lan være tilkoblet kablet nettverk
    Takker. Ingen vits å sjekke BIOS før jeg får kjøpt router og kan kable MAO.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyllingJazz
    Takker. Ingen vits å sjekke BIOS før jeg får kjøpt router og kan kable MAO.
    Det er mulig at det fungerer på trådløst, men har ikkje sett noen kort med støtte for det. Tror ikkje usb er aktiv via wol. wol signalet du sender for å vekke den andre pcen kan sendes over trådløst

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig at det fungerer på trådløst, men har ikkje sett noen kort med støtte for det. Tror ikkje usb er aktiv via wol. wol signalet du sender for å vekke den andre pcen kan sendes over trådløst
    Jeg får ta fram fjernkontrollen som var med

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Tøv, jeg kjører fult fungerende RDP oppsett her hjemme uten problemer. Men jeg kjører oppdatering manuellt. Og logger på fra hovedpcen selvom servern er oppdatert.
    Hva må du gjøre dersom pc`n som skal fjernstyres slår seg av? Trenger du ikke å starte opp remote desktop igjen for å sende ny invitasjon til den andre maskinen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (For XP)
    Høyreklikk my computer
    Velg Properties
    Velg Remote
    Huk av "allow users to connect remotely to this computer"

For Win 7
    Høyreklikk my computer
    velg Properties
    Velg remote settings
    velg Remote desktop (det du tenker på er remote assistance)
    allow users etc..
    Du bør velge "any version" hjemme

Og du trenger selvsagt å starte PCen på en eller annen måte

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller slik
    How to Setup Remote Desktop with Windows 7 - 4sysops
    I Windows er det ofte tjue måter å komme frem til ønsket resultat

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    (For XP)
    Høyreklikk my computer
    Velg Properties
    Velg Remote
    Huk av "allow users to connect remotely to this computer"

For Win 7
    Høyreklikk my computer
    velg Properties
    Velg remote settings
    velg Remote desktop (det du tenker på er remote assistance)
    allow users etc..
    Du bør velge "any version" hjemme

Og du trenger selvsagt å starte PCen på en eller annen måte

Lurer mer på følgende: dersom du allerede har aktivert desktop remote og den pc`n som skal fjernstyres av en eller annen grunn slår seg av eller restarter, må man da starte opp igjen desktop remote fra denne pc`n? Eller kan man stille inn programmet slik at det starter av seg selv og at man slipper å sende ut ny invitasjon til den andre pc`n med nytt passord?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker VNC, synes det fungerer helt fint på windows maskiner. Installer server.biten på den maskinen(e) du ønsker å koble til - installer klient biten på den maskinen du bruker når du sitter i soffa`n din .. også er det egentlig bare tut og kjør ..

Server biten kan installeres på alle maskiner du har - bare husk ip på hver av de, så trenger du aldri å stå opp fra soffa`n igjen !

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle teste vnc 3utt0n.
    Googler jeg VNC så kommer disse opp, hvilket mener du?
    RealVNC
    UltraVNC
    ThightVNC

Leste om RealVNC 4.1.3 Free Edition, ikke støtte for windows 7 eller Vista.

Tester UltraVNC V. 1.0.9.5 nå, funker bra selv om jeg kan se 2 musepekere, sikkert en instilling for dette. Kan koble til serveren via UltraVNC viewer eller rett fra nettleseren.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsletnes
    Lurer mer på følgende: dersom du allerede har aktivert desktop remote og den pc`n som skal fjernstyres av en eller annen grunn slår seg av eller restarter, må man da starte opp igjen desktop remote fra denne pc`n? Eller kan man stille inn programmet slik at det starter av seg selv og at man slipper å sende ut ny invitasjon til den andre pc`n med nytt passord?

Nei, det trenger du ikke.
    (Går ut ifra at du snakker om den innebygde MS RDP her)
    Det er en service som blir tilgjengelig med en gang du kommer til påloggingsbildet.

Når du har aktivert RDP slik at den er aktiv, logger man seg på med lokal bruker og passord, ikke noe nytt ID nummer eller passord som mange andre programmer har.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig prøvd dette i praksis i dag (den stasjonære står hjemme hos mor og far) og det var jo uhyre enkelt, og midt i blinken for det jeg skal bruke det til.

Selvfølgelig er jo Windows Remote Desktop bare et nytt arbeidsvindu, og man kan styre alt mulig med dette.

Det var ikke veldig mange avanserte valg - men å kunne bare tillate tilkoblinger fra Nettverket, samt sette opp maks tilkoblingstid var egentlig alt man trengte!

Eneste som var litt "negativt" såvidt jeg kunne se, er at man MÅ ha passord på maskinen man skal koble til. Hvis ikke jeg har oversett noe....?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Fikk endelig prøvd dette i praksis i dag (den stasjonære står hjemme hos mor og far) og det var jo uhyre enkelt, og midt i blinken for det jeg skal bruke det til.

Selvfølgelig er jo Windows Remote Desktop bare et nytt arbeidsvindu, og man kan styre alt mulig med dette.

Det var ikke veldig mange avanserte valg - men å kunne bare tillate tilkoblinger fra Nettverket, samt sette opp maks tilkoblingstid var egentlig alt man trengte!

Eneste som var litt "negativt" såvidt jeg kunne se, er at man MÅ ha passord på maskinen man skal koble til. Hvis ikke jeg har oversett noe....?
    Du har ikke oversett noe, men... det kan være blankt.
    Du trenger vel heller ikke maks tilkoblingstid, dersom den er uspesifisert kan du være tilkoblet "uendelig" lenge.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Nei, det trenger du ikke.
    (Går ut ifra at du snakker om den innebygde MS RDP her)
    Det er en service som blir tilgjengelig med en gang du kommer til påloggingsbildet.

Når du har aktivert RDP slik at den er aktiv, logger man seg på med lokal bruker og passord, ikke noe nytt ID nummer eller passord som mange andre programmer har.
    Dersom han følger manualen (for å aktivere RDP) jeg lagde trenger han aldri mer å aktivere noe som helst. Noe som var hele grunnen til at jeg lagde manualen for ham, og også spesifiserte at han tenkte på remote assistance, som er noe helt annet og må startes på nytt hver gang du trenger assistanse.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Du har ikke oversett noe, men... det kan være blankt.
    Du trenger vel heller ikke maks tilkoblingstid, dersom den er uspesifisert kan du være tilkoblet "uendelig" lenge.
    Passordet var blankt, men jeg fikk ikke koblet til ved å la passord-feltet være blankt.. Hva må jeg da gjøre ?

Maks tilkoblingstid hadde inget "uspesifisert" alternativ på rullemenyen hvertfall.
    Finner jeg det noe annet sted ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Windowsversjon?
    Har brukt blankt, men det er mulig det bare går når det er satt med group policy (og nei... vi går ikke mer inn på det). Det er uansett ikke å anbefale. Og maskinen kan uansett logge rett inn som en av brukerne dersom det er ønskelig (autologon)

Dersom du ikke tukler med innstillinger for RDP annet enn å enable RDP kan du være tilkoblet uendelig lenge, eller så lenge nettverket fungerer.
    Maximum hours har bare noe å si for remote assistance... slutt å blande inn remote assistance, for det er noe annet. Den kan tilogmed være huket vekk. RDP fungerer fortsatt.
    Remote assistance er for at en annen skal kunne koble seg til uten å vite ditt brukernavn og passord.
    RDP er for at du selv skal kunne koble deg til.

Det vi er interessert i er det som er i "Remote desktop" "firkanten".

Det går også an å stille makstid per bruker, slik at brukere som er idle blir koblet av, det kan være greit i gitte tilfeller, men default er "never disconnect". Jeg trodde det var der du hadde vært inne.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Windows 7 Professional såvidt jeg erindrer...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •