Avspilling av HD materiale i (macbook)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avspilling av HD materiale i (macbook)

Har en trofast macbook (unibody) som jeg kjøpte for en svært billig penge i Canada i midten av 2008. Bruker denne til å spille av diverse videomateriale. Jeg har imidlertid litt problemer med å spille av filmer med høy bitrate, da spesielt materiale i 1080p. Det er da snakk om .mkv filer (matroska), hele blu-ray ripper kan jeg bare glemme å spille av.

Det jeg da lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for å gjøre den kapabel til å spille av høyoppløst materiale uten at bildet henger seg opp osv.? Da tenker jeg både hardware og software

link til spesifikasjoner:
    MacBook "Core 2 Duo" 2.0 13" (Unibody) Specs (Late 2008/Aluminum, MB466LL/A, MacBook5,1, A1278, 2254) @ EveryMac.com

..eneste jeg har oppgradert er HDD med 128GB SSD

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GøranB
    Har en trofast macbook (unibody) som jeg kjøpte for en svært billig penge i Canada i midten av 2008. Bruker denne til å spille av diverse videomateriale. Jeg har imidlertid litt problemer med å spille av filmer med høy bitrate, da spesielt materiale i 1080p. Det er da snakk om .mkv filer (matroska), hele blu-ray ripper kan jeg bare glemme å spille av.

Det jeg da lurer på er om det er noe jeg kan gjøre for å gjøre den kapabel til å spille av høyoppløst materiale uten at bildet henger seg opp osv.? Da tenker jeg både hardware og software

link til spesifikasjoner:
    MacBook "Core 2 Duo" 2.0 13" (Unibody) Specs (Late 2008/Aluminum, MB466LL/A, MacBook5,1, A1278, 2254) @ EveryMac.com

..eneste jeg har oppgradert er HDD med 128GB SSD
    Først og fremst bør du jo si hvilken avspiller du bruker, problemet ligger nok i softwaren her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det klarte jeg jo å glemme! Bruker VLC