STORT HTPC kabinett med vannkjølingsmuligheter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

STORT HTPC kabinett med vannkjølingsmuligheter

Ser da ett etter ett stort htpc kabinett, det må romme gaaanske mye.. Har null peiling når det kommer til HTPC kabinett, og har ikke funnet noe som ser lovende ut.

Blir kanskje greiere om jeg skriver specs.. tar kun med det jeg ser på som relativt viktig og få med, så om jeg ikke har hostet opp noe er det bare og si ifra

Det MÅ ha plass til

Hovedkort: Asus Crosshair IV Formula

Strømforsyning: Corsair HX 650

Skjermkort: XFX HD 6970

Tenkte først bare og kjøpe ett htpc kabinett, men tempraturer kunne blitt ett problem ettersom det åpenbart er en spillmaskin, derfor tenkte jeg og kjøpe ett vannkjølings sett, og borre en god del hull på siden/toppen av kabinettet, for innsug mor radiatoren. og en vifte eller to andre plasser i kabinettet, bare for at luftstrømmen skal gå sin gang, og såklart riktig vei.

Det jeg i hovedsak trenger hjelp til er og finne ett HTPC kabinett som får plass til alt dette, er jo ett rimelig stort skjermkort, og i tilegg skal det vannkjøling inn?

Tenkte litt på dette settet: http://www.techbay.no/art-8.asp?id=496&iPageID=117
    og denne vannblokka til skjermkortet: http://www.techbay.no/art-8.asp?id=579&iPageID=41

Eller om radiatoren blir for stor, at jeg heller kjøper to mindre radiatorer, og plasserer dem forskjellige plasser i kabinettet. Da helst 2x12mm radiator, da dem ikke er så voldtsomt store og håper på og få plass.

Om det skulle være spørsmål om hvorfor jeg skal gjøre dette, som sikket for mange virker idiotiskt så er det fordi jeg har blitt bitt av ''hifi'' basillen, først var det store høyttalere med donkdonk og BARE bass, og en gamingpc som durer og kjører det jeg vil. Er enda gamingfrelst, det må se bra ut. HAF 922 gjør bare ikke susen når det kommer til og se bra ut, og ihvertfal ikke med tanke på lyden! 3x200m vifter, x120mm og 1x140mm er ikke akkurat stille, men kjøler da helt greit. MEn bråker som ett he******. I tilegg ser det jo ikke så bra ut.

Så, noen som har noe tips til HTPC kabinett som faktisk har plass til alt dette? Helst svart, men ikke noe krav.

Det MÅ ikke være ett HTPC kabinett, om det er ett annet stilrent kabinett, uten masse vinduer, lys og drit er jeg fornøyd. Må såklart være ett stille kabinett, med god plass til vannkjøling. men absolutt og foretrekke ett HTPC kabinett, som godt kan ta seg godt ut med en Svart Onkyo 608

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Origen AE lager lekre monsterkabinetter i alle størrelser. Fåes bla. på netshop.

Ser for øvrig at støynivå er viktig. Har du vurdert å kjøpe to maskiner? En spillemaskin uten vannkjøling og annet fordyrende elementer, men med kompomissløs hardware? Samt en liten mini-PC som brukes til media og som er helt lydløs? Sistnevnte behøver ikke koste mer enn 2000 kr og blir antakelig billigere enn de pengene du ville brukt på å støydempe monstermaskinen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke kjøpe annet enn kabinett og vannkjøling, da jeg allerede har ''monstermaskinen''

Har vurdert det ja, men njæ.. helst monstermakinen i ett htpc kabinett, vil helst ha lave tempraturer da, i tilegg til at det blir støyfritt <- begge likte viktig

Og når spillmaskinen absolutt ikke passer inn med jamo s606,m onkyo 608 og tv i samme finish, hvorfor ikke bare gjøre spillemaskinen om til en htpc med vannkjøling? Det er stille, det ser bra ut og det kjøler fortsatt godt, samtidig som det enda er spillmaskinen + at man sparer plass, monsterkabinettet jeg har nå bråker og durer noe helt forferdelig

ja..joda.. litt dyrt kanskje, tenkte ca 1500.. student skjønner du

Likte begge disse, men hvordan det er med plass vet jeg ikke:

Thermaltake DH101 HTPC kabinett ATX m/MediaLab u/strømforsyning - Netshop

Antec Fusion Remote Max Sort EU HTPC uten PSU - Netshop

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfordringen er jo at det er nærmest umulig, for å ikke snakke om usannsynlig dyrt, å lage en maskin som både er stille og har kraft nok til å kjøre avanserte spill. Samtidig er det overhodet ikke noe poeng å ha en stille maskin mens man spiller, men viktig når det brukes til media. Selv har jeg en ultrastille maskin som jeg bruker til media og PS3 (=støvsuger) som jeg bruker til spill. Personlig ville ikke vannkjøling vært stille nok for min media-PC, samtidig som det er enormt overkill.

Men. Angående de to kabinettene så ville vertfall jeg valgt Antec. De har utrolig bra byggekvalitet, er solide og har gode løsninger. Er en grunn til at en finner veldig mange Antec-kabinetter på silentpcreview.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maskinen har jeg allerede, som kostet bort imot 18 tusen +- noen kroner

Og nå vil jeg ha kabinett og trø det inn i, for og gjøre det både til htpc, men en ''stilren'' og fin spillemaskin.

Vet ikke hva slags vannkjølings sett du har vært borti? Men vannkjøling er stillere enn det beste du kommer borti av vifter, med mindre vi snakker om vifter som kjører på 80rpm ( da har dem og så liten ytelse at dem så og si er bortkastet)

Også er det litt plassmangel, og det at den store klumpen av en stasjonær rett og slett ikke passer inn på veggen med resten av ''hifi'' utstyret

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom Antec-kabinettet du lenket til har nok plass ville jeg som sagt valgt det. Jeg har tidligere hatt lillebroren til dette kabinettet og var utrolig fornøyd med byggekvaliteten. Thermaltake-kabinettet ser ok ut, men jeg har ikke den store tiltroen til at de tynne alluminumsplatene i kabinettet vil holde unna resonansstøy. Sagt med andre ord: Et bråkete kabinett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel prøve det da, og om det ikke går bytter jeg vel tilbake

Eneste var at det ikke var fjærnkontroll da

Noen andre som har noe og legge til? Andre kabinett forslag?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TEST: Lian Li Modular Cube Case - Hardware.no

Er ikke den stor nok, må du lage selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    TEST: Lian Li Modular Cube Case - Hardware.no

Er ikke den stor nok, må du lage selv.

Ikke for og være frekk, men er du seriøs? Den store klumpen der er da virkelig ikke ''egnet'' til HTPC, i tillegg var den ufordragelig stygg, og ALT for stor.

Samme størrelse / litt større enn dem jeg hadde linket til var da meningen, ikke en kolossal firkant.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lyDgutten
    Ikke for og være frekk, men er du seriøs? Den store klumpen der er da virkelig ikke ''egnet'' til HTPC, i tillegg var den ufordragelig stygg, og ALT for stor.

Samme størrelse / litt større enn dem jeg hadde linket til var da meningen, ikke en kolossal firkant.
    Du spurte om stort kabinett?

Ditt valg om den er pen eller stygg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort htpc kabinett, ikke en jævla lagrings stasjon.

Ingen med hode på rett plass har det der stående som mediapc

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort htpc kabinett, ikke en jævla lagrings stasjon.

Ingen med hode på rett plass har det der stående som mediapc
    Okei. Kan ikke huske at jeg var aggresiv mot deg, ser ikke hvorfor du skal bli det.

Prøv hw.no og forumet der. De kan vel gi bedre tips enn her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, er absolutt ikke aggresiv, men fyf*** så stygt det var.. den klumpen der

Takker for tipset, skal sjekke det ut

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel prøve det da, og om det ikke går bytter jeg vel tilbake

Eneste var at det ikke var fjærnkontroll da

Noen andre som har noe og legge til? Andre kabinett forslag?
    Joda, følger med fjernkontroll! Denne kan i tillegg brukes til å skru PC-en av/på med, noe som er ganske genialt (følger med en løsning en putter mellom strømkabelen til hovedkortet og PSU).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg må du tenke på hvor dyp stereobenk du har, for mange av disse kabinettene du tenker på her er ganske dype og går ikke inn i benker som ikke er av det dypere slaget.

Antec'en er 45 cm dyp, og pluss kabler og litt så bør du nok ha en benk som er minst 50 cm dyp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stereobenk er null problem

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vannkjøling htpc

hei du, har vannkjølt htpc med en stor passiv bilradiator .vanlig atx hovedkort
    bruker et silverstone lc 17 kabinett .forjævlig trangt men har da kjøleblokker på alt cpu ,gpu,nb,sb,hd,ram og to hjemmlagede kjøleblokker til conax cammene til tv kort .det ble så trangt at jeg måtte bruke rørdeler i kobber .for kunne bruke små nok radier (slangeknekk) .prøve ¨få lasta opp noen bilder

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hevn
    hei du, har vannkjølt htpc med en stor passiv bilradiator .vanlig atx hovedkort
    bruker et silverstone lc 17 kabinett .forjævlig trangt men har da kjøleblokker på alt cpu ,gpu,nb,sb,hd,ram og to hjemmlagede kjøleblokker til conax cammene til tv kort .det ble så trangt at jeg måtte bruke rørdeler i kobber .for kunne bruke små nok radier (slangeknekk) .prøve ¨få lasta opp noen bilder

Bruker vanlig ATX hovedkort, men nedturen er at gpuen er 11cm høy, og 29cm lang

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gpu