ubuntu 10 og xbmc - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du mener ikke på ramme alvor at du kjører iTunes, i wine!?!? når rhythmbox er installert ut av boksen? Verden vil bedras

Edit: problemet med at cursoren forsvinner fra wine vinduer kan fikses i de fleste tilfeller ved å oppdatere til nyeste versjon av wine eller sjekke wineapp.db etter hacks.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Du mener ikke på ramme alvor at du kjører iTunes, i wine!?!? når rhythmbox er installert ut av boksen? Verden vil bedras

Edit: problemet med at cursoren forsvinner fra wine vinduer kan fikses i de fleste tilfeller ved å oppdatere til nyeste versjon av wine eller sjekke wineapp.db etter hacks.
    Jeg mener på ramme alvor at jeg prøvde det ja :-)
    Ante ikke før jeg så din post nå at det fantes noe som heter Rhytmbox.
    Den må selvsagt testes, takk for tipset.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd Rhytmbox.
    Softwaren virker rask, oversiktlig og har noen kule gratistjenester innebygget.

Men EN eneste STOR mangel som gjør at jeg må så meg om etter en annen software.
    Den mangler mulighet for å sortere på "Albumartist", og det nest beste er "artist" som igjen fører til at Album med mange forskjellige artister på ender opp med å spamme oversikten.

Dette med dual skjerm greiene.
    Nå har jeg noe innebygget i chip på hovedkort intel ræl som klarer å sende ett helt greit bilde til tven, men alt er i grunn og bunn definert som en eneste stor desktop.

Klarer også på en noe tungvint måte å få xbmc fullscreen på tv.
    skriver (sånn ca) i en terminal.
    1. xbmc &
    2 (xbmc starter windowed på monitoren, flytter det manuelt med musen til tv skjerm)
    3 winctrl (masse kryptiske greier her) -toggle fullscreen.

Så funker det greit nok...Kan se film på tv og surfe eller spille kabal på monitor samtidig.

Men, vil jeg få sånn dual display med ett nvidia skjermkort slik at jeg inni menyen på xbmc kan velge direkte der om jeg vil kjøre fullscreen på screen#1 eller Screen#2, og vil jeg kunne surfe på den andre skjermen samtidig ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1

Dette med dual skjerm greiene.
    Nå har jeg noe innebygget i chip på hovedkort intel ræl som klarer å sende ett helt greit bilde til tven, men alt er i grunn og bunn definert som en eneste stor desktop.

Klarer også på en noe tungvint måte å få xbmc fullscreen på tv.
    skriver (sånn ca) i en terminal.
    1. xbmc &
    2 (xbmc starter windowed på monitoren, flytter det manuelt med musen til tv skjerm)
    3 winctrl (masse kryptiske greier her) -toggle fullscreen.

Så funker det greit nok...Kan se film på tv og surfe eller spille kabal på monitor samtidig.

Men, vil jeg få sånn dual display med ett nvidia skjermkort slik at jeg inni menyen på xbmc kan velge direkte der om jeg vil kjøre fullscreen på screen#1 eller Screen#2, og vil jeg kunne surfe på den andre skjermen samtidig ?
    Skudd i mørket.

Jeg har løst noe tilsvarende med en kompis ved å kjøre 2 xorg servere, og kjøre en ut via HDMI og en via VGA.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •