htpc som pvr tuner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

htpc som pvr tuner?

Hvis man skal bruke htpc som pvr tuner til satelitt, trenger man da tv kort med 2 antenne koblinger lik min CD pvr tuner, eller blir signalet delt i tv kortet?
    Har så vidt begynt å sjekke om dette å da finner jeg stort sett bare tv kort med 1 antenne tilkobling!?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ett her TBS 6990 PCI-E DVB-S2 Dual Tuner TV card men dette har ikke kommet ut i salg enda, noen som vet om noe lignende??

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av retromotor
    Har funnet ett her TBS 6990 PCI-E DVB-S2 Dual Tuner TV card men dette har ikke kommet ut i salg enda, noen som vet om noe lignende??
    Et alternativ er omtalt her: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ual-tuner.html

Ser ut som det må bestilles fra utlandet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sende mail til TBS og fikk til svar at det skulle komme i begynnelsen av det her året, men hadde ikke noe eksakt dato!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, når du skal handle DVB kort til PC er det mange feller å gå i.. noen produsenter bruker en pci til usb kontroller som er forferdelig dårlig. Kortet kan se ut som et pci kort, men egentlig er det usb. Alle DVB-S2 kort på USB er dårlig ser det ut som etter mye forumlesing. Jeg gikk for DigitalDevices Cine S2 kort basert på diverse forum anbefalinger og er meget fornøyd med dette..
    Kan anbefale denne siden for å lese seg opp litt på temaet: Categories - LinuxTVWiki

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker du camleseren fra samme produsent og?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg bruker Smargo leser og softcam (litt billigere), men dersom du ikke er litt inne på dette kan du spare deg for mye trøbbel ved å bestille med dette CI-kortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen ideer om hvilken vei du vil gå med dette prosjektet softwaremessig? Jeg har nettopp satt opp mitt system basert på Ubuntu OS, TVHeadend som backend og XBMC PVR Lars Opdenkamp som frontend. Det ser ut og oppfører seg veldig lekkert, men kan kræsje nå og da i og med at dette ikke enda er på beta stadiet.. (det er jo det som er fett, hehe). Det er veldig enkelt å legge inn PPA'en fra Lars Opdenkamp og TVHeadend. Siste revisjon jeg kjører nå har jeg bygd fra source og integrert Spotify (dette er ikke like lett), begynner å få det rimelig stabilt (ca en kræsj i døgnet).
    Viss du tenker linux bør du absolutt vurdere denne løsningen da TVHeadend er 10 ganger kjappere og lettere enn MythTV (har prøvd begge).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he har allerede bestilt kort og leser fra digitaldevice! Tenkte å bruke mediacentre i første omgang da jeg ikke har så mye peiling på dette enda!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peiling kommer av seg selv. Når jeg begynte dette prosjektet for 6 uker siden hadde jeg aldri tatt i linux før, har litt grunnleggende erfaring fra C, men herregud, det var jo som å lære seg å sykle på nytt... ca en uke med banning og nå er det veldig gøy. Mitt råd er å få det til å virke i windows miljø og bruke det en stund.. er det greit nok for deg så bare bli der. Han som jeg kjøpte kortet av hadde brukt mediaportal og samme CI interface du har kjøpt i windows miljø og var veldig fornøyd. Dersom du finner ut at du vil ha en mer custom løsning der alt bare går litt raskere og kan tweakes mer går du for linux... Når jeg har fått mitt system helt stabilt skal jeg lage en how-to her for et komplett XBMC HD PVR med integrert Spotify og automatisk torrent nedlasting.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da holder jeg meg til windows i første omgang! Ser fram til din how to, håper du får det til å fungere!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kommet så langt at htpc er ferdig bygd, med tv kort fra digital device, og i dag fikk jeg cam fra cableworld i danmark, canaldigital godkjent strong cam.
    Problemet jeg har nå er at jeg ikke får inn noen av kanalene jeg skal ha, mener selv at det er pairing mellom cam og kort som er problemet. Snakket med noen på chaten hos CD om dette og hun påsto at jeg ikke fikk pairet uten å ha skrevet kontrakt med dem jeg kjøpte camen av og at jeg måtte ha en godkjent tv for dette (idtv). Noen som har noen anelse om hvordan jeg skal løse dette problemet? Må legge til at jeg bruker for øyeblikket win mediacenter og parabol altså dvb-s.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, har nå fått igjen pengene mine fra cableworld som ikke kunne hjelpe meg med parring av cam. Kjøpte ny cam fra HIFI klubben som kunne hjelpe meg med parring. Fikk tilsend nytt kort fra CD, men fremdeles får jeg ikke sett noe tv med htpc`n. Alle de vanlige kanalene kommer opp med hengelåssymbol i kanaloversikten fremdeles. Noen som har noen tips å komme med? Finnes det noe program jeg kan bruke for å se att cammen og kortet fungerer sammen?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du Windows Media Center?
    Dette ga jeg opp med en gang!

Sett opp MediaPortal isteden, så fungerer tv delen så å si med en gang. I Mediaportal har du frihet til å gjøre ting også.

Driver å setter opp på min andre maskin med tvkort nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg prøve mediaportal!