Terratec Cinergy C PCI HD CI + MediaPortal + CanalDigital - Oppsettprosedyre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Terratec Cinergy C PCI HD CI + MediaPortal + CanalDigital - Oppsettprosedyre

Hei - sliter med å sette opp Terratec Cinergy C PCI HD CI + MediaPortal.

Setup:
    ----------------------------------------------
    Ci modul er innstallert, og Dilog cam med originalt CanalDigital kort er satt i korteleseren.
    Siste betadriver fra Terratec benyttes. ( Cinergy_C_PCI_Drv_Setup_1.01.02.501_XP_Vista_7.exe )
    MediaPortal v. 1.1.2
    Win 7

Dvb-c kortet registeres av MediaPortal og kan velges under Tv-server setup.
    Codecene som følgte med terratec kortet er valgbare i MediaPortal setup.
    I tv-server setup er kortet satt opp som cam kort, med 1 cam kanal.
    Ved kanalsøk (Region: Norge | CD Bergen) finner MediaPortal ca 130 kanaler.
    Alle er merket rødt (antar at dette er fordi de er kryptert/abonnementskanaler) bortsett fra BBS world news og en religiøs kanal jeg ikke husker navnet på i farten

Så langt så bra

Men etter konfig. og start av selve Medieportal får jeg beskjeden "klarer ikke å starte graph" på alle TV og radio kanaler - også de få som er markert som grønne i kanaloversikten og som jeg antar er frie kanaler.

EPG - virker delvis. Dvs jeg får stort sett "Unable to view data", men jeg har merket meg at hvis jeg går inn og velger en kanal vises de to etterfølgende programmene etter det som blir sendt.

Jeg har lest mye på AV forumet og på Mediaportalforumet, og ser at det er mange motstridende meldinger om Terratec Cinergy C PCI HD CI kortet. Noen får det til å virke; andre ikke.

Uten at jeg er sikker på om det er en konklusjon, virker det også som om CAM/CI modulen til kortet ikke fungerer med MediaPortal.

Er det noen som har kortet og som har fått det til å virke sammen med MediaPortal som kan komme med råd?

Holder på å gå nuts av dette :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-o Bekrefetet! Terratec Cinergy C PCI HD CI Kortet fungerer!

Jeg testet med DVBviewer og selv om terratec kort og drivere ble funnet av DBviewer klarte jeg ikke å scanne noen kanaler.

I TV server loggen til Mediaportal så jeg at selv om kanalene blie funnet ved scanning, så var både signalstyrke og signalkvalitet ca 45.

Skiftet derfor til et annet anntenneuttak (har stjerne sprede-nett, fordelt til flere rom) der signalstyrken var marginalt bedre, men tydeligvis nok til at kanalene ble scannet og registert i DVBWiever. Her fikk jeg tilgang til alle kanalene jeg abonnerer på - mao. CI modulen med DILOG CA modul og CD kort fungerer med Terratec Cinergy C PCI HD C i DVBwiever.

Gjennom denne testen fikk jeg også bekrefetet hva som er riktig måte å sette inn CD kortet i CA modulen. Hva som var riktig for meg var chip 'opp' og chip først inn i CA modulen. (Hva som er 'opp' er selvfølgelig relativt mht til hvilken retning kortet er montert og maskinen står/ligger)

----------
    TODO: Signalstyrken bekymrer meg. Må måle signalstyrken og evt. legge til en støysvak forsterker i spredenettet mitt. Så langt ingen krise, opplevede litt hakking i BDVviewer, men det kan både skyldes signal eller codec....
    ----------

Så over til MediaPortal....
    Sletter alle tidligere kanaler slik at jeg har en clean og ren MySqlbase og scanner på nytt, med flere forskjellige kombinasjoner av oppsett.

Halleluja !!!!!!!!! It works! Ihvertfall på gratiskanalene.

Jeg antar at feilen jeg gjorde var å markere i Tv server setup at Terratec kortet hadde en CI modul. CI for dette kortet støttes ikke per tiden av MP, så jeg burde ha skjønt at dette ville skape kluss...

Nå er det bare å ta tak på de neste skrittene:

• Få Program guiden til å virke
    • Nytt hovedkort (Mini ATX - Zotac Ion)
    • Ny Terratec USB DVB-C med CI modul (TerratecH7) Her safer jeg hvis det blir problemer med å kople Terratecs PCI kort til det nye hovedkortet som kommer etterhvert. Her må det adaptere til for å kople et PCI kort til PCIe eller PCImini x1
    • Få koblet til Hauppauge HD pvr i 1080p modus (har kun fått den til å virke med Mediaportal i SD format)
    • Mini kabinett (Silverstone evt....)
    • Fjernkontroll
    • Blueray spiller

Målet er 1 boks for everything :-o
    Gjør kona glad - og estetikern i meg slipper å se på box*******t under tv'en :-o

Håper at CI modulen for terratec kortet blir utviklet snart - Se ulr under.

Can someone help to create a CI Menu for the Terratec Cinergy C HD + CI? - Page 9 - MediaPortal Forum

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein_AA
    Hei - sliter med å sette opp Terratec Cinergy C PCI HD CI + MediaPortal.

Setup:
    Ci modul er innstallert, og Dilog cam med originalt CanalDigital kort er satt i korteleseren.
    Siste betadriver fra Terratec benyttes. ( Cinergy_C_PCI_Drv_Setup_1.01.02.501_XP_Vista_7.exe )
    MediaPortal v. 1.1.2
    Win 7

Dvb-c kortet registeres av MediaPortal og kan velges under Tv-server setup.
    Codecene som følgte med terratec kortet er valgbare i MediaPortal setup.
    I tv-server setup er kortet satt opp som cam kort, med 1 cam kanal.
    Ved kanalsøk (Region: Norge | CD Bergen) finner MediaPortal ca 130 kanaler.
    Alle er merket rødt (antar at dette er fordi de er kryptert/abonnementskanaler) bortsett fra BBS world news og en religiøs kanal jeg ikke husker navnet på i farten

Så langt så bra

Men etter konfig. og start av selve Medieportal får jeg beskjeden "klarer ikke å starte graph" på alle TV og radio kanaler - også de få som er markert som grønne i kanaloversikten og som jeg antar er frie kanaler.

EPG - virker delvis. Dvs jeg får stort sett "Unable to view data", men jeg har merket meg at hvis jeg går inn og velger en kanal vises de to etterfølgende programmene etter det som blir sendt.

Jeg har lest mye på AV forumet og på Mediaportalforumet, og ser at det er mange motstridende meldinger om Terratec Cinergy C PCI HD CI kortet. Noen får det til å virke; andre ikke.

Uten at jeg er sikker på om det er en konklusjon, virker det også som om CAM/CI modulen til kortet ikke fungerer med MediaPortal.

Er det noen som har kortet og som har fått det til å virke sammen med MediaPortal som kan komme med råd?

Holder på å gå nuts av dette :?
    Kan du ikke bare kjøre softcam ? (Ganske knotete)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for tipset

Er helt fersk på dette så sitter og leser meg opp på temaet.
    Antar at en god start er: Mdapi-winsc-acamd ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Terratec Cinergy C PCI HD CI + BDVviewer hd kanaler hakker

hei vet ikke helt om noen her kan hjelpe men håper det, har har nettopp kjøpt selv Terratec Cinergy C PCI HD CI og cam fra CD og kjører det med BDVviewer.
    jeg har problemer med at hd kanalene hakker og at noen av dem ikke kommer opp i det hele tatt, for bare svart skjerm på dem (discovery HD og history channel HD)
    har de nyeste driverne til Terratec Cinergy C PCI HD CI

snnaj

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •