ATI Skjermkort - 2x hdmi og 1x dvi???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ATI Skjermkort - 2x hdmi og 1x dvi???

ATI Skjermkort - 1x hdmi(via Denon AVR 4308 ) og 1x dvi ifra PC???

Hvordan få bilde på PC monitor(via hdmi) samtidig på prosjektor(via hdmi)? Enkelt nok, MEN;
    Og ha muligheten til å bytte bilde kilde på hdmi, dvs se på tv på hdmi, og så bytte over til dvi(på PC monitor) for å fortsatt ha PC tilgang på dvi på PC monitor?
    Samtidig selvfølgelig(kjerringa vil se på tv, mens jeg er på PC`en og motsatt).

Har ATI 6800HD skjermkort, med siste drivere, PCen er oppdatert til siste driver, og Denon AVR 4308 er oppdatert til siste driver.

Det er 2stk DVI, 1stk hdmi og 1stk display utganger på skjermkortet. Det går 1stk dvi rett til PC monitor, og det går 1stk hdmi inn til Denon forsterker, og derfra går det 2stk hdmi ut igjen, 1 til PC monitor og 1 til prosjektor(disse 2 hdmi kjører jeg slik at bilde blir likt, dvs dual i oppsettet i menyen på Denon).
    Hvilke utgang på DVI`en på ATI skjermkortet skal brukes? Den dvi`en som står ved siden av hdmi porten, eller den i "etasjen" under??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=zx300]ATI Skjermkort - 1x hdmi(via Denon AVR 4308 ) og 1x dvi ifra PC???

Hvordan få bilde på PC monitor(via hdmi) samtidig på prosjektor(via hdmi)? Enkelt nok, MEN;
    Og ha muligheten til å bytte bilde kilde på hdmi, dvs se på tv på hdmi, og så bytte over til dvi(på PC monitor) for å fortsatt ha PC tilgang på dvi på PC monitor?

Har ATI 6800HD skjermkort, med siste drivere, PCen er oppdatert til siste driver, og Denon AVR 4308 er oppdatert til siste driver.

Det er 2stk DVI, 1stk hdmi og 1stk display utganger på skjermkortet. Det går 1stk dvi rett til PC monitor, og det går 1stk hdmi inn til Denon forsterker, og derfra går det 2stk hdmi ut igjen, 1 til PC monitor og 1 til prosjektor(disse 2 hdmi kjører jeg slik at bilde blir likt, dvs dual i oppsettet i menyen på Denon).
    Hvilke utgang på DVI`en på ATI skjermkortet skal brukes? Den dvi`en som står ved siden av hdmi porten, eller den i "etasjen" under??

[/QUOTE

Klarer du å forenkle spørsmålet ditt litt, så skal jeg prøve å hjelpe deg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hsletnes]
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    ATI Skjermkort - 1x hdmi(via Denon AVR 4308 ) og 1x dvi ifra PC???

[/QUOTE

Klarer du å forenkle spørsmålet ditt litt, så skal jeg prøve å hjelpe deg.
    Ok, ser den var litt vanskelig forklart. Ønsker egentlig å ha bilde samtidig på samsung monitor og prosjektor via hdmi(og via Denon).

Og så har jeg lagt opp en DVI kabel ifra PC til samme samsung monitor, dette om jeg ønsker å ha et annet bilde via hdmi(ps3, parabol) til prosjektor, og ha mulighet til å se på PC på samsung monitor.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=zx300]
    Sitat Opprinnelig postet av hsletnes
    Ok, ser den var litt vanskelig forklart. Ønsker egentlig å ha bilde samtidig på samsung monitor og prosjektor via hdmi(og via Denon).

Og så har jeg lagt opp en DVI kabel ifra PC til samme samsung monitor, dette om jeg ønsker å ha et annet bilde via hdmi(ps3, parabol) til prosjektor, og ha mulighet til å se på PC på samsung monitor.
    Ønsker du å ha to ulike bilder på monitor og projektor samtidig via 2 stk hdmi kabler til reciever? I så fall tror jeg ikke det er mulig. De recieverene jeg kjenner klarer kun å levere ett bildesignal ut, selv om det sendes flere bildesignaler inn via ulike hdmi.

Løsningen du har lagt opp med dvi og hdmi er jo helt riktig. Hva ønsker du å oppnå med å koble både pc og projektor med hdmi?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hsletnes]
    Sitat Opprinnelig postet av zx300

Ønsker du å ha to ulike bilder på monitor og projektor samtidig via 2 stk hdmi kabler til reciever? I så fall tror jeg ikke det er mulig. De recieverene jeg kjenner klarer kun å levere ett bildesignal ut, selv om det sendes flere bildesignaler inn via ulike hdmi.

Løsningen du har lagt opp med dvi og hdmi er jo helt riktig. Hva ønsker du å oppnå med å koble både pc og projektor med hdmi?
    Nei. Ikke forskjellige bilde via hdmi. Men forskjellige bilde ned dvi og hdmi. Der dvi selvfølgelig alltid viser pc.

Det som skjer når jeg prøver å sette det opp slik, med hdmi på bare Prosjektor , er at bilde ikke kommer opp, før en skrur på pc skjerm. Da får jeg bilde på prosjektor. Merkeligt.

Har rotet så mye med innstillingene nå på skjermkortet at jeg ikke får bilde via hdmi på pc skjerm, da står det kun Denon skjermsparer.

Har reinnstallert ati driveren, uten hjelp. Har siste drivere på ati, pc og på denon.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt litt usikker på hva du mener, men har jeg forstått dette riktig:

DVI -> pc-skjerm
    HDMI 1 -> tv
    HDMI 2 -> projektor

Og du vil at DVI-utgangen alltid skal vise start-meny osv!?
    Når du skrur på projektor/tv, vil du at dette skal vise samme bilde som pc-skjermen eller vil du at dette bildet skal være "til høyre" for bildet på pc-skjermen? Samme måte som hvis man har 2 skjermer ved siden av hverandre!?

Og tv og projektor skal alltid vise samme bilde!?

Håper jeg har forstått deg riktig da.. isåfall:

Skal du ha samme bilde på alle utgangene skal det være å velge "clone image" eller noe lignende i oppsetet.
    Skal du ha bildet "til høyre" for bildet på pc-skjermen, må du sette opp dette som "extend to this monitor" for så å velge at hdmi-utgangene skal vise det samme.

Om dette i heletatt er mulig aner jeg desverre ikke, da dette kommer veldig ann på skjermkort-driveren din, men siden du har såpass mange utganger burde det være mulig.

Hvis ikke: kjøp en hdmi-splitter til 200kr

Edit: jeg leste innleggene dine på nytt, og må bare si at jeg skjønner faktisk ikke noe av hva du er ute etter. Lar innlegget mitt stå, i tilfelle det er noe der som kan komme til nytte :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om dette er relevant (litt vanskelig å forstå hva du er ute etter), men du kan bare kjøre 2 klokkebaserte utganger samtidig (2x hdmi, 2dvi, eller 1x dvi + hdmi). Resten må gå over displayport.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuZleBiFf
    Jeg er fortsatt litt usikker på hva du mener, men har jeg forstått dette riktig:

DVI -> pc-skjerm
    HDMI 1 -> tv Har ikke TV
    HDMI 2 -> projektor

Og du vil at DVI-utgangen alltid skal vise start-meny osv!?
    Når du skrur på projektor/tv, vil du at dette skal vise samme bilde som pc-skjermen eller vil du at dette bildet skal være "til høyre" for bildet på pc-skjermen? Samme måte som hvis man har 2 skjermer ved siden av hverandre!?

Og tv og projektor skal alltid vise samme bilde!?

Håper jeg har forstått deg riktig da.. isåfall:

Skal du ha samme bilde på alle utgangene skal det være å velge "clone image" eller noe lignende i oppsetet.
    Skal du ha bildet "til høyre" for bildet på pc-skjermen, må du sette opp dette som "extend to this monitor" for så å velge at hdmi-utgangene skal vise det samme.

Om dette i heletatt er mulig aner jeg desverre ikke, da dette kommer veldig ann på skjermkort-driveren din, men siden du har såpass mange utganger burde det være mulig.

Hvis ikke: kjøp en hdmi-splitter til 200kr

Edit: jeg leste innleggene dine på nytt, og må bare si at jeg skjønner faktisk ikke noe av hva du er ute etter. Lar innlegget mitt stå, i tilfelle det er noe der som kan komme til nytte :P
    Hehe.
    Jeg ønsker å ha bilde ifra PC til skjerm med DVI kabel.
    Men da har jeg ikke lyd ifra PCen til stereo anlegget, pga ikke bruker hdmi1. Når jeg vil se på serier ifra PC, og vil bruke PC monitor, må jeg bruke hdmi1(har både hdmi1 og dvi port inn til PC monitor). Da vil jeg sende bilde & lyd ifra PC til Denon, og den sender ut hdmi1 signalet videre til PC monitor.

Når jeg skal se på film ifra PC så bruker jeg hdmi ifra PC. Da må jeg sende bilde & lyd ifra PC til Denon, og den sender ut hdmi2 signalet videre til prosjektor.

MEN da må jeg ha på PC monitor, for å få bilde på prosjektoren, skrur jeg av PC monitor, går bilde på prosjektor rett i svart og Denon skjærmsparer kommer opp. Skrur jeg på PC monitor igjen kommer bilde tilbake. Merkeligt!?!?!

DVI -> pc-skjerm
    HDMI 1 -> pc-skjerm Har ikke TV
    HDMI 2 -> projektor

har 1stk Samsung PC Monitor(der dvi og hdmi1 blir brukt) og 1stk prosjektor(hdmi2).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, ok

Så det beste for deg ville vært å brukt hdmi1 -> pc-skjerm og hdmi2 -> Projektor, og bare droppe hele DVI-kabelen!?
    Men da sender den tydeligvis ikke bilde ut på hdmi?

Bare for en test: Hvis du skrur av pc'n, drar ut DVI-kabelen + hdmi2, og booter opp med kun hdmi1 inn i pc-skjermen, hva skjer da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •