DVD avspillingsproblemer på plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD avspillingsproblemer på plasma

Hallo!

Har nylig bygd meg en htpc basert på via mini-itx mii12000. I denne har jeg et Hauppage PVR-250 og Radeon 9200 pci kort. Jeg kjører så Radeon 9200 dvi til dvi på min Medion 42" plasma. SPDIF ut til forsterker. Alt fungerer veldig bra, men har et problem med dvd'er.

Problemet er at av og til under dvd-avspilling ser det ut som plasma'en mister kontakten eller må reinitialisere oppløsningen. Det tar ca 1 sekund hvor den blir svart og før den setter opp bildet igjen akkurat som ved oppstart av pc'en hvor den finner oppløsningen min på 1024x768. Dette er veldig irriterende.

Dette skjer bare når jeg spiller av dvd'er eller driver med pvr-kortet, altså når jeg bruker overlay/dxva. Vanlige operasjoner i windows og zoomplayer med divx/xvid går helt fint.

Har prøvd å leke med settinger på ATI options og under theatertek men ingenting hjelper. Er det skjermen som sliter med å takle et eller annet eller er det noen settinger som jeg bør prøve? Problemet er helt sporadisk, altså skjer ikke ved spesielle partier på dvd'ene eller noe.

Veldig takknemlig for noen tips her altså.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har byttet dvi kabelen og dette hjalp ikke. Har testet mer med windows, xvid/divx avspilling og dvd. På dvd ved bruk av theatertek kodekene har jeg dette problemet, ellers ikke.

Installerte så windvd, her gikk alt fint. Altså er det noe galt med theatertek og filtrene. Jeg åpner en sak på dette hos de. Og så funker det på vga, rart altså!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viste seg at jeg kjørte for lav oppløsningsfrekvens. Ved 60 hz fikk jeg disse problemene, men de ble borte ved 75 hz.

Så vet dere det!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •