Rimelig HTPC med TV-kort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig HTPC med TV-kort

Skal lage meg en rimelig og grei HTPC som også skal fungere som paraboltuner. Blir nok paraboltuner den blir mest brukt til. Litt serier, TV2 sumo, musikk osv. Den blir stående i stuen koplet til tven.

Har satt sammen denne på mpx. Fint om noen kunne komme med kommentarer etc . Noe som bør endres? HK ? CPU? blir denne noenlunde stillegående?

MPX.no

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kjellst
    Skal lage meg en rimelig og grei HTPC som også skal fungere som paraboltuner. Blir nok paraboltuner den blir mest brukt til. Litt serier, TV2 sumo, musikk osv. Den blir stående i stuen koplet til tven.

Har satt sammen denne på mpx. Fint om noen kunne komme med kommentarer etc . Noe som bør endres? HK ? CPU? blir denne noenlunde stillegående?

MPX.no
    Jeg ville nok vurdert en strømforsyning med 80+ standard og helst 140 mm vifte som f.eks. denne: MPX.no - Chieftec Super Series 650W PSU
    Det at den har modulær kabling er heller ikke dumt.

Jeg hadde noen runder med støydemping på min siste HTPC og fant i første omgang at vifta i strømforsyningen var den som støyet mest.
    Deretter monterte jeg en stor CPU vifte/kjøler som i mitt kabinett suger kald luft fra toppen og blåser den ned mot HK og deretter rett inn i vifta i strømforsyningen på den ene siden og mot satelitt opptakskort på den andre. Dette gjør det mulig å kjøre uten kabinettvifter og likevel ha lav temperatur på alle komponenter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •