Media Player Classic Home Cinema for Windows Vista x64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Media Player Classic Home Cinema for Windows Vista x64

Har noen et oppsett eller fremgangsmetode for hvoran jeg kan sette opp best mulig lydformat i Media Player Classic Home Cinema for Windows Vista x64?

Jeg har lagt merke til at bakkanalene er litt svake i lyden med standard innstallasjon i forhold til VLC når jeg feks spiller musikk i 5.1 lyd (tror det gjelder flere lydformater, ac3 og dts filer osv), og det virker som om dette også gjelder .mkv filer, som er hovedgrunnen til at jeg spør. Jeg merker at det er noe som må endres for at bakkanalene skal smelle skikkelig i fra seg (jeg tror at bakkanalene er bedre i Windows Media Player når jeg spiller DVD, men dette skal sjekkes litt nærmere).

Har vi en erfaren guru her når det gjelder dette med codec-er, og i dette tilfellet mest når det gjelder Media Player Classic Home Cinema for Windows Vista x64?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk til å avspille ønsket format i AC3/DTS, slik at dette er også den informasjonen som vises i displayet på receiveren med å sette internal filters >
    Source Filters: Hake bort DTS/AC3
    Transforms Filters: Hake bort DTS, og hake bort AC3:
    Tutorial Media Player Classic Home Cinema - Internal filters - HomeCinema-HD

Nå er lyden veldig mye bedre, og jeg har nå også lyd i høyttalerne bak!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Jeg fikk til å avspille ønsket format i AC3/DTS, slik at dette er også den informasjonen som vises i displayet på receiveren med å sette internal filters >
    Source Filters: Hake bort DTS/AC3
    Transforms Filters: Hake bort DTS, og hake bort AC3:
    Tutorial Media Player Classic Home Cinema - Internal filters - HomeCinema-HD

Nå er lyden veldig mye bedre, og jeg har nå også lyd i høyttalerne bak!
    Vil dette si at du nå bitsreamer ac3 sporet rett til forsterker urørt ?
    (Det lyser ac3 i forsterker ?)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Vil dette si at du nå bitsreamer ac3 sporet rett til forsterker urørt ?
    (Det lyser ac3 i forsterker ?)
    Jeg tror det, siden jeg kan monitorere inngangssignalet på TV-en via receiveren, og den endres nå fra 192kHz til 48kHz, som er den rette frekvensen (På Onkyo lyser det Dolby D i displayet, men det er det samme som AC3).

Jeg bruker Realtek HDMI Audio driver, og benytter her beste oppløsning på 192kHz til vanlig windows bruk. Jeg har også definert at denne oppløsningen kan overstyres av enkelte programmer, men for at denne skal endres, må man som oftest gjøre noe aktivt med programmet før at de skal endres til korrekt oppløsning, dvs bit perfekt (urørt).

Jeg tester også bitperfekt via Foobar (44 kHz), men jeg hører ingen forskjell i stereo med 44 kHz eller 192 kHz, så lenge 44 kHz er utgangspunktet i alle fall (44 kHz er original frekvens med bruk av mp3, samme som en CD - bare lavere bit).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •