Hjelp med bra lyd og skjerm kort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med bra lyd og skjerm kort

Hei

Jeg har en PC som begynner å dra på åra, jeg har ingen planer om å kjøpe ny med det første, men bytte ut lydkort og skjermkort. Hvis det finnes, vil jeg ha et kort som har lyd og bilde i et, så jeg kan koble PCen til receivern med bare 1 HDMI kabel for så å få både lyd og bilde på anlegget mitt. Setter pris på om det ikke koster så altfor mye. :P

Setter pris på ALLE svar

På forhånd, Takk

Slydahl

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slydahl
    Hei

Jeg har en PC som begynner å dra på åra, jeg har ingen planer om å kjøpe ny med det første, men bytte ut lydkort og skjermkort. Hvis det finnes, vil jeg ha et kort som har lyd og bilde i et, så jeg kan koble PCen til receivern med bare 1 HDMI kabel for så å få både lyd og bilde på anlegget mitt. Setter pris på om det ikke koster så altfor mye. :P

Setter pris på ALLE svar

På forhånd, Takk

Slydahl
    Mange eldre skjermkort med DVI utgang kan sløyfe igjennom SPDIF lyd fra hovedkort eller lydkort. Skjermkortet vil da ha en kontakt med to pinner og du trenger en kabel med to ledere som du kobler mellom hovedkort/lydkort og skjermkort. Du trenger også en DVI til HDMI overgang slik at PCen kan kobles til receiver med HDMI kabel.

Ellers har vel ATI kort i 5xxx serien og Nvidia kort i 4xx serien innebygd lydkort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Skal sjekke det ut

Slydahl.

Newcomer Lurve sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radeon 5450 vil koste deg noen hundrelapper og støtter både lyd og bilde i HD-format .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lurve
    Radeon 5450 vil koste deg noen hundrelapper og støtter både lyd og bilde i HD-format .
    hehe, Takk, satt akkurat å så på det kortet, burde jeg gå for noe som dette? Komplett.no - XFX Radeon HD 5670 1GB GDDR5 eller er det bedre med noe som dette? Komplett.no - XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 har du noe å anbefale?

Slydahl.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - HIS Radeon HD 5450 1GB DDR3 denne virket bra, den første det faktisk står at støtter 7.1. Noen som aner om denne er vanskelig å koble til og om det er noe step by step guide som følger med, hehe

Slydahl.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •