Panasonic X20 og HTPC - Trøbbel med skjermbilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic X20 og HTPC - Trøbbel med skjermbilde

Jeg har et noe merkelig problem i forhold til Panasonic X20 og min HTPC.
    Problemet er at anbefalt oppløsning er 1280x760 og ikke 1024x768 som er tvns maskoppløsning.

Setter jeg 1280x760 blir bildet godt bildemessig, men jeg mister da de pixlene som går utenfor skjermen. Justerer jeg ned til 1024x768 får jeg kun et bilde midt på skjermen som er skalert ned og veldig kornete. Problemet oppstår uavhengig av hertz og det er ingen innstillinger (meg bekjent) som klarer å endre på dette. Har også forsøkt med eldre drivere, men med samme resultat. Skjermkortet det er snakk om er et standard Lenovo skjermkort. DVI utgang med overgang til HDMI. TV'n blir installert med standard Generic monitor. Finnes det noen drivere som kan benyttes i forhold til Panasonicen som vil bedre dette, eller har dette kun med skjermkort å gjøre?

Benytter Windows 7 på denne maskinen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mas
    Jeg har et noe merkelig problem i forhold til Panasonic X20 og min HTPC.
    Problemet er at anbefalt oppløsning er 1280x760 og ikke 1024x768 som er tvns maskoppløsning.

Setter jeg 1280x760 blir bildet godt bildemessig, men jeg mister da de pixlene som går utenfor skjermen. Justerer jeg ned til 1024x768 får jeg kun et bilde midt på skjermen som er skalert ned og veldig kornete. Problemet oppstår uavhengig av hertz og det er ingen innstillinger (meg bekjent) som klarer å endre på dette. Har også forsøkt med eldre drivere, men med samme resultat. Skjermkortet det er snakk om er et standard Lenovo skjermkort. DVI utgang med overgang til HDMI. TV'n blir installert med standard Generic monitor. Finnes det noen drivere som kan benyttes i forhold til Panasonicen som vil bedre dette, eller har dette kun med skjermkort å gjøre?

Benytter Windows 7 på denne maskinen.
    Forsøk å slå av overscan.

Ellers er det en egen tråd om denne og andre Panasonic TVer her:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...a-tver-22.html

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke snakk om vanlig overscan som på ATI kort. Da ville det vært overscan på høyere oppløsning også, eller hva?
    Dessuten, det er ikke snakk om bare LITT overscan i tilfellet, bildet som vises er veldig lite og kornete. Bildet blir konsentrert kun i sentrum.
    Finnes ingen skjerminnstillinger i Windows på dette heller som jeg kan se.
    På TV'n er den eneste innstillingen jeg kan se 16:9 overscan, men denne påvirker ikke bildet nevneverdig.

Finnes det ingen skjermdrivere til Pana x20 slik at maskinen gjenkjenner maksimumsoppløsning?

Voldsom tråd, men jeg holder på å lese meg opp

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mas
    Det er ikke snakk om vanlig overscan som på ATI kort.)
    Forsøk å slå av overscan på TV`n.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1280x720 passer ved å skru av 16:9 overscan.

1024x768 blir bare en liten boks med kornete bilde i senter av skjermen uansett. Det spiller forsåvidt ingen rolle. Første alternativ blir bra på film og det er det viktigste.
    Takk for hjelp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •