Asrock

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Asrock

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Asrock

Har vurdert en htpc lenge nå, og har endelig bestemt meg for å gå til innkjøp. Hadde egentlig bestemt meg for denne:

ASRock NetTop Core 100HT Home Theater PC, Intel Core i3-370M, 4GB, 500GB, Blu-Ray, WLAN, Full HD, THX, USB3.0, HDMI / MULTICOM

men ser det har kommet en ny modell nå:

ASRock ION 3D 152B, Intel Atom D525, 2GB, 320GB, Blu-Ray, NVIDIA GT218-ION med 3D støtte, WLAN, HDMI 1.4a, USB3.0, Svart / MULTICOM

er det veldig mye mer "power" i core utgaven, eller kan en ION 3d være veien å gå?

Skal brukes i hovedsak til avspilling av film fra hardisk + nett (voddler, viasat on demand ol).

Noen synspunkt?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig bestemt meg for 100HT, men lurer på det samme i grunnen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den billigste er mer enn god nok for å spille av alt du "kaster på den", så hvis dette er det den skal brukes til er det ikke nødvendig å bruke penger på den nye modellen.
    Hvis du derimot har lyst til å være klar for 3d, så er nok dette en prisgunstig løsning.

Personlig driter jeg i hele 3D-greiene til det er mulig å se på på tv uten briller. Kjøp 100HT du

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuZleBiFf
    Den billigste er mer enn god nok for å spille av alt du "kaster på den", så hvis dette er det den skal brukes til er det ikke nødvendig å bruke penger på den nye modellen.
    Hvis du derimot har lyst til å være klar for 3d, så er nok dette en prisgunstig løsning.

Personlig driter jeg i hele 3D-greiene til det er mulig å se på på tv uten briller. Kjøp 100HT du
    Nå er jo faktisk den som støtter 3D kr 1 000 billigere da, ikke motsatt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuZleBiFf
    Det vil nok ta tid før det er helt "plug and play" å få til å spille av 3D fra pc også. Jeg har ikke sett noen codecs som skulle støtte dette, heller ingen GPU støtte på driver siden.

Jeg har satt opp noen asrock med xbmc/ubuntu og det er plug and play, jeg vil tro win7 er like enkelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    Jeg har satt opp noen asrock med xbmc/ubuntu og det er plug and play, jeg vil tro win7 er like enkelt.
    Hei! Hiver meg på her. 8)
    Så det var ingen problemer med drivere? Lyd og bilde fungerte out of the box?
    Ingen spesielle tweaks man må gjøre man installerer? Eller noen spesielle guider du fulgte?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bryr meg ikke så veldig om 3d jeg heller (for øyeblikket) - var prisen som fristet mest. har bestilt en core 100 i5-560 nå, regner med den bør takle det meste . win7 - føler det er enklest å få opp å gå (mulig jeg tar feil, men dog...). Ser frem til å få testet

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle i grunnen til å bestille 100HT denne uken.

Men nå vurderer jeg å utsette kjøpet noen måneder. Jeg hører nemlig rykter at det kommer ny Asrock Nettop i nær fremtid, nå med Sandy Bridge teknologi som vil bedre ytelsen beraktelig. Og muligens en liten SSD til OS.

Hva tror dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esphojo
    Har vurdert en htpc lenge nå, og har endelig bestemt meg for å gå til innkjøp. Hadde egentlig bestemt meg for denne:

ASRock NetTop Core 100HT Home Theater PC, Intel Core i3-370M, 4GB, 500GB, Blu-Ray, WLAN, Full HD, THX, USB3.0, HDMI / MULTICOM

men ser det har kommet en ny modell nå:

ASRock ION 3D 152B, Intel Atom D525, 2GB, 320GB, Blu-Ray, NVIDIA GT218-ION med 3D støtte, WLAN, HDMI 1.4a, USB3.0, Svart / MULTICOM

er det veldig mye mer "power" i core utgaven, eller kan en ION 3d være veien å gå?

Skal brukes i hovedsak til avspilling av film fra hardisk + nett (voddler, viasat on demand ol).

Noen synspunkt?
    Jeg kjøpte ASRock ION 3D 152D i forrige uke. Den klarer ikke å spille av filmer større enn 5-6 GB før den begynner å hakke. Den var også utrolig treig på alt mulig. Enten var det noen galt med den eller så er den rett og slett for dårlig. Snakket med supporten på Multicom og de hadde aldri prøvd denne modellen før- det skulle de nå :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •