Problemer med DVD ISO avspilling etter innstalasjon av PowerDVD 10 Ultra

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med DVD ISO avspilling etter innstalasjon av PowerDVD 10 Ultra

Hei.
    Har en del av dvd filmene/seriene mine lagret som ISO på min nye HTCP. Dette har fungert supert siden jeg satt sammen PCen for noen uker siden. Spiller de av i Windows Meida Center med Media Browser.

I dag tenkte jeg at jeg måtte prøve med Blu ray også, så jeg la inn PowerDVD Ulta 10 og noen rippet noen Blu-ray plater til ISO.

Alt fungerer bra og fikk til HD bitstream og var veldig fornøyd.

Men så skulle jeg fortsette og se en av DVD seriene hadde lagt inn, og som fungerte før. Nå fungerer ikke den eller noen av de andre DVD Isoene mine lengre.

Filmen starter men uten lyd, så går d ca 5-10 sekunder så kommer følgende melding:

"Videofeil
    Filer som trengs for å vise video er ikke installert, eller virker ikke som de skal. Start Windows Meida Center eller datamaskinen på nytt""

Blu ray filmer fungerer fortsatt.

Håper noen kan hjelpe meg?

Windows 7 64-bit

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Iso Blu ray filmene og Iso DVD kan spilles av med PowerDVD, men dersom jeg prøver og spille av Iso DVD i Windows Media Player slutter lyden i hele Windows å fungere, alle programer slutter og fungere, da fungerer ikke video i i PowerDVD heller før jeg har resatt PCen.

Noen som vet om en løsning på dette problemet?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Både Iso Blu ray filmene og Iso DVD kan spilles av med PowerDVD, men dersom jeg prøver og spille av Iso DVD i Windows Media Player slutter lyden i hele Windows å fungere, alle programer slutter og fungere, da fungerer ikke video i i PowerDVD heller før jeg har resatt PCen.

Noen som vet om en løsning på dette problemet?
    Bytte til Linux?
    Problemer med at Windows kunne finne på å velge inkompatible codecer og DirectShow filtere ved avspilling av video var ihvertfall årsaken til at jeg begynte å titte på en løsning på Linux da jeg kjøpte mitt første DVB-S kort for mange år siden.

Min erfaring med dette kommer fra Windows XP for en god stund siden så det er ikke sikkert dette gjelder i dag.

Windows (XP) har et system for endring av prioritet på codecer og DirectShow filtere. De fleste applikasjoner som inneholder codecer og DirectShow filtere vil sette høy prioritet på disse og det vil derfor kunne påvirke andre allerede installerte applikasjoner. Dersom en kombinasjon av codecer og DirectShow filtere ikke fungerer ved avspilling av mediefiler vil disse automatisk få lavere prioritet.

Det finnes en utility som heter GraphEdit som er del av Microsoft DirectShow SDK. Using GraphEdit Den er også tilgjengelig som en separat applikasjon.
    Denne kan brukes til å se hvilken kombinasjon av codecer og DirectShow filtere Windows velger for å spille av en mediefil. Den kan også brukes til å endre prioritet på codecer og DirectShow filtere.

I teorien skal codecer og DirectShow filtere fra ulike leverandører kunne fungere om hverandre, men i praksis gjør det ikke alltid det.

Som sagt så er det en del år siden jeg slet med dette og ga opp Windows, så det er ikke sikkert dette har noen verdi i dag.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Bytte til Linux?
    Problemer med at Windows kunne finne på å velge inkompatible codecer og DirectShow filtere ved avspilling av video var ihvertfall årsaken til at jeg begynte å titte på en løsning på Linux da jeg kjøpte mitt første DVB-S kort for mange år siden.

Min erfaring med dette kommer fra Windows XP for en god stund siden så det er ikke sikkert dette gjelder i dag.

Windows (XP) har et system for endring av prioritet på codecer og DirectShow filtere. De fleste applikasjoner som inneholder codecer og DirectShow filtere vil sette høy prioritet på disse og det vil derfor kunne påvirke andre allerede installerte applikasjoner. Dersom en kombinasjon av codecer og DirectShow filtere ikke fungerer ved avspilling av mediefiler vil disse automatisk få lavere prioritet.

Det finnes en utility som heter GraphEdit som er del av Microsoft DirectShow SDK. Using GraphEdit Den er også tilgjengelig som en separat applikasjon.
    Denne kan brukes til å se hvilken kombinasjon av codecer og DirectShow filtere Windows velger for å spille av en mediefil. Den kan også brukes til å endre prioritet på codecer og DirectShow filtere.

I teorien skal codecer og DirectShow filtere fra ulike leverandører kunne fungere om hverandre, men i praksis gjør det ikke alltid det.

Som sagt så er det en del år siden jeg slet med dette og ga opp Windows, så det er ikke sikkert dette har noen verdi i dag.
    Hei..
    Dette virket komplisert, men jeg får prøve å se hva jeg finner ut av.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Hei..
    Dette virket komplisert, men jeg får prøve å se hva jeg finner ut av.
    En grei start er å laste en DVD iso i GraphEdit og se hvilke codecer og filtre Windows prøver å bruke. Hvis den bruker andre enn de som følger med PowerDVD kan du prøve å øke prioriteten for PowerDVD codecer og filtre eller senke den for de andre.

Codecer og filtre er organisert i grupper, video, audio osv. og GraphEdit viser hvilke typer som er i bruk grafisk.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No har jeg prøvd dette, uten at jeg fant ut hvordan man skulle prioritere codecer. Jeg skjønte ikke helt. Men grafen jeg fikk opp så lik ut på en maskinen som ikke fungerer og en maskin som fungererer men samme Iso DVD fil.

Det merkelige er at det er Windows Meida Center programmet som har problemer og spille av disse ISO dvd diskene.

Jeg kan fint spille de av i Windows Meida Player uten problem.

Etter PowerDVD ble innstalert så får jeg opp 2 valg i Windows Meida Center når jeg skal spille av en DVD.
    1. Windows Meida Center
    2. CyberLink PowerDVD 10

Ved valg av alternativ 2 begynner filmen og spille i PowerDVD helt fint (men jeg får ikke brukt fjernkontrollen til og styre ting slik jeg ønsker)

Ved valg av alternativ 1 begynner filmen og spillle uten lyd, i 5-10 sekunder, feilmelingen kommer, og all lyd i Windows er borte.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjennopprettet Windows til et tidspunkt før jeg innstallerte PowerDVD, og installerte PowerDVD på nytt.
    Nå har jeg ikke disse problemene lengre.

MEN

Et nytt, merkelig og irriterende problem har dukket opp.

Filmen spiller slik de skal, men når filmen kommer til et nytt kapittel starter minutttelleren/tidslinjen på nytt.

Selv om filmen spilles som de skal gjør dette at det ikke er mulig og se hvor langt man er kommet i filmen osv.

Noen som vet hva dette skyldes? Løsning?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •