ffd-show og zoomplayer (kverulering)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ffd-show og zoomplayer (kverulering)

Jeg har vært her i ett års tid, men har enda ikke kommet så langt at jeg har fått lastet ned og installert disse som alle snakker om.

Jeg lurer litt på noen småting.

Hvis disse "hjemmelagde" sakene gir så mye bedre bildekvalitet, hvorfor er det ingen av de store som benytter seg av disse teknikkene? Intel har jo laget endel video codec implementasjoner. Disse måtte jo ha enorm interesse av å lage noe som krever masse prosessor (og kjører bra på deres egne)

Microsoft har investert enorme ressurser i video kompresjon og å få pcn inn på stua. Hvorfor har ikke de funksjonalitet i mediaplayer som gjør dette?

Er problemet at "all" pc software er giret mot å vise bildet på pc-skjerm/digital display, mens nevnte software gir spesielle fordeler opp mot tv/crt ?

Finnes det en ferdig "pakke" ala myHTPC som gir alt det bra, installerer filtre og codecer og registerendringer slik at jeg på min pc kan lage to brukere. En "pc-bruker" (vanlig windows) og en "filmtitter" som umiddelbart sender signalet ut på tv-utgangen, setter desktopp-oppløsning tilpasset tv-en, og har et brukervennlig skall som lar meg se alle film/musikk/bilde formater fra alle kilder (cd,dvd,hd,nettverk) uten den vanlige dosen med krangel som vanligvis oppstår? :-)

mvh
    Knut Inge

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: ffd-show og zoomplayer (kverulering)

Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Er problemet at "all" pc software er giret mot å vise bildet på pc-skjerm/digital display, mens nevnte software gir spesielle fordeler opp mot tv/crt ?
    Ja.
    Mens instillinger som gjøres med denne software gir store utslag på en Crt-projector, vil dem såvidt vises på et lcd-display/crt-monitor, etc...

Newcomer carmacoma sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merket relativt stor forskjell, og villle ikke ha gått tilbake å bruke den gammle dvdplayer`n. Men det var litt mye mikkmakk som måtte instaleres for å få zp til å fungere optimalt.

Bilde ble mye skarpere\detaljer kom bedre frem, spesielt i mørke partier av filmen. Blir kanskje galt å dra sammenligninger med hdtv, men bilde ble nærme de wmv9 klippa. :arrow:
    http://www.microsoft.com/windows/win...tShowcase.aspx

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •