hjelp til valg av lydkort.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp til valg av lydkort.

driver å skal bygge den neste pcen min og trenger litt hjelp til valg av lydkort.

tenkte på en pris mellom 1-2.000kr.

sett på disse:
    Creative SB X-Fi Titanium HD
    ASUS Xonar Essence STX
    ASUS Xonar D2X/XDT, 7.1 channel

kommer 95% blitt brukt til å overføre digital lyd via coax til min prosessor.
    den har en extremt god dac innebygget(nad m15hd) så det jeg ser etter er best mulig lydkvalitet ut via coax.

må også ha mulihet for hodetelefon utgang til lanbruk.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espen_rud
    driver å skal bygge den neste pcen min og trenger litt hjelp til valg av lydkort.

tenkte på en pris mellom 1-2.000kr.

sett på disse:
    Creative SB X-Fi Titanium HD
    ASUS Xonar Essence STX
    ASUS Xonar D2X/XDT, 7.1 channel

kommer 95% blitt brukt til å overføre digital lyd via coax til min prosessor.
    den har en extremt god dac innebygget(nad m15hd) så det jeg ser etter er best mulig lydkvalitet ut via coax.

må også ha mulihet for hodetelefon utgang til lanbruk.
    Høres ut som om du skal ha et ASUS Xonar Essence ST(X). Du har jo ikke noe behov for et 7.1 kort...
    Det sies at ST har bedre lydkvalitet enn STX pga. innebygget klokke eller noe (søk litt rundt så finner du ut av det).

Dette kortet er 2-kanals og har innebygget hodetelefonforsterker samt coax utgang.
    Om det ikke var for at du skulle ha hodetelefonforsterker så kan det jo hende at det hadde vært en ide å vurdert om du virkelig trenger et såpass dyrt lydkort. Digital ut er nå digital ut...

-TEK

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Høres ut som om du skal ha et ASUS Xonar Essence ST(X). Du har jo ikke noe behov for et 7.1 kort...
    Det sies at ST har bedre lydkvalitet enn STX pga. innebygget klokke eller noe (søk litt rundt så finner du ut av det).

Dette kortet er 2-kanals og har innebygget hodetelefonforsterker samt coax utgang.
    Om det ikke var for at du skulle ha hodetelefonforsterker så kan det jo hende at det hadde vært en ide å vurdert om du virkelig trenger et såpass dyrt lydkort. Digital ut er nå digital ut...

-TEK
    jeg bryr meg egentlig ikke så mye om prisen bare jeg er fornøyd med produktet.

poenget var å overføre digital 5.1 kanals lyd videre til min hjemmekinoforforsterker.
    hodetelefonforsterker/utgang er kjekt å ha enkelte ganger.
    det å kunne prosessere dts hd og dolby lossless ut via coax hadde vert optimalt for å få mest mulig utnyttelse av det andre jeg har av elektronikk.

har pci vs. pci.ex noe å si på ytelsen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •