Tips/råd/erfaring (tv-kort) fra noen som har/bruker Canal Digital kabel i Windows7 MC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips/råd/erfaring (tv-kort) fra noen som har/bruker Canal Digital kabel i Windows7 MC

Har akkurat fått bygget min nye drømme HTPC, og alt fungerer supert, men jeg mangler det viktigste med denne PCen, som jeg også syns er den vanskeligste delen. TV-kort.

Jeg har Canal Digital via kabel tv i leiligheten jeg har nå. Jeg ønsker og bruke Windows 7 Meida Center, med minst 2 tunere, kanskje utvide til 3.

Så jeg lurer på hvilket tvkort jeg skal kjøpe, og hvilken løsning jeg skal gå for.

Håper noen som har dette oppe og går, kan fortelle litt om løsningen de bruker og hvor bra det fungerer. Jeg ønsker meg en løsning som er stabil og som tar opp det jeg ønsker når den skal, som helst bare kan stå på og fungere.

Har tidligere hatt HTPC med analog kabel for lenge siden, brukte da WMC og var veldig fornøyd med dette. Ingen problem og dra på ferie, alle program ble tatt opp når det skulle og alt var 100% stabilt uten noen form for problemer.

Trodde FloppyDTV var veien å gå, og ble veldig gla når jeg fant ut at de hadde begynt og produsere kortene igjen, men ser ikke ut som det er å få kjøpt i norske butikker. Og jeg har ikke bestilt slike varer fra utlandet før, så usikker.

Så jeg håper noen som bruker Canal Digital kabel tv, med et tv-kort jeg får kjøpt i dag, og bruker det i Windows Media Center 7, kan fortelle hvilket tv-kort de har og hvilken løsning de bruker, og hvor stabil/bra fungerer det.

Eller om noen har bestilt FloppyDTV kort etter de startet opp igjen og kan fortelle om det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

FloppyDTV

Du spør vel egentlig etter respons fra folk som har bestilt fra ny produsent og det er ikke jeg. Men jeg har benytta FloppyDTV mot CanalDigital i 2 år og er ganske fornøyd. Bilde, HD-kanaler osv er helt prima. Jeg plages med at jeg av og til får beskjed om at kanalen er scrambled og må så restarte PC. Dette har sammenheng med driver til kodekortet. Det skjer imidlertid ikke oftere enn at det er fullt akseptabelt for alle i huset. Og faktisk så krasjer PC/FloppyDTV sjeldnere enn CanalDigital HD PVR-boksen. Den er mye mere ustabil og har et mye dårligere brukerinterface enn MC.
    Alt i alt veldig fornøyd.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en gang du skal ha mer enn en tuner får du ett problem, nemlig at du må ha to/tre CAM, 2/3 kort, to/3 CI og like mange tunere.

Jeg tror jeg ville gitt disse kortene ett forsøk; http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ual-tuner.html med en CAM, men må presisere at det blir litt prøv og forhåpentligvis _ikke_ feil.

Du trenger ikke firedtv lenger, du kan bruke DVBLogic - provider of digital streaming connectivity solutions med hvilken som helst tuner. Da kan du visstnok også lese EPG fra dvb-c, noe som er en fordel da MS ikke har full EPG på alle kanaler (FEM osv).

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torel
    Du spør vel egentlig etter respons fra folk som har bestilt fra ny produsent og det er ikke jeg. Men jeg har benytta FloppyDTV mot CanalDigital i 2 år og er ganske fornøyd. Bilde, HD-kanaler osv er helt prima. Jeg plages med at jeg av og til får beskjed om at kanalen er scrambled og må så restarte PC. Dette har sammenheng med driver til kodekortet. Det skjer imidlertid ikke oftere enn at det er fullt akseptabelt for alle i huset. Og faktisk så krasjer PC/FloppyDTV sjeldnere enn CanalDigital HD PVR-boksen. Den er mye mere ustabil og har et mye dårligere brukerinterface enn MC.
    Alt i alt veldig fornøyd.
    Hei og takk for svar
    Jeg har lenge hatt lyst på FloppyDTV for når jeg leser så virker dette som den beste løsningen, men det ser ut som det ikke er mulig å få kjøpt her i Norge, enda. Hadde håpet at disse kortene skulle komme i salg i Norge igjen.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Med en gang du skal ha mer enn en tuner får du ett problem, nemlig at du må ha to/tre CAM, 2/3 kort, to/3 CI og like mange tunere.

Jeg tror jeg ville gitt disse kortene ett forsøk; http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ual-tuner.html med en CAM, men må presisere at det blir litt prøv og forhåpentligvis _ikke_ feil.

Du trenger ikke firedtv lenger, du kan bruke DVBLogic - provider of digital streaming connectivity solutions med hvilken som helst tuner. Da kan du visstnok også lese EPG fra dvb-c, noe som er en fordel da MS ikke har full EPG på alle kanaler (FEM osv).
    Jeg vet at du må ha flere cam og flere kort, er dette et problem annet enn pris? Skaper det noe problem utover det? Blir det ustabilt eller noe?

Jeg har hørt om og lest litt om dvblogic.com, men leser ofte at det er ustabilt, halvferdig osv? At folk ikke får det til og fungere med enkelte tunere osv. Men det er vel kanskje kommet nye versjoner etterhvert. Noen av innleggene er vel blitt gamle nå.

Er dette noe du bruker? Og hvilket tvkort er anbefalt/har folk gode erfaring og bruke sammen med dette?
    Vil gjerne høre om noen har gode erfaringer med denne løsningen? Noen som har erfaring?

Hadde vært greit og fått for en utprøvd/testet løsning

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to USB-tunere fra terratec og to pci-tunere fra samme produsent. Ikke fornøyd med noen av dem, men det kan være at samspillet mellom kortene/driverne og dvblogic ikke var det beste når du ønsket å kjøre to tunere. Det skal ha blitt rettet, men jeg har lagt HTPC'en på hylla grunnet mangel på tid. Planen er å trekke den frem igjen, men det kan godt være jeg heller satser på Dreambox 7020HD med dual DVB-C, evnt oppgraderer til en bedre orginaltuner når denne kommer. P.t. kjører jeg orginalt hele veien.

Pris og eventuelt plass i kabinettet, utover det takler WMC inntil 4 tunere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •