DIY av en hjemmeserver (ikke HTPC, men relatert) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Etter mye trøbbel med leveranser av enkeltdeler har jeg endelig fått hardwaren i hus (men fortsatt ikke den UPSen jeg hadde valgt).

Ubuntu server er sikkert bra, men det viser seg at de siste versjonene av Ubuntu har gått over til drivere som ikke er kompatible med videodelen på hovedkortet jeg til slutt endte opp med, nemlig et ASUS AT5NM10-I MINIITX ATOM D510.

Har ikke kommet rundt til å begynne å streame, men tror ikke det er noen problem å streame HD-video med den, men den klarer visstnok IKKE å vise det fram. Det er heller ikke noen digital bildeutgang på denne.

Men nå skal jeg forsøke plan B, som er en annen Linux-distro enn Ubuntu server, og heller sette opp de tjenestene jeg trenger. Ble ihvertfall mer tidkrevende enn jeg håpet, dette. Men lærerikt blir det sikkert.
    Kode:

Integrated Intel Graphics Atom D525/D510 
    Max. shared memory: 256 MB
    Auda..

Ser nå ut som det er håp ifall.

[Phoronix] Intel Sandy Bridge VA-API Video Acceleration Performance

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter at ingen leverandører kunne levere den UPS-en jeg hadde bestilt, så ble denne lagt på is i våres.

Nå er jeg tilbake og har fått bestilt meg ny, alternativ UPS (den jeg gikk for later til å aldri være på lager). Fikk begynt å installere ny Linux i går. Linux Mint (som var den alternative versjonen jeg forsøkte sist) gikk i stå på grunn av GRUB-trøbbel, og nå har jeg forsøkt siste versjon av Ubuntu Server igjen. Er såvidt oppe med xcfe sent i går kveld. Vi får se hvordan det går videre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •