IR fjernstyring av pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IR fjernstyring av pc

Lurer på om dere vet om noen gode IR fjernkontroller med mottaker til å fjernstyre pcen med? Tenker i første omgang på styrng av itunes osv.
    Fjernkontrollen skal programmeres over på yamaha 750 fjernkontrollen min senere så jeg bryr meg ikke over kvaliteten.

Noen som har noen forslag til produketer som vil passe?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

På generelt grunnlag vil jeg anbefale deg en RF (radio) fjernkontroll i steden for IR, av den enkle grunn at du slipper å "sikte" på IR mottageren hver gang du skal stille volum, skifte sang etc. Jeg bruker selv ATI Remote Wonder, men både Remote Wonder II og Snapstream Firefly fjernkontrollen anser jeg pr. dd for å være enda litt bedre (de var ikke ute da jeg kjøpte min). ATI fjernkontrollen er jeg rimelig sikker på at jeg har sett 3-parts drivere til Itunes... og uansett får du styrt både Winamp, WMP og J.River Media Center rett "ut av boksen"...

Hvis det ikke er i strid med retningslinjene :? , kan jeg anbefale vendur.no, som har et stort utvalg av fjernkontroller og relaterte ting for hjemmekino-interesserte...

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den helt motsatte erfaring, og vil anbefale IR remote. Jeg holdt på i over et år å mekke for å få en ATI remote wonder til å funke, men det ble aldre bra. Jeg bruker remote for å styre tv, surround receiver og pc med Zoomplayer og R.River MediaCenter.

Jeg kjøpte en av de billigste fjernkontrollene (Packard Bell) på Vendur som kommer med en IR mottaker. På internet fant jeg sw for å få IR mottaker til å funke sammen med Girder. Så kjøpte jeg en litt fancy universal remote og programmerte den. Dette funker helt feilfritt, spesielt fordi jeg har valgt helt forskjellige koder for Zoomplayer og MediaCenter, noe som ikke var mulig med RemoteWonder (var avhengig av litt avansert scripting i Girder).

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huyazo
    Jeg holdt på i over et år å mekke for å få en ATI remote wonder til å funke, men det ble aldre bra.
    Heisann!

Hva var problemene dine, konkret? Kanskje jeg kan komme med noen innspill...

Forresten, man får da ATI plugin til Girder... da kan man jo gjøre alle de samme tingene som med en IR, men også gjennom vegger (spesielt kjekt i mitt tilfelle siden jeg har alt utstyr i "maskinrom" bak hjemmekinoveggen...). Sammen med en TIRA IR sender kan man også sende IR signaler, f.eks. for å styre volumet på forsterkeren opp og ned...

Newcomer sven-o sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale IR. IR-kontrollerne er som regel ikke så store og klumpete som RF, og kjøper du kvalitet er det ikke noe problem med signalet.
    Jeg har ATI fjernkontrollen(RF) og en IR, og er fornøyd med begge. Problemet med ATI kontrollen derimot er størrelsen, og utifra hva jeg har hørt gjelder dette samtlige RF-kontrollere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bruke den orginale programmerbare fjernkontrollen jeg fikk med yamaha 750 forsterkeren. Har bestillt en packard bell fjernkontroll som jeg skal programmere over på yamaha kontrollen. Tenker å bruke girder sammen med en com-port driver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •