Htpc og Blu-ray og 24p - ingen enkel løsing? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Den analyserer plata og setter frekvensen ut fra innholdet på plata ja. Det skriptet ditt hørtes ekstremt overkill ut.
    Men det er jo flott da! Hvordan håndteres ekstramateriale med annen refreshrate? Eller settes frekvensraten basert på selve filmen.

EDIT: Har lest litt om AnyDVD-delen nå og de analyserer da vitterlig ikke selve filminnholdet i følge det jeg fant på forum. Den sjekker kun hva slags disk det er snakk om og setter fps ut fra et forhåndsdefinert frekvenssett. Med andre ord helt ubrukelig på alle blu-rays som ikke kjører standarden 23.976fps.

Scriptet mitt var ikke overkill i det hele tatt. Det var den eneste måten jeg klarte å få det til 100% korrekt i alle tilfeller fra BD-ISO. Før dette måtte jeg sjekke fps'en manuelt med mediainfo og deretter switche. Scriptet automatiserte alt dette. Hvorfor er dette overkill? Hvis du vet om en løsning som fungerer uansett fps på blu-ray fra disc/iso så kan du jo forklare trådstarter hvordan det gjøres.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Har du noen formening om hvorfor dette skal være så vanskelig å la seg gjøre uten å mekke til selv? Noen som har peiling på hvorfor dette skal være en så big deal?
    HTPC er DIY.

Det er en big deal fordi mye av det elementære vi gjør på en HTPC vil bli egne "produkter" for leverandørene av innholdet.

Refresh matching er også en ganske "ny" ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    HTPC er DIY.

Det er en big deal fordi mye av det elementære vi gjør på en HTPC vil bli egne "produkter" for leverandørene av innholdet.

Refresh matching er også en ganske "ny" ting.
    Det er vel en ny ting i HTPC verden, men det burde vel kunne adobteres fra alskens andre spillere. Om jeg ikke husker feil så kan vel både Dune og WD TV Live boksene skifte refresh rate automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt samme problemet nå siden jeg kjøpte nytt skjermkort. Alle filmene jeg spillte av, om det var xvid, divx eller mkv så hadde jeg denne hakkinga rimelig ofte. Da var hz på 60. Fant ut etter å prøvd alt av codecs å spillere som finnes, inkludert powerdvd å xbmc at problemet ikke var det. Problemet var hz instillinga. Med 23 hz ble alt bare fantastisk, men enkelte videoer har 25 frames/sec. Da må hz stå på 25.

For å slippe å manuellt endre dette hver gang bruker jeg mpc hc som har en autochange funksjon som kan slås på, og velge hz setting ut fra frekvensen på innholdet som spilles av. Å dette fungerer utmerket. I tillegg spiller denn jo alt.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med massiv hakking på filmer når jeg aktiverer Motion Plus på min Samsung LCD-tv. Ved vanlig avspilling er det ikke noe hakking (annet enn den som har vært der fra tidenes morgen). Tvert jeg slår på MP (altså bevegelsesutgjevning) begynner ting å hakke noe jævlig i iregulært intervall. Jeg prøvde å sette skjermen til 23 Hz og det hjalp faktisk betraktelig. Men det eliminerte ikke problemet. Det er fremdeles hakking, men i ganske perfekte intervaller på noen sekunder. Dette er selvsagt fra en HTPC. Ved avspilling fra en PS3 og direkte fra minnepinne rett i tv'n er ikke hakkingen tilstede i det hele tatt. Noen andre med lignende erfaringer og som har flere tips til åssen dette kan fikses? Forbandet irriterende dette er!!

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet

Newcomer Cinemarillion sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker MediaPortal med Blu-ray handler og Anydvd hd, sammen med automatic refreshratechanger ser ut til å virke ganske bra, jeg har ikke brukt det lange, men jeg har ikke sett noe til hakkinga jeg opplevde i tmt5. Da slipper du allverdens fancy menyer osv.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •