Ny HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Ny HTPC?

Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny HTPC?

Hei,

Har satt sammen en handleliste på komplett nå, skal bygge meg en HTPC etter jul nå. Så lurte jeg på om noen kunne se over listen å se om den vil funke fint. Skal bare bruke den til å nettlesing og så klart se filmer i 1080p mkv filer. Ofte er disse filene på 16GB. Trenger jeg da et ekstra skjermkort eller burde hovedkortet klare å kjøre det av seg selv.

Syns forresten 4000 er en fin pris for en HTPC.

Her er linken til handlelisten

Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil nok funke helt fint. Har sett på noe av det samme oppsettet selv.

Merk at hvis du skal ha ekte ukomprimert HD lyd ut fra blu-ray må du kjøpe et skjermkort som støtter bitstream ut. Dette kan jo evt komme senere.

Du kan også vurdere en SSD disk til OS.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikker litt på oppsett rundt samme kabinettet, jeg oppsettet jeg hadde i en annen tråd ble veldig dyrt pga valgt kabinett..... samt at jeg fikk veldig dårlig mulighet til utvidelser

Kan kjøpe 2 sånne for samme prisen...

Men hva gjør man med fjernkontroll til slike som det ikke medfølger?

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eplekjeks
    Jeg kikker litt på oppsett rundt samme kabinettet, jeg oppsettet jeg hadde i en annen tråd ble veldig dyrt pga valgt kabinett..... samt at jeg fikk veldig dårlig mulighet til utvidelser

Kan kjøpe 2 sånne for samme prisen...

Men hva gjør man med fjernkontroll til slike som det ikke medfølger?
    Kan anbefale Microsofts media center fjernkontroll på det varmeste (i alle fall med wmc).
    Fordelen med denne er at den har en egen ekstern ir mottaker som kan legges slik at den er i fri sikt. Svært bra mottaker son fungerer bra under praktisk bruk. Rimelig er den også.

-tek

Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg har satt sammen en ny HTPC handleliste på komplett Noen som kan fortelle meg om det er noe galt med den eller om dere ville byttet på noe ?

Ja jeg vet at det mangler blu-ray drev, men jeg skal bestille det fra et annet sted tenkte jeg

Komplett.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vifte og kjølepasta trenger du ikke. Det står 3x12CM vifter i kabinettet og i tillegg en 14 cm vifte i strømforsyningen. Oppsettet ditt er meget bra og det utvikler minimalt med varme. Var jeg deg så hadde jeg først prøvd meg med å kjøre kun med CPU og vifta i strømforsyningen. Tror det skal holde greit.
    Kjølepasta er ikke nødvendig. Det ligger på kjøleribba som følger med CPUen.

Ellers så hadde jeg sterkt vurdert en liten SSD disk til systemet. Feks en 80 eller 120GB fra intel. Og så evt kjørt en ekstern eSata disk. Men det koster litt ekstra. Ellers så anbefaler jeg Plextor sin BD brenner på det varmeste. Det er en solid brenner og den ripper mye kjappere en de andre spillerne jeg har testet. Har selv hatt LG, Samsung, Sony, Aopen og Asus sine men de har feks aldri klart å rippe en hel BD film på under 50 minutter. Mens Plextor sin bruker som regel rundt 30 minutter. Ikke sikkert det er viktig for deg da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •