Nok en selvbyggertråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nok en selvbyggertråd

Det er år og dag siden jeg bygde PC sist.. Det kan faktisk ha vært i forrige årtusen.. Men da det ikke finnes noe ferdigbygg på markedet som passer meg, ser jeg meg nødt til å bygge selv...

Jeg skal ha en PC som kan stå fremme i stuen, helst med slot in (så ikke unga knekker skuffen).. og den må ha Firewire til mine FireDTV'er.. Og det er det siste punktet som er det store problemet....

Jeg har nå tenkt på følgende konfigurasjon:
    origien M10 mini-ITX
    ASUS AT5IONT-I, Atom D525
    4gb DDR3
    SDM PCIe Firewire 2+1P (her står ikke noe om W7 drivere..men det regner jeg med går greit)
    WD Scorpio Blue 2,5” 1TB
    Sony Blu-Ray Reader BC-5640H Slim Line

Hele greia skal virke mot en Home server for felles lagring av opptak...

Har jeg glemt noe....?
    Er det noe av dettte som ikke funker?
    Kan jeg gjøre det billigere/annerledes?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Bare noen forslag fra min side:
    1. Med et så utrolig flott kabinett du har valgt deg ut ville jeg kostet på en fullblods prosessor også. ZOTAC H55-ITX og i3-540 er et forslag. Da har du en prosessor som er helt lydløs når du surfer, ser film, hører på musikk osv., men som også har tilgjengelig kraft når du trenger dét.
    2. Blu ray spilleren du har listet opp har knappen for å få ut platene plassert litt til høyre for midten, mens kabinettet har tilsvarende knapp plassert helt til venstre. Sjekk om det følger med noen overganger el. for dette sammen med kabinettet, hvis ikke, velg en annen spiller.
    3. Du trenger en slik kabel til blu ray spilleren.
    4. Personlig ville jeg legget til en SSD i stedet for eller i tillegg til harddisken. 2.5" disker er trege greier...
    5. Sjekk at ikke kabinettet krever riser cards for innstikkskort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finner ingen BD slotin som passer med knappene... kun den ene faktisk...
    Mulig jeg går for DVD m evt ekstern BD senere..

Hvordan er disse innebygde skjermkortene... de er greie nok for sitt bruk?...
    Jeg får jo ikke noe plass til ekstra grafikkkort..

vil jeg få plass til 2 2,5" disker?...er jo bare 1 ledig plass

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg ikke en ekstern spiller er en bra løsning. Hør med forhandleren av kabinettet hvordan denne knappen fungerer. Kan jo hende at de har løst dette med en slags overgang eller noe. I motsatt tilfelle må de jo ha noen blu ray spillere å anbefale. Får du ikke til en løsning her ville jeg valgt et annet kabinett.

Det innebygde skjermkortet er mer enn bra nok til bruk i en media-PC. De eksterne vil kun være bedre dersom en skal spille, men de bruker mer strøm, noe som vil gjøre at maskinen vil bråke en del mer.

Angående 2.5" disker er jeg sikker på at du får plass til to. Disse er jo så små at en kan lime de fast nesten hvor som helst i kabinettet. I mitt kabinett har jeg montert en 2.5" harddisk i standardfestet og derettet festet SSD-en på toppen av harddisken med to strips.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •