Er det verdt å overføre alle mine DVD-filmer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det verdt å overføre alle mine DVD-filmer?

Hei. Jeg har planer om å kjøpe inn en HTPC og bruke Windows Media Center. Det jeg lurer på er om det er verdt å overføre alle mine ca. 130 DVD filmer på den? Det er klart at det er mer hendig å ha filmene lagret på en PC og det vil antagelig være lettere å finne fram til den filmen jeg skal ha, men er det verdt det? Jeg lurer også litt på hvordan det er å "browse" gjennom filmene med WMC, man får vel ikke noe ikon eller beskrivelse av filmen noe som kan gjøre det litt vanskelig hvis man ikke har bestemt seg for hvilken film man skal se.

Jeg vil gjerne høre litt erfaringer fra folk som har overført mange DVD filmer over på en PC.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Hei. Jeg har planer om å kjøpe inn en HTPC og bruke Windows Media Center. Det jeg lurer på er om det er verdt å overføre alle mine ca. 130 DVD filmer på den? Det er klart at det er mer hendig å ha filmene lagret på en PC og det vil antagelig være lettere å finne fram til den filmen jeg skal ha, men er det verdt det? Jeg lurer også litt på hvordan det er å "browse" gjennom filmene med WMC, man får vel ikke noe ikon eller beskrivelse av filmen noe som kan gjøre det litt vanskelig hvis man ikke har bestemt seg for hvilken film man skal se.

Jeg vil gjerne høre litt erfaringer fra folk som har overført mange DVD filmer over på en PC.
    hvis du kjører xbmc på htpcen vil du vertfall få mulighet til å sjå coveromslag og beskrivelse av filmen mens du blar gjennom samlingen. Eg har lagt inn noko at det eg har av dvd og bluray. Serier som du har på dvd er veldig greit å legga inn. då slepper du pausen når du leiter etter neste disk.
    har lite erfaring med windows media center.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har god erfaring med å overføre mine dvd'er til pcen, sitter nå med en ca 2 tusen filmer på disk snart, sparer utrolig mye plass på det, pluss at jeg syns det er mye lettere browse. litt jobb rippe alt sammen da:P

Tror ikke wmc er så ille, men selv bruker jeg et eget selvlagd program som er utrolig chill, hvor jeg finner fram cover etc.

Har snust litt på boxee programmet også, dette er jo gratis og vil finne cover og info på alle dine rips om du kaller de riktig navn den tar også alle dine avi og andre typer filer, serier etc, veldig fint program

Uansett, jeg vil anbefale ripe over på pc, jeg har rippet de fleste i bare 4,5gb for å spare plass, halv kvalitet, bilde blir ikke helt like bra som dvd, men mye bedre en divx kvalitet, lyden er der 100%, kan jo rippe de i full kvalitet om man vil, men tar da dobbelt så stor plass, alt etter eget smak og behag

tror jeg begynte rippe allerede på rundt en 150 filmer selv. Kjøp deg et fint htpc kabinett og smell inn så mange store disker du klarer kommer jo bare større større disker etterhvert, til slutt sitter du med tusen filmer på bare en disk da snakker vi multimediacenter da :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for positivt svar Jeg har sett litt på plugins til WMC og jeg ser nå at dette ikke trenger å være noe problem. Jeg fant en plugin kalt Media Browser som visst nok i følge guider skal være det beste av det beste. Jeg får gjøre et forsøk og heller komme tilbake til dere

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd endel forskjellige programmer, men valget falt tilslutt på XBMC i likhet med veldig mange andre på forumet her.
    Bakdelen med programmet er at det krever litt å sette seg inn i alle mulighetene programmet har.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Mener det er verdt det jeg.
    Jeg bruker My Movies (My Movies - Home) samme med Windows Media Center (Windows 7 x64)

-TEK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •