Ipad som fjernkontroll til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ipad som fjernkontroll til HTPC

Hei

Jeg driver å planlegger HTPC, og vurderer forskjellige løsninger for styring av systemet.
    En ide jeg har lyst til å prøve er ipad med TeamViewer (eller lignende VNC løsninger).
    Noen som har prøvd dette? eller ser noen umiddelbare svakheter/begrensninger?

Tenker meg muligheten til å styre spotify uten å kjøpe eks. sonos, og uten å må slå på TV.
    HTPCen skal multitaske litt mellom Spotify/musikkløsning, film, og media lagring.

Takker for svar..

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei enous, og velkommen til AVForum!

Interessant problemstiling det der. Jeg vurderer samme løsning selv, men har ikke investert i iPad enda, så jeg vet ikke helt hvordan det "speller".

Er litt usikker på om det er mulig, men ville tro det ideelle ville ha vært om HTPC'en kjørte på 1920x1080, mens skjermbildet til iPad'en ble skalert ned til 1024x768 (eller 1024x576). Har aldri sett dette i praksis, så jeg vet ikke helt hvordan dette hadde tatt seg ut.

En svakhet kan kanskje være at GUI nødvendigvis må bli litt hakkete/seigt pga begrensninger i WiFi-båndbredden, men har stor tro på at det kan bli veldig bra!

Hvis du prøver å få til dette så del for all del opplevelsene med oss!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen ipad, men med en android telefon kan jeg fint remote en windows pc over wifi, uten treghet. Så om riktig programvare finnes for ipad så bør ikke dette være noe problem i det hele tatt.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har kommet en god del remote apps til iPad/iPhone. Jeg ville heller satsa på en slik løsning enn en VNC/RDP løsningen. De jeg har prøvd til nå har vært trege eller de "lægger" som min yngre bror ville sagt.

Nå bruker jeg Plex som mediasenter med Plex sitt eget remote app som styring. Et annet app jeg kunne tenkt meg å prøvd ut er Remote HD.. en VNC/fjernkontroll hybrid med støtte for mange programmer på både PC og Mac.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Jeg har ingen ipad, men med en android telefon kan jeg fint remote en windows pc over wifi, uten treghet. Så om riktig programvare finnes for ipad så bør ikke dette være noe problem i det hele tatt.
    Regner med at det er "en del" færre pixels som skal overføres til en telefon, så det er jo mye mindre sannsynlighet for evt hakking/lagging.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over RDP protokollen blir det uansett ikke overført "pixel for pixel" Mulig det blir det med vnc?

Kan fint remote fullscreen 1280x1020 over en 1mbit link. Så en 54mbit trådløs link vil ikke være flaskehalsen, da er det heller hw på ipadden som setter stopper. Dog, er det mye trafikk på det trådløse nettet vil jo dette kunne påvirke latency i en rdp session dvs LÆGG

Jeg er også litt tilhenger av å bruke de propreteriære remote appene til hvert enkelt mediacenter. Men her vil han ha mulighet til å kunne starte spotify, og da må man ut av mediacenter softwaren og inn i OS`et. Så man må da bruke noe som gir remote konsoll tilgang. Slik som VNC, logmein, teamviewer, radmin, mstsc/rdp etc...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for bra svar, fått et meget bra intrykk av AVforum

Jeg skal prøve å få til en løsning med Ipad som fjernkontroll.
    Men tar samtidig å slenger på en IR-motaker på HTPCen, for å ha flere muligheter.

Prosjektet mitt blir realisert iløpet av jannuar, skal skrive en post med erfaringer.

God jul

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meiner å huske at Akto skulle bruke dette i sin nye kino? kanskje han har løsningen?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker air mouse pro med min htpc, beste appen jeg har testet for styring av pc..
    Testet en del vnc apps, men problemet med de jeg har testet er at de ikke kjører begge skjermene samtidig.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Hvilket program bruker du til det? laster jeg det ned fra android market? må jeg også laste ned et program til pcen?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Air Mouse er kanonbra. Der har du både mus og tastatur.
    Minuset er xbmc som ikke takler Air mouse. Men der har du egen app som styrer xbmc.
    Minuset er at du må ha på tv for å se skjermbilde.

Remoteless er en app som styrer spotifyen som du har på pcen. Du kan da bruke spotify på anlegget uten å ha tv på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •