TV2 Sumo og hakking, EeeBox 1501P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question TV2 Sumo og hakking, EeeBox 1501P

Hei!

Jeg kjører bluray, youtube 720p, 1080p helt glatt uten forstyrrelser, men ser jeg på TV2s sumo med silverlight, så opplever jeg hakking og usynkron lyd hvis kvaliteten er satt på det som er anbefalt for min linje.

Jeg skjønner ikke helt hjelpesidene til TV2 som sier følgende:
    Med din nettilkobling kan du se video i inntil 1300 kbit/s. Det gir deg normalt god TV-kvalitet.

Men lenger ned: NextGenTel har avtale om å levere video i inntil 6000 kbit/s.
    Din linje er målt til ca 6800 kbit/s.

Noen tips og triks?

Jeg har også lest på dette forumet at noen ser på TV2 sumo via Windows media center..? Hvordan gjør dere det?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bikbok
    Hei!

Jeg kjører bluray, youtube 720p, 1080p helt glatt uten forstyrrelser, men ser jeg på TV2s sumo med silverlight, så opplever jeg hakking og usynkron lyd hvis kvaliteten er satt på det som er anbefalt for min linje.

Med din nettilkobling kan du se video i inntil 1300 kbit/s. Det gir deg normalt god TV-kvalitet.

Noen tips og triks?

Jeg har også lest på dette forumet at noen ser på TV2 sumo via Windows media center..? Hvordan gjør dere det?
    Hvilken nettleser bruker du?
    Selv om avtalen er på 6000kbit/s så kommer alt ann på sendingen i seg selv fra TV2.
    Jeg merket stor forskjell når jeg gikk fra Firefox over til Chrome.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bikbok
    Hei!

Noen tips og triks?

Det kam komme av at TV2 sumo ikke støtter gpu-akselrering av videoavspilling.
    I silverlight kan man skru av denne muligheten, og ryktet på gata sier at TV2 har gjort dette.. Og da blir det fort hardt for en stakkars atom-prosessor å dekode videoen.
    Sjekk om cpu-lasten ligger på 100% når du ser på sumo du..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •