Hei folkens!

Svigerfar har bedt om hjelp til å sette opp en funksjonell medialøsning. Selv har jeg ganske lang erfaring med diverse mediastreaming og IT generelt. Har både PS3, HP StorageWorks X510 server, PCH A200, Squeezebox radio og diverse PCer i selvkoblet kablet Gbit nett (lagt skjult med drop-bokser i alle rom).

Svigerfar er en dyktig hobbyfotograf og glad i film, og lagrer bilder på HP MediaSmart EX490. Han trenger en løsning som kan vise bilder fra serveren på en god måte. Det aller viktigste er at bildene vises med thumbnail og at de sorteres etter EXIF DateTimeOriginal taggen. DVD og BD skal i all hovedsak spilles fra originalplater.

Jeg har tenkt på et oppsett basert på Twonky server på HP serveren, jeg kjører tilsvarende og der har jeg moddet configfilene slik at bildene sorteres etter EXIF. Hvilken avspillerboks burde jeg anbefale? Den bør helst kunne streame DLNA med thumbnail av bilder og spille DVD og BD fra plate.

PCH C200 er jo et alternativ, men den viser ikke thumbnails av bilder over DLNA. PS3 gjør derimot det, men er muligens litt vrien å bruke for svigerfar på 70 år.

mvh
PK