Streame musikk og film i HD fra nettet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streame musikk og film i HD fra nettet?

Jeg er veldig usikker på om dette er rett kategori, eller om den kanskje burde ligge under chit-chat, siden jeg ikke fant noen som dekket spørsmålet mitt.

Pr idag har vi leilighet i blokk, og til nå et Bose Lifestyle 18 koblet til en 3 år gammel Panasonic HD-ready plasma.

Vi skal selge leiligheten, og enten kjøpe hus som skal pusses opp fra bunnen eller bygge nytt hus, trolig nå iløpet av sommeren 2011 om alt går som planlagt.

Det jeg ønsker meg, er en mulighet til å streame både musikk og film fra et stort online bibliotek, og jeg betaler gjerne for tjenesten. Har akkurat pakket ned 300 dvd'er pga plassmangel i leiligheten, og minst like mange cd'er.

Tidligere har jeg vært utpreget gammeldags, skeptisk til alle andre kilder enn vinyl og cd til musikklytting, holdt hardt på at stereoanlegget (for det skal såklart være stereo) skal ha dedikert spiller og skikkelige høyttalere med skikkelige kabinetter.
    Etterhvert som årene har gått, ser jeg at feks Bose's Lifestyle dekker familiens behov, uten å ta for mye plass, og det er så enkelt i bruk at selv samboern greier å bruke det.

For et års tid siden var jeg på besøk hos en som hadde bygd inn Bose i taket i entreen, på badet, i gangen, på kjøkkenet og soverommet, i tillegg til å ha Lifestyle 48(?) på både soverom og stue.
    Dette med å ha lyden tilgjengelig i alle rom var faktisk ikke så ille som jeg alltid har gått å trodd, og en slik løsning frister også.

Er det noen andre som har (hatt?) samme tanker som meg? Drømmer jeg om noe som kanskje ligger 10 år frem i tid?
    Har prøvd Vobbler (spotify for filmer) endel, og det funker jo greit med unntak av at du bare får lyd i stereo, og ikke HD.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så mange ja?

Vel.. da får jeg lete videre. Ser nå at CD sammen med komplett.no tilbyr tv'er som gjør det mulig å rydde iaffal litt på stuen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måste det vara online då?
    99% gör detta från det egna nätverket i hemmet, alltså en pc, med några hårddiskar i.

Du skyfflar över alla cd och dvd till en pc och spelar av media därifrån. Då kan du kasta det fysiska mediat på lager. Den pc eller servern kan du gömma undan vart som helst i hus. Logitech squeezebox har en lösning som gör att du kan streama musiken överallt i huset. Har du möjlighet att lägga upp Cat 5 kabel i huset, kan du streama film och media i tillägg.

Men detta projekt är nog dumt både ekonomiskt och praktist att börja med innan du fått avklart med vad för bolig ni hamnar i.

Ett helt nytt hus ger ju oändliga möjligheter. I dag finns det HDMI extenders som går över cat 5 kablar, men de behöver 2st cat 5. De allra flesta har som regel bara en för musik och man är inte alltid villig att dra en kabel till överallt.
    Om man inte klarar sig med trådlöst nett för internet, bör man alltså ha 3 (!) cat 5 kablar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •