Ekstern psu til HTPC til mini ITX /ATX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Ekstern psu til HTPC til mini ITX /ATX

Hei
    Jeg er iferd med å bygge meg HTPC, har i den forbindelse lett etter mulighet for ekstern strømforsyning, da støy er lite akseptabelt.
    Det finnes jo endel vifteløse ATX strømforsyninger, men de tar stor plass og utvikler mye varme.
    I min jakt på løsninger uten støy/varme kom jeg over noe som heter picoPSU-150-XT 12V DC-DC ATX power supply
    En løsning som bruker ekstern strømforsynig type laptop.
    Dessverre ingen forhandler i norge.
    Prisen er 45$ og jeg er lite lysten på å betale like mye som vareverdien i frakt/moms/toll i tillegg til lang leveringstid.
    Etter mye leting kom jeg over et lignende produkt i norge, de har til og med butikk i Oslo. Her er også den eksterne delen med.
    psu 160w DC-DC
    Jeg regner med at det skal være nok til å drive et ITX oppsett med core I3 prossesor, en laptop hardisk og et BD drev.
    CPU har TDP 73watt.

Noen som har meninger vedr. strømforbruk eller erfaringer med leverandør?

Har ikke bestemt meg for kabinett enda, men vurderer å montere hovedkort på en plexiglassplate med harddisk under hovedkort, dvs mellom glassplata og hovedkort.
    Dette i kombinasjon med eksternt BD-drev.

Tanken er å lage en minimalistisk løsning og henge den på veggen som bilde/dekorasjon.
    Med trådløstnett, så blir det kun 3 ledninger til PCen, strøm/HDMI/USB

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du venter til over nyttår så kommer det nye 35W Core i3 varianter. Da vil det iallefall holde i massevis.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, endelig en tråd for riktig tema, hiver inn et spørsmål:
    Jeg har vært på jakt etter en løsning for ekstern PSU på en HTPC, men vet ikke hva jeg skal lete etter, hva slikt heter etc.
    Du refererer til at slike finnes. Kan du linke til noen? Evt også forhandlere i Norge?

For min del må den gjerne være både stor og varm. Målet mitt er å fjerne evt støy fra innsiden av kabinettet, og PCen står godt ventilert i et teknisk rom. God plass.

Edit: Formulering

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en modulær strømforsyning på utsiden av kabinettet? Det er da lett å lage nye skruhull slik at den kan skrus fast på baksiden av kabinett.

Men husker å ha sett et ferdig HTPC kabinett en plass med ekstern PSU, tror det var silverstone som produserte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Ah, endelig en tråd for riktig tema, hiver inn et spørsmål:
    Jeg har vært på jakt etter en løsning for ekstern PSU på en HTPC, men vet ikke hva jeg skal lete etter, hva slikt heter etc.
    Du refererer til at slike finnes. Kan du linke til noen? Evt også forhandlere i Norge?

For min del må den gjerne være både stor og varm. Målet mitt er å fjerne evt støy fra innsiden av kabinettet, og PCen står godt ventilert i et teknisk rom. God plass.

Edit: Formulering
    Det ligger linker i mitt første innlegg, trykk på teksten med strek under.
    Der ligger link til kun PSU.

Hos samme leverandør Iwill Webshop har de ITX kabinett med ekstern PSU, slimline slot til BD-drev og USB og kortleser i front.
    Jeg har nettop vært i kontakt med dem og bestilt følgende kabinett.
    Iwill Webshop Jetway mini-ITX m/140W (120W adapter) + Veggfeste

En annen grunn til at jeg ikke vil ha intern strømforsyning er at jeg har hatt 3 PCer i løpet av de siste årene hvor intern ATX PSU har takket for seg med et kjempesmell og masse røyk.
    Dette har vært server maskiner i heimen som har stått på døgnet rundt.

Føler meg litt tryggere med en liten ekstern sak type laptop PSU.:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsga
    Hvis du venter til over nyttår så kommer det nye 35W Core i3 varianter. Da vil det iallefall holde i massevis.
    Har ikke tid til å vente ops:

Dattera får PS3 som har stått i hjemmekinoen til Jul, og da har ikke jeg noe å spill Blu-ray på.:-D :-D

Var i grunnen aldri fornøyd med PS3 som mediasenter.
    Har en WD-tv live i tillegg, den fungerer i grunnen veldig bra, støtter det alt jeg har foret den med, men den er hverken barnevennlig eller konevennlig.
    Utrolig irriterende at man må bla seg gjennom hele mappe hirarkiet for å komme til film mappene som ligg spredd på NAS og div. USB disker.

Har for noen årsiden prøvd XBMCpå linux plattform, likte grensesnittet veldig godt.
    Driver nå og tester ut XBMC på W7 og synes det ser veldig bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her:

Minhembio.com - Hemma hos Joemon - HTPC XBMC 1080P

Her er det en som har brukt picoPSU-120 til samme formålet.

Jeg har samme kabinett som han, så tenker gjøre noe av det samme.

PicoPSU-150 får du også kjøpt på ebay: PicoPSU-150-XT 150W 12Volt ATX Power Supply Cyncronix - eBay (item 160429089631 end time Dec-25-10 10:47:32 PST)

Denne kommer på 186,- og du slipper da unna mva ved import.
    Ebay er gull

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •