Canal Digital Parabol i Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer TimberRidge sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital Parabol i Media Center

I min gamle HTPC, som kjørte Windows Media Center, hadde jeg 3 analoge TV-mottaktere og kunne da se på TV, gjøre opptak og streame TV til XBox-360. Vi har nå flyttet og har ikke lenger kabel-TV. I stedet har vi parabol fra Canal Digital.

Jeg har forstått det slik at det er vanskelig (umulig?) å få Canal Digital til å fungere med Windows Media Center. Jeg er ikke fornøyd med tuneren som følger med abonnementet til CD og jeg savner muligheten til å streame TV til XBoxen på loftet.

Hvis det er mulig, kan noen hjelpe med en liste over utstyr jeg trenger i min nye HTPC for å kunne gjøre det samme som før? Gjerne med en annen Media Center programvare, men streaming til XBox er dypt savnet. Helst en løsning med 2 eller flere tunere, da mulighet for opptak eller å se en kanal på PC og en på XBox også hadde vært fint.

Er det lettere å få til en slik løsning med Bakkenettet eller Viasat?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer TimberRidge sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Hei jpteri.

Nei, den har jeg ikke sett, til tross for iherdig søking. Slik jeg leser den tråden, er dette absolutt mulig å få til. Takk for tipset! :-D

Jeg får følge den tråden videre en stund, før jeg kjøper inn Tunere og CAM. Litt synd for meg at Baldolaf ser ut til å satse på en Linux-løsning. Jeg regner med at jeg er bundet til Windows Media Center siden jeg "må" ha XBox-streaming. Eller tar jeg feil nå? Kan dette gjøres med andre Media Center systemer? Jeg liker WMC veldig godt, men kan godt prøve ut noe annet, hvis det fungerer.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TimberRidge
    Hei jpteri.

Nei, den har jeg ikke sett, til tross for iherdig søking. Slik jeg leser den tråden, er dette absolutt mulig å få til. Takk for tipset! :-D

Jeg får følge den tråden videre en stund, før jeg kjøper inn Tunere og CAM. Litt synd for meg at Baldolaf ser ut til å satse på en Linux-løsning. Jeg regner med at jeg er bundet til Windows Media Center siden jeg "må" ha XBox-streaming. Eller tar jeg feil nå? Kan dette gjøres med andre Media Center systemer? Jeg liker WMC veldig godt, men kan godt prøve ut noe annet, hvis det fungerer.
    MythTV backenden har en UPNP server innebygget, så hvis Xboxen takler UPNP så skulle det være mulig. Om dette gir dårligere funksjonalitet enn med WMC vet jeg ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •