Mythbuntu og noen spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mythbuntu og noen spørsmål

Problemet er at jeg vil bruke det kortet som kom med riksTV pakken.
    jeg tror at NRK kanalene ligger åpne i DVB-T nettet, dvs man trenger ikke kort men sikker er jeg ikke.
    Det ser ut som om riksTV bruker conax/cas 7 på de kanalene som ikke er gratis.
    Er det noen som har info rundt dette ?

Norges televisjon (NTV) bruker H.264 og HE-AAC koding på lyd og bilde.
    Det er en patch som gjør at det funker her:

https://launchpad.net/~paul-kcbbs/+archive/ppa

Mulig at det skal settes inn ett DVB-S2 kort i stedet for viasat
    boksen som kom med ett Videoguard (NDS) kort.
    kortet blir da:
    TBS 6921 PCI-E DVB-S2 TV Tuner Card

kortleser:
    MaxDigital Smargo smartreader

softcam(s) ( som støtter oppdatering av kortet via EMM )
    sasc-ng Install SASC-NG - Dolot
    +
    OSCam Streamboard

På den måten håper jeg å kunne stappe de boksene som var med i ett skap og la de stå der og støve ned...

hardware info:

Kasse:
    http://www.antec.com/Believe_it/product.php?id=MTE3NA==

PSU ( strømforsyning,danskprodusert )
    CP-700M 700W Modular - Chill Innovation Product Specifications

Hovedkort:
    GIGABYTE - Motherboard - Socket 1156 - GA-P55-USB3 (rev. 2.0)

RAM.
    Corsair Dominator - Minne - 4 GB : 2 x 2 CMP4GX3M2A1600C8 - Amentio Datakjeden

CPU
    Intel® Core™ i5-760 Processor (8M Cache, 2.80 GHz) with SPEC Code(s) SLBRP

CPU kjøler:
    Scythe MINI NINJA Rev.B 6Heat Pipes CPU Cooler

disk:
    Western digital greenpower, 1 TB, SATA

DVD/blu-ray:
    Lite-On IT Specification | iHOS104-37 (OEM) | Optical Storage - Blu-ray - Internal BD ROM

TV kort,signalkilde, DVB-T :
    Hauppauge Computer Works Ltd : WinTV-HVR-2200 MC

skjermkort:
    Gainward-Gainward GeForce® GTX 460 768MB

Alt av hardware er kompatibelt med linux.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette var voldsomt mye prosessorkraft og dyrt skjermkort, men det er ditt valg. Skal dette stå i stua? Vurdert server/klientløsning? Ville heller gått for et hovedkort med 4 eller flere pci-slots (selv har jeg 6), slik at du kan plugge inn flere tunere ved behov. Spar litt penger på skjermkort og prosessor, og kjøp heller separate disker for system og tv-opptakt/live-tv. Ville også gått for skikkelige disker istedet for Greenpower-sakene, de fleste diskprodusenter har noe dyrere HDD'er som er beregnet på servere o.l. Opptaksdisken(e) dine kommer til å jobbe mye, du er tjent med å gå ned på kapasiteten og heller få noe som leverer 24/7 uten å knele. WD har vel noen enterprise-modeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    Synes dette var voldsomt mye prosessorkraft og dyrt skjermkort, men det er ditt valg. Skal dette stå i stua? Vurdert server/klientløsning? Ville heller gått for et hovedkort med 4 eller flere pci-slots (selv har jeg 6), slik at du kan plugge inn flere tunere ved behov. Spar litt penger på skjermkort og prosessor, og kjøp heller separate disker for system og tv-opptakt/live-tv. Ville også gått for skikkelige disker istedet for Greenpower-sakene, de fleste diskprodusenter har noe dyrere HDD'er som er beregnet på servere o.l. Opptaksdisken(e) dine kommer til å jobbe mye, du er tjent med å gå ned på kapasiteten og heller få noe som leverer 24/7 uten å knele. WD har vel noen enterprise-modeller?
    Jepp, men det er godt å ha litt kraft å rutte med. Den blir stående i stua ja.
    Bedre med ett overdimensjoner system en å risikere ett system som går på 100% hele tia.Dessuten er linux såpass utbyggbart i seg selv at det lønner seg å ha cpu kraft å rutte med da det er fort gjort å legge inn ekstra funksjoner.
    Foreksempel så drar IP kameraer en god del prosessorkraft.

WD har WESTERN DIGITAL RE3 1TB SATA2 7200RPM 32MB, som da er en enterprise disk.

Den kassa som skal brukes er en mini atx boks så det er begrensinger på hvor mange PCI slots ett kort har plass til.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke akkurat du trenger å frykte at det vil gå på 100%
    Serveren min med fire opptakskort, fire disker, 3-4 diskløse klienter tilkoblet og en etterhvert meget stor sql-base bruker sjelden over 10%, og det er på en dualcore 2x 1200mhz som er tre-fire år gammel. Denne kjører også en del ikke-myth realterte prosesser i bakgrunnen. Tidligere kjørte jeg nesten samme oppsett på en single core AMD sempron på 1000(?)mhz.

Atom hovedkortene mine har jeg aldri sett over 30 % selv ved avspilling av 1080p.

Dog vil vel reklameoppdagingen gå unna, men du skal vel virkelig ta opp mye før det blir kø der

Disken høres bra ut. Mange timers tvopptak og avspilling hver kveld er en god stresstest på disker, har hatt en del som ikke har levd opp til presset.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •