ikke connectable med altibox hjemmesentral

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ikke connectable med altibox hjemmesentral

Hei
    Fikk i dag 30/30 linje fra skagerakk fiber (altiboxs) selve oppsette av boksen å den innebygde routern gikk bra, alt funker perfekt. Men er "ikke connectable i uTorrent. Hva må jeg gjøre , step by step. Noen som vet? Pcn er koblet til direkte med kabel.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepsican
    Hei
    Fikk i dag 30/30 linje fra skagerakk fiber (altiboxs) selve oppsette av boksen å den innebygde routern gikk bra, alt funker perfekt. Men er "ikke connectable i uTorrent. Hva må jeg gjøre , step by step. Noen som vet? Pcn er koblet til direkte med kabel.
    du må åpne portene dine. step by step blir litt vansklig siden du selv må velge hvilke porter du skal bruke, men det er ett rimelig greit og logisk oppsett

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Du kan ikke hjelpe meg litt step by step? Har egentlig ikke så greie på dette. Det er å koblet til en dlink router nå. Måtte ha muligheten til å koble til flere enheter via cat5 kabel. Så da har jeg dissablet trådløstnett i altibox sentralen å bruker dlinken i stede, men er fortsatt ikke connectable

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke har peiling så setter du opp kun altiboksen først og får det til å virke der. Å blande inn flere komponenter gjør ting bare kronglete.

For å åpne porter i altibox må du logge inn på dine sider hos leverandøren. og bruke administrasjonsverktøyet der.
    Leverandøren har nok sendt med manual, passord og lenker og de har nok også et telefonnummer du kan ringe. Jeg foreslår at du gjør det siden oppsett kan variere.

Så kobler du til routeren din og får det til å virke der. Det hoder sannsynligvis å bare skru av firewall i trådløsrouteren din (ikke skru av krypering).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.. da får jeg prøve på det!