Utfordring mht. lyd gjennom HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utfordring mht. lyd gjennom HDMI

Hei.

Jeg bruker en Asrock mini-PC som HTC, og den fungerer utmerket. Jeg kjører Windows 7. Jeg har koblet den til min Onkyo TX-SX 608 reciever via HDMI. Recieveren er koblet til min Samsung LED via HDMI.

For å få surround lyd fra PC til til reciever, må jeg sette opp PC'en til å sende 5.1 lyd ut over HDMI (gjøres fra egenskaper for lyd i kontrollpanel).

Utfordring: Jeg bruker PC både til film og til musikk. Når jeg skal spille musikk trenger jeg 2.1 eller 2.0 lyd ut fra PC, ikke 5.1. Dette betyr at jeg må inn i kontrollpanel og omkonfigurere fra 5.1 til 2.0 hver gang jeg skal høre på musikk, noe som er litt slitsomt.

Finnes det noen snedig løsning på denne problemstillingen?

Rgds,
    ErikX

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikX
    Hei.

Jeg bruker en Asrock mini-PC som HTC, og den fungerer utmerket. Jeg kjører Windows 7. Jeg har koblet den til min Onkyo TX-SX 608 reciever via HDMI. Recieveren er koblet til min Samsung LED via HDMI.

For å få surround lyd fra PC til til reciever, må jeg sette opp PC'en til å sende 5.1 lyd ut over HDMI (gjøres fra egenskaper for lyd i kontrollpanel).

Utfordring: Jeg bruker PC både til film og til musikk. Når jeg skal spille musikk trenger jeg 2.1 eller 2.0 lyd ut fra PC, ikke 5.1. Dette betyr at jeg må inn i kontrollpanel og omkonfigurere fra 5.1 til 2.0 hver gang jeg skal høre på musikk, noe som er litt slitsomt.

Finnes det noen snedig løsning på denne problemstillingen?

Rgds,
    ErikX
    kjenner ikkje til din forsterker, men har du kanskje en stereo innstilling på den? mange receivere har det, og da blir det en downmix fra surround til 2.0.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke lov til å velge noen av stereoinnstillingene så lenge PC er satt opp til å sende 5.1 lyd. Så snart jeg konfigurerer PC til å sende 2.0 lyd så får jeg opp stereoinnstillingene på forsterkeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •